Къде е информацията

Наредбата за външната реклама ще намали табелите по фасадите на софийските сгради

Тази табела на Samsung, която сме свикнали да виждаме на кръстовището на "Орлов мост" ще бъде доброволно демонтирана през седмицата. Ако все пак това не се случи, санкцията е в размер на 50 хил. лв.
Тази табела на Samsung, която сме свикнали да виждаме на кръстовището на "Орлов мост" ще бъде доброволно демонтирана през седмицата. Ако все пак това не се случи, санкцията е в размер на 50 хил. лв.    ©  Надежда Чипева
Тази табела на Samsung, която сме свикнали да виждаме на кръстовището на "Орлов мост" ще бъде доброволно демонтирана през седмицата. Ако все пак това не се случи, санкцията е в размер на 50 хил. лв.
Тази табела на Samsung, която сме свикнали да виждаме на кръстовището на "Орлов мост" ще бъде доброволно демонтирана през седмицата. Ако все пак това не се случи, санкцията е в размер на 50 хил. лв.    ©  Надежда Чипева

Ако рискувате и гледате нагоре, а не в краката си, когато се разхождате из софийските улици, ще видите "чудни" неща. Олющени фасади, покриви, нуждаещи се от ремонт, и откровени архитектурни недоразумения. И табели, много табели. Има магазини, които са окичени с по три-четири реклами. Още по-лошото е, че се работи на парче и всеки собственик демонстрира личния си вкус и предпочитания за партньори. Без да се съобразява с останалите около него и с цялостния изглед на сградата, в която работи. Освен че са различни по форма и цвят, рекламите са прашни и мръсни и като че ли отдавна вече не могат да изпълняват функцията си.

Новата Наредба за външната реклама в София има амбицията да промени този тъжен пейзаж. В момента има хиляди надписи и табели, които са монтирани без никакви разрешителни. Узаконяването им ще даде гаранция, че те са безопасни, вятъро- и земетръсоустойчиви и не развалят естетиката на градската среда. Така опитите на Столичната община да почисти и подреди града са похвални, но изпълнението куца. Промяната засяга огромен брой хора - всеки собственик на магазинче, кафене, аптека или фризьорски салон и др. Точно затова общината трябва да помисли и как да подаде необходимата информация на хората, пряко засегнати от новите изисквания.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


11 коментара
  • 1
    milkoyanakiev avatar :-|
    maxx

    И сега какъв рекет ще настане...
    Достатъчно е само да се намесят "районната общинска администрация", "вещо лице", "...архитект"

  • 2
    ariman_info avatar :-|
    Ariman

    Кофти, сега ще настане едно даване на пари за щяло и не щяло.

  • 3
    webgravity avatar :-|
    webgravity

    Инициативата е супер, само че защо не почнат първо с огромните билборди, които са на всеки метър. Няма столица, да не кажа град с толкова площ за външна реклама. Отвратителна гледка са някои централни софийски улици, особено накичените магазини с евтините табели за хранителни стоки на Кока Кола, веднага да ги махат!

  • 4
    ras16377431 avatar :-|
    ras16377431

    Фъндъкова пак демонстрира даскалското си капацитетченце - за една табела има три места, от които да се иска разрешение и сроков, в които да получиш това разрешение няма. Какво стана с обслужването на едно гише и с мълчаливото съгласие, ма патицо некадърна?

  • 5
    dr_doolittle avatar :-|
    Dr_Doolittle

    Надписи само на български език е малко нелепо. Може да се предложи да съществуват и на български и на английски, като надписът на български да е с 3 пъти по-голям шрифт от този на английски език.

  • 6
    ras16377431 avatar :-|
    ras16377431

    До коментар [#5] от "Dr_Doolittle":

    А можеше и държавата да остави бизнеса сам да решава как да си надписва табелите.

  • 7
    vit_ltd avatar :-|
    Drrrrr

    До коментар [#3] от "webgravity":

    Е айде по тая логика да забранят бизнеса и частната инициатива. Никъде по света хората не ограничават легалния бизнес. Само тук ... Още малко и ако слижителите не знаят САМО български език, ще отнемат лиценза на компанията ... Тъпо-по-тъпо-най-тъпо-Бългаин :Д

  • 8
    boby1945 avatar :-P
    boby1945

    Тези умньовци на барабойко в кметството, определено искат да направят ракията 20 лв/литъра, то не бяха стандарти "Стари планини", то не бяха глупости... ама на глупав електорат шантави управители се полагат.... както обикновено, от време оно....

  • 9
    martin_dechev avatar :-P
    Martin Dechev

    При всички положения тази наредба е нещо хубаво - не може един град с всякакви сгради да бъде окичен с всевъзможни табели, чиито форми, обеми, цветове и разположение са плод само и единствено на безграничното въображение на собствениците на обекти.

    Да, вярно е, че ще падне голямо даване на пари над и под масата, но по-скоро аз бих определил тази ситуация като "внос на европейска практика, ама силно пречупена по български". :)

    Разбира се, друга тема за разговор е, че бюрокрацията е любимото занимание на българската администрация.

    Независимо от всичко, въвеждането на такива правила и опитите за въвеждането на някакъв ред по отношение на рекламните площи из столицата е похвално. Къде на запад сте виждали град окичен с толкова много реклами - все едно е коледна елха, при това китайско производство?

    Крайно време е българският "предприемач", и българинът въобще, да се научи да спазва правилата, а не да си "развива" бизнеса по най-налудничавия начин.

  • 10
    dyanakiev avatar :-|
    dyanakiev

    Напълно съм съгласен с това тези реклами да стоят по някакъв начин. Сега масово монтажите са от вида:
    - С 2-ва или с 4-ри дюбела да я хванем ?
    - Давай с 2, какво ще се занимаваме, то това много държи.
    - С какви ще я правим с Ф6 или Ф8 ?
    - Де да знам, чакай да видя какви има
    Всичко се монтира на усет.

    И на мен ми пречат тези наредби, защото процедурата не е никак кратка и е свързана с документи за собственост и писмено съгласие на собствениците, но така се прави.
    Ускъпяването не е малко, архитекта - 200 - 300 лв. за да сметне конструкцията и да каже как ще се монтира; 80-90лв. такси за разглеждане на документите и издаване на разрешение за монтаж; Ситуиране и колаж от рекламната агенция.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал