Къде е информацията
Наредбата за външната реклама ще намали табелите по фасадите на софийските сгради


Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Ако рискувате и гледате нагоре, а не в краката си, когато се разхождате из софийските улици, ще видите "чудни" неща. Олющени фасади, покриви, нуждаещи се от ремонт, и откровени архитектурни недоразумения. И табели, много табели. Има магазини, които са окичени с по три-четири реклами. Още по-лошото е, че се работи на парче и всеки собственик демонстрира личния си вкус и предпочитания за партньори. Без да се съобразява с останалите около него и с цялостния изглед на сградата, в която работи. Освен че са различни по форма и цвят, рекламите са прашни и мръсни и като че ли отдавна вече не могат да изпълняват функцията си.
Новата Наредба за външната реклама в София има амбицията да промени този тъжен пейзаж. В момента има хиляди надписи и табели, които са монтирани без никакви разрешителни. Узаконяването им ще даде гаранция, че те са безопасни, вятъро- и земетръсоустойчиви и не развалят естетиката на градската среда. Така опитите на Столичната община да почисти и подреди града са похвални, но изпълнението куца. Промяната засяга огромен брой хора - всеки собственик на магазинче, кафене, аптека или фризьорски салон и др. Точно затова общината трябва да помисли и как да подаде необходимата информация на хората, пряко засегнати от новите изисквания.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
11 коментара
И сега какъв рекет ще настане...
Достатъчно е само да се намесят "районната общинска администрация", "вещо лице", "...архитект"
Кофти, сега ще настане едно даване на пари за щяло и не щяло.
Инициативата е супер, само че защо не почнат първо с огромните билборди, които са на всеки метър. Няма столица, да не кажа град с толкова площ за външна реклама. Отвратителна гледка са някои централни софийски улици, особено накичените магазини с евтините табели за хранителни стоки на Кока Кола, веднага да ги махат!
Фъндъкова пак демонстрира даскалското си капацитетченце - за една табела има три места, от които да се иска разрешение и сроков, в които да получиш това разрешение няма. Какво стана с обслужването на едно гише и с мълчаливото съгласие, ма патицо некадърна?
Надписи само на български език е малко нелепо. Може да се предложи да съществуват и на български и на английски, като надписът на български да е с 3 пъти по-голям шрифт от този на английски език.
До коментар [#5] от "Dr_Doolittle":
А можеше и държавата да остави бизнеса сам да решава как да си надписва табелите.
До коментар [#3] от "webgravity":
ин :Д
Е айде по тая логика да забранят бизнеса и частната инициатива. Никъде по света хората не ограничават легалния бизнес. Само тук ... Още малко и ако слижителите не знаят САМО български език, ще отнемат лиценза на компанията ... Тъпо-по-тъпо-най-тъпо-Бълга
Тези умньовци на барабойко в кметството, определено искат да направят ракията 20 лв/литъра, то не бяха стандарти "Стари планини", то не бяха глупости... ама на глупав електорат шантави управители се полагат.... както обикновено, от време оно....
При всички положения тази наредба е нещо хубаво - не може един град с всякакви сгради да бъде окичен с всевъзможни табели, чиито форми, обеми, цветове и разположение са плод само и единствено на безграничното въображение на собствениците на обекти.
Да, вярно е, че ще падне голямо даване на пари над и под масата, но по-скоро аз бих определил тази ситуация като "внос на европейска практика, ама силно пречупена по български". :)
Разбира се, друга тема за разговор е, че бюрокрацията е любимото занимание на българската администрация.
Независимо от всичко, въвеждането на такива правила и опитите за въвеждането на някакъв ред по отношение на рекламните площи из столицата е похвално. Къде на запад сте виждали град окичен с толкова много реклами - все едно е коледна елха, при това китайско производство?
Крайно време е българският "предприемач", и българинът въобще, да се научи да спазва правилата, а не да си "развива" бизнеса по най-налудничавия начин.
Напълно съм съгласен с това тези реклами да стоят по някакъв начин. Сега масово монтажите са от вида:
- С 2-ва или с 4-ри дюбела да я хванем ?
- Давай с 2, какво ще се занимаваме, то това много държи.
- С какви ще я правим с Ф6 или Ф8 ?
- Де да знам, чакай да видя какви има
Всичко се монтира на усет.
И на мен ми пречат тези наредби, защото процедурата не е никак кратка и е свързана с документи за собственост и писмено съгласие на собствениците, но така се прави.
Ускъпяването не е малко, архитекта - 200 - 300 лв. за да сметне конструкцията и да каже как ще се монтира; 80-90лв. такси за разглеждане на документите и издаване на разрешение за монтаж; Ситуиране и колаж от рекламната агенция.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.