Yoga Vibe, или как един адвокат стана йога учител и предприемач

Нели Насева решава да отвори йога студио като страничен проект, но бизнесът прераства във верига от вече 5 обекта

Нели Насева, която по професия е адвокат, отваря "Йога вайб" като страничен бизнес
Нели Насева, която по професия е адвокат, отваря "Йога вайб" като страничен бизнес
Нели Насева, която по професия е адвокат, отваря "Йога вайб" като страничен бизнес
Нели Насева, която по професия е адвокат, отваря "Йога вайб" като страничен бизнес
Темата накратко
  • Адвокат по професия, Нели Насева отваря с партньора си Атанасия Желева студиото Yoga Vibe като страничен проект.
  • Бизнесът се разраства поради голям интерес и днес веригата вече има 5 студиа в София.
  • Освен класове на живо и по-дълги обучения компанията предлага и онлайн класове на платформата си Yoga Vibe Online.

Възможно ли е да ръководиш бизнес с годишни обороти над 1 млн. лева в свободното си време? За Нели Насева отговорът е "Да". Адвокат по професия, Насева е и съосновател на веригата студиа за йога Yoga Vibe. "Много от клиентите на студиата си мислят, че това е основното нещо, с което се занимавам. Истината е, че от 20 години управлявам правните отдели на международни компании, а йогата за мен е хоби", разказва тя. Днес бизнес, който преди шест години Насева стартира, за да има къде да преподава любителски йога след работа, е прераснал във верига от 5 студиа и 9 дружества с общ годишен приход 1.07 млн. лв. за 2021 г.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Темата накратко
  • Адвокат по професия, Нели Насева отваря с партньора си Атанасия Желева студиото Yoga Vibe като страничен проект.
  • Бизнесът се разраства поради голям интерес и днес веригата вече има 5 студиа в София.
  • Освен класове на живо и по-дълги обучения компанията предлага и онлайн класове на платформата си Yoga Vibe Online.

Възможно ли е да ръководиш бизнес с годишни обороти над 1 млн. лева в свободното си време? За Нели Насева отговорът е "Да". Адвокат по професия, Насева е и съосновател на веригата студиа за йога Yoga Vibe. "Много от клиентите на студиата си мислят, че това е основното нещо, с което се занимавам. Истината е, че от 20 години управлявам правните отдели на международни компании, а йогата за мен е хоби", разказва тя. Днес бизнес, който преди шест години Насева стартира, за да има къде да преподава любителски йога след работа, е прераснал във верига от 5 студиа и 9 дружества с общ годишен приход 1.07 млн. лв. за 2021 г.

Насева открива йогата едва преди 10 години. "Бях опитвала да ходя на йога по-рано, но ми се струваше много скучно. Не разбирах смисъла на практиката", разказва тя. Колежка я води на хот йога, където стаята се загрява с печки, с което сесията става по-интензивна. "Супер много ми хареса. По това време пътувах често по работа, затова, когато имах свободно време, пробвах различни класове в местни студиа." Казва, че започва да усеща промяна - напрежението от забързаното ежедневие започва сякаш да намалява.

От хоби до растящ бизнес

Приятел предлага да започне да преподава в студио в София. И след броени месеци залите започват да се пълнят. "Хората идваха с предварително записване, по това време йогата не беше масова, не беше и достъпна. Тогава се роди в главата ми идеята за Yoga Vibe", казва Насева. Намира съмишленик, а, оказва се, и дългосрочен партньор в лицето на Анастасия Жeлева, с която дели бизнес и собственост във всяко от дружествата начело с "Йога вайб".

Концепцията е следната - да има голямо, чисто и луксозно студио за йога в България. Откриват първото студио в столичния кв. "Изток" в началото на 2017 г., след 20 дни денонощен ремонт и вливане на около 60 хил. лв. личен капитал, разказва Насева. "Първите 6 месеца бяха много трудни. Студиото беше празно, всичко беше чисто ново, бяхме вложили всичките си спестявания", казва тя.

Залагат на професионален маркетинг. Наемат специалист, който да менажира външната реклама и страниците на студиото в социалните мрежи - практика, която следват и до днес. "Разходът за реклама е около 60 хил. лева годишно. Това включва разходите за външната реклама, за персонала, дигиталния маркетинг и за снимки", обяснява Насева. А инвестицията се отплаща във времето, смята тя.

От локално студио до верига

Месеци след отварянето на Yoga Vibe East в "Изток" Насева и Желева получават предложение за обект в друг квартал - в близост до бул. "България". Впоследствие студиото Yoga Vibe South затваря по време на пандемията, защото собственикът на пространството иска да го продава, но дотогава, твърди Насева, е изключително успешно.

"Имахме вече две големи студиа, но не и локация в центъра", казва Насева. Затова през следващата година отварят два нови по-малки обекта - на ул. "Хан Аспарух" и в близост до Националния стадион. Разбират обаче, че за концепцията на Yoga Vibe са необходими по-големи студиа. "С малко студио не можеш да обслужиш много клиенти, нито да провеждаш чести класове."

Намират централна локация с голямо пространство на ул. "Сан Стефано", където студио 450 кв.м отваря през септември 2019 г. "Обикновено, за да разработиш една локация, ти трябват около 6 месеца", смята Насева. След точно 6 месеца обаче правителството затваря всички студиа, с което спира и развитието на Yoga Vibe San Stefano.

Да оцелееш една пандемия

Дали заради чист късмет или предприемчиво мислене, още година и половина преди началото на пандемията екипът на Yoga Vibe започва работа по направата на онлайн платформа за йога. Yoga Vibe Online стартира около 6 месеца преди затварянето на студиата, а когато това се случва, успява да избие инвестираните в него 30 хил. лева в рамките на един месец.

А приходите от него по думи на Насева помагат на веригата да оцелее. "Затвориха ни за два месеца, след това позволиха работа, но с такива ограничения, че беше по-добре за нас да не работим. По-тежка беше втората година, когато се налагаше да оперираме на 30% капацитет", обяснява тя.

Връщане към нормалния ритъм на работа виждат чак този октомври. "И все пак пълни зали от по 60 души вероятно никога повече няма да видим, отбелязва Насева. Хората са много по-внимателни и може би така е правилно."

Ефектът на пандемията е очевиден в приходите на веригата - оборотът на 9-те дружества през 2021 г. е около 1 млн. лева, с 500 хил. лева по-малко от приходите в предпандемичната 2019 г.

"Ефектът на "Мултиспорт" картите ни помогна много, защото направи йогата достъпна. Благодарни сме на компанията, защото направи мост между нас и клиентите", обяснява Насева. Справка в сайта на Yoga Vibe показва, че единично посещение е на цена 17 лв., а карта за 8 класа струва 96 лв. (12 лв. на брой).

Обратно към нормалното

Очакванията за 2022 г. също не са много оптимистични. "Много е трудно. Няма как да приемем същия брой клиенти, какъвто виждахме преди ковид. А за сметка на това разходите са увеличени многократно, както и консумативите", казва Насева.

Наскоро отвори студио в NV Tower на бул. "Г. М. Димитров", второ партньорство на Yoga Vibe с фитнес център, след като през 2021 г. отвори врати Yoga Vibe Garitage Park.

За студиата на Yoga Vibe в момента работят над 100 йога инструктори, като част от тях са на пълен работен ден, а други са заети само за определен брой часове през месеца. "Много от тях имат друга работа, не се занимават само с йога", обяснява Насева.

Освен класове по йога веригата организира обучения за инструктори, през които много от настоящите преподаватели в студиата са минали. Веригата е и представител и вносител на продукти за йога и предлага два продукта на други компании на Насева - етерични масла 11 Moons и облекло за йога Omnitom.

А какво предстои? Подобрения и развитие, казва Насева. "Оттук насетне нашата цел е да подобряваме качеството на услугите си. Имаме къде да напреднем в онлайн платформата и приложението за телефон. В рамките на следващите 1-2 години ще отворим и още 1-2 студиа." Целта на Yoga Vibe, завършва Насева, никога не е била бързият растеж, нито пък големите печалби. "Компанията започна като хоби, едно желание да направя място, където всички се чувстват приети. Смятам, че го постигнахме."

Q&A

Каква практика препоръчвате на хора, които не са били на йога преди?

Препоръчвам им йога за начинаещи. Няма значение колко активни са хората, трябва да разберат основните принципи на йогата, как безопасно да изпълняват движенията. А на тези, които твърдят, че практиката не е достатъчно силова, винаги съм казвала, че това означава, че не изпълняват движенията правилно.

Колко клиенти посещават студиото месечно? Колко от тях са мъже?

Средно на класовете ходят между 500 и 600 души на ден. Това, умножено по 30 дни в месеца, грубо излиза около 16 500 посещения на месечна база. Стигали сме и до 40% мъже в клас. Но на обща база може би около 25-30%.

Каква част от посетителите са с абонаментни карти и каква с "Мултиспорт"?

Не мога да кажа, защото не са само това опциите. Имаме много корпоративни клиенти, които плащат за идването на служителите си. Имаме и компании с корпоративен договор, но служителите плащат на компанията, а компанията на нас. Предлагаме и наши карти с опция за по 3, 4 и 8 посещения, но има и клиенти, които заплащат единични посещения.
Все още няма коментари
Нов коментар