Рицари на колела

Нова куриерска фирма иска да докаже, че този бизнес e и щадящ околната среда, и печеливш

Димитър (вляво), Гергана и Апостол - градски рицари
Димитър (вляво), Гергана и Апостол - градски рицари    ©  Цветелина Белутова
Димитър (вляво), Гергана и Апостол - градски рицари
Димитър (вляво), Гергана и Апостол - градски рицари    ©  Цветелина Белутова

Според описания за посвещение в рицарство от 1350 г. рицарят трябва да е m. i. l. e. s. - magnanimus (великодушен), ingenuus (свободнороден), largifluus (щедър), egregius (доблестен), strenuus (ревностен). С времето към тежестта на доспехите се прибавили още изисквания - да казва истината, да държи на думата си, да защитава слабите, да се бори със злото. Вероятно заради тези и подобни "заповеди за поведение" съдружниците в куриерската фирма "Зелените рицари" Гергана Дженкова, Димитър Димитров и Апостол Дянков, казват, че не са избрали случайно името на компанията си. Фирмата доставя експресни пратки и продукти, като единственото им средство за превоз са велосипедите. И други куриерски компании използват колела, но при "Зелените рицари" това е целенасочена политика, която не е пряко свързана със свиване на разходи или бързина. Фирмата си е поставила за цел да уврежда минимално природата и да е социално отговорна. Така че това е колкото вело-, толкова и екоексперимент.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


5 коментара
  • 1
    smart_za_batkov avatar :-|
    Батков-вън

    супер идея, но за да имат успех трябва все пак да предложат добра услуга - иначе фирмите ще си купят един-два пъти ваучери заради каузата и дотам...
    опростяването на куриерската услуга е нож с две остриета - от една страна наистина при другите куриери е твърде сложно ценообразуването и потребителят полудява, но пък опростявайки го твърде много уеднаквяваш много различни случай. Например липсата на обикновена услуга за 24 или 48 часа на по ниска цена...

  • 2
    mapto avatar :-|
    mapto

    До коментар [#1] от "Батков-вън":

    Това е сегментация на пазара. Зелените рицари се целят в един сегмент и ако имат добър бизнес модел, няма защо да покриват и други сегменти. Да не говорим, че с тяхната услуга имат потенциал да развият досега несъществуващи пазари.

  • 3
    kk avatar :-|
    k

    Позравления!
    Успех!

    Сменете логото - "аматьорско" е най-мекото определение за сегашното!

  • 4
    antea avatar :-|
    antea

    идеята е хубава и пълни душата дори на еко-неангажиран човек като мен, искрено им желая успех :)

    съвет бих си позволила - разбирам мотивите, поради които са избрани ваучери като форма на плащане, но това ще е по-скоро загробващо за бизнеса - не мисля, че ще са много фирмите, за които ще е удачно да платят:
    1. предварително
    и
    2. накуп
    200 лв за куриерски услуги
    ако имат нужда от такъв обем услуги, те отдавна са клиент на някой от големите играчи, и плащат - също с отстъпки - в някакъв период СЛЕД ползването на услугите

    това не е хич без значение... да, ще има желаещи да опитат, но и според мен ще бъде по-скоро жест на подкрепа, отколкото обмислено и рационално дългосрочно решение

  • 5
    onia_s_konja avatar :-|
    onia_s_konja

    Браво, успех!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал