Личен асистент за домашния любимец

Българска онлайн платформа цели да подпомогне стопаните, като автоматизира част от ежедневните задачи

Александър Серов, основател на Pet Buddy
Александър Серов, основател на Pet Buddy
Александър Серов, основател на Pet Buddy    ©  Цветелина Белутова
Александър Серов, основател на Pet Buddy    ©  Цветелина Белутова
Темата накратко
  • PetBuddy прилага алгоритъм, който автоматично подбира най-подходящите продукти за конкретното животно.
  • След инвестиция от фонда Vitosha Venture Partners платформата тръгва до края на месеца и ще предлага доставки срещу месечен абонамент.
  • Освен храна, медикаменти, играчки и лакомства създателят Александър Серов планира да добави и услуги.

Над 200 млрд. долара. На толкова се оценява глобалната индустрия, свързана с домашните любимци според Global Market Insights, като очакванията са сумата да надвиши 350 млрд. през 2027 г. В България секторът е все още малък, свързан предимно с храни и ветеринарни клиники, но развитие има. Именно в този сфера се е прицелила платформата PetBuddy на Александър Серов, чиято идея е да обедини повечето от нуждите на стопаните в една услуга. А стартът й се очаква до края на този месец.

Приятел на твоя приятел


Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Влезте в профила си Регистрация

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Темата накратко
  • PetBuddy прилага алгоритъм, който автоматично подбира най-подходящите продукти за конкретното животно.
  • След инвестиция от фонда Vitosha Venture Partners платформата тръгва до края на месеца и ще предлага доставки срещу месечен абонамент.
  • Освен храна, медикаменти, играчки и лакомства създателят Александър Серов планира да добави и услуги.

Над 200 млрд. долара. На толкова се оценява глобалната индустрия, свързана с домашните любимци според Global Market Insights, като очакванията са сумата да надвиши 350 млрд. през 2027 г. В България секторът е все още малък, свързан предимно с храни и ветеринарни клиники, но развитие има. Именно в този сфера се е прицелила платформата PetBuddy на Александър Серов, чиято идея е да обедини повечето от нуждите на стопаните в една услуга. А стартът й се очаква до края на този месец.

Приятел на твоя приятел

PetBuddy е онлайн платформа, където според профила на домашния любимец автоматизирано се изготвя персонализирана кошница от специално подбрани продукти - суха и мокра храна, обезпаразитяващи средства, играчка, лакомство, хигиенен продукт и аксесоар, което спестява време и усилия на стопаните. Тя дава възможност за избор на редовни доставки директно от няколко проверени търговеца, като подбира продуктите спрямо животното и ги пакетира под формата на месечна услуга. Самата платформа пък е кръстена на предишния домашен любимец на Серов - голдън ретривъра Бъди.

Идеята се заражда по-време на пандемията през 2020 г. "Решението да прекратя кариерата си и да се посветя на нещо, което обичам, отне време и много дълга подготовка", отбелязва Серов, който преди това е работил като регионален мениджър продажби за Royal Canin, производител на храна за кучета и котки. В началото на 2022 г. фондът Vitosha Venture Capital инвестира 200 хил. евро във фирмата му "Пет Бъди", срещу което получи 23% дял. Финансирането оценява компанията на около 1 млн. евро.

Началото: за кучета и котки

Като начало платформата ще работи само за кучета и котки, като всеки собственик може да създаде профил на любимеца си на сайта на PetBuddy и така да стане член. След създаването на профил на животното и добавянето на информация за него автоматизирана система подбира всичко нужно за месечното му отглеждане. "Получаваш всичко необходимо всеки месец на дата и място, което пожелаеш", обяснява Серов.

PetBuddy разполага и с щатен ветеринар, като предлага възможност за безплатна 30-минутна онлайн консултация всеки месец. Според Серов ветеринарният лекар може да помогне при неразположение, по въпроси, свързани с диета и хранене, наранявания и поведенчески проблеми, да даде второ мнение или просто да насочи стопанина към специалист при по-специфични случаи.

Платформата се ръководи от алгоритъм, който взима предвид теглото, породата, годините, пола, диетата и дори здравословното състояние на животното. Системата дори дозира и точното необходимо количество храна. На автоматичен абонаментен принцип клиентът получава пакет до вратата си, независимо колко животни има регистрирани. Система създава и електронен медицински картон, като в него автоматично се отразяват всички дадени медикаменти, изминали и предстоящи годишни ваксинации, амбулаторни листи и изследвания.

Членската такса е 12.95 лв. на месец, като включва и месечна консултация с ветеринар, както и отстъпки до 25%. Чрез тях пакет продукти за членове става между 51 лв. и 158 лв. в зависимост от вида и размера на домашния любимец.

От идея до пазар

Повече от година отнема на Серов да развие идеята си до продукт. "Създаването на бранд концепция, конкретизирането на бизнес модела и привеждането му в продукт, фазирането на проекта поради мащаба и сложността му, трудният процес на набавяне на финансиране и защитаване на идеята, всичко това забави малко старта на платформата", споделя Серов.

Като всеки започващ предприемач, когато споделя идеята си в началото, се сблъсква с неодобрение, критика и съмнение от приятели, но според него "това е част от приключението". Дори след като Vitosha Venture Partners подкрепя идеята и става ясно, че проектът реално ще може да се случи, разработването на платформата също отнема време, за да могат да бъдат анализирани различните подходи, мнения и съвети, които IT фирмата предлага. "Преминаването през многобройни сценарии за създаването на работещ алгоритъм, докато се стигне до версия, която работи прецизно и коректно, е дълга фаза. Никога не успяваш да покриеш всички сценарии, особено когато създаваш продукт, който не съществува", казва Серов.

В търсене на глутница

Въпреки че предстои да стартира официално, платформата вече има "стабилна и активна клиентска база", споделя Серов, без да назове точни числа, като уточнява, че компанията е предприела дигитална рекламна компания. Предприемачът допълва, че бюджетът им е ограничен и се стремят да залагат на качеството пред количеството, като създават партньорства с инфлуенсъри и изграждат авторско съдържание. Правилната формула според него е намирането на добър баланс между резултати и креативен подход, като рекламните им кампании са основно в социални медии.

"Предпремиерната" маркетингова стратегия според Серов е причината платформата да има потребители преди откриването. По думите му резултатите за кратък период от време са повече от добри, а клиентите, освен че заявяват членство, се припознават с каузите и мисията на PetBuddy и дават обратна връзка за проблеми.

Все повече партньори

Като всеки бизнес освен на добър сайт и маркетингова стратегия PetBuddy разчита и на добри партньори. "Изградили сме партньорства с всички основни дистрибутори на продукти от висок клас на местния пазар, както и с производители на премиум аксесоари в чужбина и постоянно разширяваме портфолиото си", споделя Серов.

Платформата цели да разреши и проблема с липсата на информираност и объркването сред собствениците на домашни любимци по отношение на предимствата и недостатъците на различните храни, които се предлагат на пазара. "Това е съществен проблем, като планираме да предоставяме научна медицинска информация на потребителите, така че да могат информирано да вземат решение с какво да хранят животните си", казва Серов.

Освен доставката на храни, лакомства и медикаменти компанията се старае да разшири портфейла си, като предложи и по-голям набор от услуги. "Работим по финализиране на партньорства с ветеринарни клиники, треньори, грумъри и развъдници, а целта ни е постоянно да добавяме стойност за нашите членове", посочва Серов.

Q&A

Какви са плановете ви за развитие в краткосрочен и в дългосрочен план?

- В краткосрочен план планираме да се позиционираме и да се установим на българския пазар като премиум oнлайн платформа и да се уверим, че предоставяме възможно най-качествените продукти и услуги. Платформата тепърва ще расте хоризонтално и вертикално както във функционален и технически аспект, така и в международен.

Планирате ли допълнително набиране на средства в бъдеще?

- Към момента не планираме друг рунд, а по-скоро сме фокусирани върху целта ни платформата да задоволи очакванията на членската ни база и бъдещи клиенти.
Все още няма коментари
Нов коментар