Новият шеф в L’Oréal ще трябва да докаже, че изборът си заслужава

Никола Йеронимус e едва шестият шеф от създаването на френската фирма през 1909 г.

Новият шеф в L’Oréal ще трябва да докаже, че изборът си заслужава

Как ще изглеждат навиците в индустрията на красотата след пандемията

The Economist
5477 прочитания

Никола Йеронимус e едва шестият шеф от създаването на френската фирма през 1909 г.

© Reuters


Според познанията в бранша продажбите на червила се увеличават по време на рецесии, тъй като жените избират по-достъпни удоволствия. Този път обаче фирмите, разпространяващи маски и софтуер за видеоконференции, са тези, които процъфтяват. Но тъй като животът, включващ комуникация лице в лице, бавно се завръща в голяма част от света, доставчиците на шампоани, кремове, парфюми и други подобни се чудят как пандемията е променила навиците в красотата. Ориентирането в този нов свят на L'Oréal, най-голямата подобна фирма в света, ще зависи от едно ново лице.

Едва шестият директор за над 110 години Никола Йеронимус, който поеме поста на главен изпълнителен директор след гласуването на акционерите на 20 април, ще бъде едва шестият шеф от създаването на френската фирма през 1909 г. Стабилността в горните ешелони на управление отразява факта, че L'Oréal се отличава в индустрия, която само непрекъснато нараства. Инвеститорите, начело със семейство Бетенкур, което наследи дял, в момента равняващ се на една трета от компанията на стойност 76 млрд. долара, подчертаха приемствеността. След 15 години управление на групата, Жан-Пол Агон ще се съсредоточи върху ролята си на председател.
Г-н Йеронимус е заместник изпълнителен директор от четири години и е прекарал трудовия си живот в групата. Г-н Агон ще присъства в лъскавите брошури за историята на компанията като човека, довел L'Oréal в Китай. След като установи своята дейност там през 1997 г., той ръководи превръщането на азиатската страна в най-големия пазар на компанията след този в Америка. Заключителната операция на Агон ще е навигирането на компанията по време на пандемията от COVID-19, която затвори магазини и фризьорски салони навсякъде. Продажбите и печалбите през 2020 г. са намалели, макар и само с около 5%. Това, че китайските купувачи продължават да купуват, помогна заедно с нарастването на онлайн поръчките с близо две трети до 27% от общите продажби. Бъдещето след пандемията

Сега вниманието се насочва към постпандемичното бъдеще. Г-н Агон заяви, че фиеста от аромати и лъскави устни е доста вероятна. Някои канали за продажби, като магазините на летищата например, вероятно няма да се възстановят бързо. Подобно на други доставчици на бързооборотни потребителски стоки, L'Oréal се надява онлайн навиците, формирани по време на пандемията, да издържат и след нея.

Възходът на електронната търговия и социалните медии означава, че създаването на марка за красота вече не изисква сложни бюджети за разпространение и реклама.

Г-н Йеронимус не е изправен пред криза, но предизвикателства наистина се задават. Ръстът на L'Oréal в Азия прикрива по-постоянни резултати на други пазари, по-конкретно американския. Най-голямото подразделение на компанията, което продава ежедневни шампоани и грим, нарастваше бавно дори преди пандемията. Това остави групата зависима от по-скъпите си предложения, често продавани под марките, които трябва да лицензира от луксозни групи като Prada. Друга заплаха идва от нови конкуренти. Възходът на електронната търговия и социалните медии означава, че създаването на марка за красота вече не изисква сложни бюджети за разпространение и реклама. Това намали бариерите за навлизане в сектора за желаещите състезатели. L'Oréal, свикнали да представят знаменитости в своите рекламни кампании, сега трябва да се състезават срещу "инфлуенсъри", стартиращи свои собствени гами за красота.

Ръководителите в индустрията все още се борят с това, което работата от вкъщи или скриването на устните зад маска ще направи за бизнеса. В Америка, където се коват много от световните тенденции за красота, гримът клонеше към своя залез дори преди локдауните. Отминаха дните на тежкия фон дьо тен и ефектната очна линия; тийнейджърите все по-често казват, че са щастливи без никаква боя върху лицата си. За щастие гамата за грижа за кожата на L'Oréal съдържа множество химически отвари, които спомагат за постигането на точно този естествен вид.

2021, The Economist Newspaper Limited. All rights reserved

Според познанията в бранша продажбите на червила се увеличават по време на рецесии, тъй като жените избират по-достъпни удоволствия. Този път обаче фирмите, разпространяващи маски и софтуер за видеоконференции, са тези, които процъфтяват. Но тъй като животът, включващ комуникация лице в лице, бавно се завръща в голяма част от света, доставчиците на шампоани, кремове, парфюми и други подобни се чудят как пандемията е променила навиците в красотата. Ориентирането в този нов свят на L'Oréal, най-голямата подобна фирма в света, ще зависи от едно ново лице.

Едва шестият директор за над 110 години

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
mb-3
Close
Бюлетин
Бюлетин

Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

От Неапол до Шумен

От Неапол до Шумен