Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
11 мар 2011, 12:55, 4244 прочитания

Панаири, панаири

Държавата финансира колективното участие в изложения зад граница

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ако попитате собственик на фирма защо компанията му участва в изложения, най-честите отговори ще бъдат "за да намерим още клиенти" и "да си сверим часовника". За да те видят и ти да видиш обаче, са нужни средства. Особено ако събитието е в чужбина. Затова в последните години фирмите разчитат на подкрепа от държавата за представяне на колективни щандове.

През първото тримесечие на миналата година компаниите не успяха да използват тази възможност заради лошо планиране и липса на бюджетни средства. Сега обаче Агенцията за насърчаване на малките и средните предприятия е по-щедра. Обяснението е в получените от агенцията пари от програма "Конкурентоспособност" по специален проект "Насърчаване на интернационализацията на българските предприятия". В резултат вече са почти похарчени 4.230 млн. лв. за 30 колективни национални участия на международни изложения за времето от април 2010 до април 2011 г. Следващият период е от май 2011 до май 2012 г. и включва финансиране от 6.345 млн. лв. за щандове на други 45 задгранични панаира.


Критериите

Фирмите, които искат да се представят на тези национални щандове, трябва да отговарят на няколко критерия. Важно е да са микро-, малки или средни според определенията в закона (виж карето) и да не са получили повече от 200 хил. евро за три години под форма на минимални помощи (правилото "де минимис"). Кандидатите не трябва да имат задължения към бюджета - тоест трябва да са си платили всички данъци и осигуровки.

Държавата поема разходите за наем и изграждане на щанда, за обзавеждането и консумативите. Грижа на агенцията е също отпечатването на каталог с информация за участниците. Всички регистрационни такси, както и сумите за съпътстващи мероприятия и реклама по време на изложението също се плащат от агенцията. Одобрените кандидати трябва да поемат транспорта и обработката на мострите, пътните, дневните и нощувките.



Промените

От 22 февруари са в сила нови вътрешни правила за организиране на националните колективни участия. Целта на промените е да улеснят фирмите, обясни Марияна Велкова, изпълнителен директор на агенцията.

Опростен е формулярът за кандидатстване. Премахва се банковата гаранция от 2000 лв., която досега е била изисквана от одобрените компании като застраховка срещу евентуални щети на експонати или мебели например по време на изложението. Гаранцията срещу вреди, както и изискването в какви срокове и при какви условия дружествата могат да се откажат от участие ще бъде част от клаузите в общите условия, обясни още Велкова.

За да направи по-привлекателно представянето на фирмите, агенцията обяви малка обществена поръчка за изготвяне на концепция и единна визия за изграждане на конструкция на колективен щанд, както и за реклама на всеки бранш, който се представя зад граница. Крайният срок за кандидатстване изтече на 28.02.2011 г., в момента се извършва оценка на проектните предложения, уточниха от ведомството.

Отзиви

Тази година на най-голямото търговско изложение в областта на информационните и комуникационните технологии в света – CeBIT в Хановер, Германия, българският колективен щанд беше по-голям от обичайното. "Участваха 21 фирми, интересът бе повече от предвидения, затова агенцията трябваше да увеличи площта от 120 на 200 кв.м", обясни Иван Георгиев, представител на Хановерския панаир за България. "По правило колективният щанд е подходящ за експортно ориентирани фирми, които нямат финансова възможност сами да се справят с разходите по участието. Надеждата е, че когато компанията укрепне и има достатъчно финанси, ще вземе решение да се представя със самостоятелен щанд. Колективните щандове са много добър инструмент, особено в условия на криза", обобщава Георгиев.

Валентин Ламбев, собственик на "Екоплод – БГ" - Велико Търново, обясни, че през февруари участвал за шести път на световното изложение за биохрани "Биофах" в Нюрнберг, Германия. "Колективният щанд е от полза за бизнеса, защото държавата поема част от разходите, които никак не са малко. Този щанд е важен и за бранда България", припомня Ламбев. Според него тази година българското кътче в Нюрнберг е имало по-добра визия. По-добра е била и рекламата за българското участие – специални пана упътвали посетителите още от входа на панаира. "По време на "Биофах" имаше за пръв път Ден на България, както и предаване за нашите участници в местната телевизия",  уточни Веселин Горнишки, директор "Развитие и интернационализация на малките и средните предприятия" в агенцията.

За пръв път държавата финансирала бизнес мисия на собственици на български фирми - възможни участници в колективния щанд през следващата година. Според един от участниците - Трендафил Трендафилов, директор по продажбите в "Булаттарс продакшън компани" - София, "държавата може да прави много повече за своите фирми". "Ние и сами бихме могли да финансираме едно свое посещение на такова изложение, затова за нас е по-важно да имаме финансови стимули за биопроизводство. Добрата информираност е много важно, но недостатъчно условие за добър бизнес", обобщава Трендафилов и препоръчва усилията в подкрепа на фирмите да не свършват само със субсидиране на тяхното участие по изложения.

Определенията

Микропредприятия:
1. заети - по-малко от 10 души и
2. годишен оборот и/или стойност на активите - до 3.9 млн. лв.
Малки предприятия:

1. заети - по-малко от 50 души и
2. годишен оборот и/или стойност на активите - до 19.5 млн. лв.
Средни предприятия:
1. заети - по-малко от 250 души, и
2. годишен оборот и/или стойност на активите - до 84 млн. лв.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Чиновнически панаири 3 Чиновнически панаири

Колективните участия на фирми зад граница са стопирани

13 яну 2012, 3647 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Изложения" Затваряне
Да се видим на "ЕМО Хановер"

Най-важният световен форум за производствена техника е от 19 до 24 септември

Още от Капитал
Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10