Рицари на колела
Нова куриерска фирма иска да докаже, че този бизнес e и щадящ околната среда, и печеливш
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Според описания за посвещение в рицарство от 1350 г. рицарят трябва да е m. i. l. e. s. - magnanimus (великодушен), ingenuus (свободнороден), largifluus (щедър), egregius (доблестен), strenuus (ревностен). С времето към тежестта на доспехите се прибавили още изисквания - да казва истината, да държи на думата си, да защитава слабите, да се бори със злото. Вероятно заради тези и подобни "заповеди за поведение" съдружниците в куриерската фирма "Зелените рицари" Гергана Дженкова, Димитър Димитров и Апостол Дянков, казват, че не са избрали случайно името на компанията си. Фирмата доставя експресни пратки и продукти, като единственото им средство за превоз са велосипедите. И други куриерски компании използват колела, но при "Зелените рицари" това е целенасочена политика, която не е пряко свързана със свиване на разходи или бързина. Фирмата си е поставила за цел да уврежда минимално природата и да е социално отговорна. Така че това е колкото вело-, толкова и екоексперимент.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
5 коментара
супер идея, но за да имат успех трябва все пак да предложат добра услуга - иначе фирмите ще си купят един-два пъти ваучери заради каузата и дотам...
опростяването на куриерската услуга е нож с две остриета - от една страна наистина при другите куриери е твърде сложно ценообразуването и потребителят полудява, но пък опростявайки го твърде много уеднаквяваш много различни случай. Например липсата на обикновена услуга за 24 или 48 часа на по ниска цена...
До коментар [#1] от "Батков-вън":
Това е сегментация на пазара. Зелените рицари се целят в един сегмент и ако имат добър бизнес модел, няма защо да покриват и други сегменти. Да не говорим, че с тяхната услуга имат потенциал да развият досега несъществуващи пазари.
Позравления!
Успех!
Сменете логото - "аматьорско" е най-мекото определение за сегашното!
идеята е хубава и пълни душата дори на еко-неангажиран човек като мен, искрено им желая успех :)
съвет бих си позволила - разбирам мотивите, поради които са избрани ваучери като форма на плащане, но това ще е по-скоро загробващо за бизнеса - не мисля, че ще са много фирмите, за които ще е удачно да платят:
1. предварително
и
2. накуп
200 лв за куриерски услуги
ако имат нужда от такъв обем услуги, те отдавна са клиент на някой от големите играчи, и плащат - също с отстъпки - в някакъв период СЛЕД ползването на услугите
това не е хич без значение... да, ще има желаещи да опитат, но и според мен ще бъде по-скоро жест на подкрепа, отколкото обмислено и рационално дългосрочно решение
Браво, успех!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.