Wifi.bg получи 50 хил. паунда от британския маркетинг акселератор Collider.io
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Wifi.bg получи 50 хил. паунда от британския маркетинг акселератор Collider.io

В екипа на платформата WiFi.bg са Диляна Евтимова, Маргарит Ралев, Лазарина Ангелова и Роналд Христов

Wifi.bg получи 50 хил. паунда от британския маркетинг акселератор Collider.io

Онлайн платформата за wifi реклама ще се фокусира върху развитие на бизнеса си на Острова, но ще продължи да оперира и в България

23868 прочитания

В екипа на платформата WiFi.bg са Диляна Евтимова, Маргарит Ралев, Лазарина Ангелова и Роналд Христов

© WiFi.bg


Идеята е всеки потребител да вижда различни реклами спрямо личните си интереси и нагласи.

Българският стартъп WiFi.bg ще участва в четвъртия инвестиционен рунд на британския акселератор Collider.io. Компанията е била поканена да презентира идеята си пред затворен кръг от инвеститори в Лондон, след като един от основателите - Диляна Евтимова, се запозна с представител на фонда по време на европейската стартъп конференция WebSummit. Така екипът е избран да участва в Collider Academy, където в продължение на няколко месеца ще доразвие бизнеса и заедно с акселератора ще търси и установи партньорства във Великобритания. "Целта е да поставим фокуса върху британския пазар, като развием там това, което сме валидирали като модел в България", разказа един от партньорите в WiFi.bg - Маргарит Ралев. Collider финансира българската компания с 50 000 паунда, срещу които ще получи 11% дял от стартъпа.

За платформата

WiFi.bg е онлайн платформа за wifi реклама, която позволява местата с безплатен wifi да спечелят допълнителни приходи от показването на реклами на брандове, свързани с тяхната локация. Така например, ако имате мобилно приложение, можете да поръчате рекламата ви да се покаже на всички посетители на The Mall, :PM club или един от другите 25 обекта, с които WiFi.bg работи в момента в България. Всяко място печели възможността както да изкара допълнителни рекламни приходи, така и да показва собствените си реклами безплатно. Стартиращата компания разработва и първата в света платформа за динамична wifi реклама. Идеята е всеки потребител да вижда различни реклами спрямо личните си интереси и нагласи. Рекламодателите пък ще могат да поръчват динамично реклами, които да стартират с максимално ниска цена за клик.

Фотограф: WiFi.bg

Динамична реклама

Идеята за платформата на WiFi.bg се ражда, след като Диляна Евтимова се сблъсква с ограниченията на настоящите рекламни мрежи за мобилна реклама. А именно клиентът да има максимална възвращаемост от инвестицията в маркетинг, като рекламира в точното място и време на правилния потребител. Това според компанията прави платформата уникална в сравнение с други близки по рода си услуги, които не са така фокусирани.

Към екипа постепенно се присъединяват програмистите Лазарина Ангелова и Роналд Христов, а преди почти година в борда се включва и Маргарит Ралев. Екипът официално стартира идеята си с участието в местния преакселератор Start it Smart тази пролет. След няколко награди на BetaPitch състезанието в София платформата е забелязана от отдела за иновации на Deutsche Bahn. Така екипът е поканен да представи идеята и в Берлин. До този момент WiFi.bg работи изцяло без външно финансиране.

Сега ще се представи директно на британския пазар с подкрепата на Collider - един от водещите лондонски маркетинг акселератори. Фондът предоставя не само обучителна програма за стартиращи предприемачи, но и ги свързва директно с потенциални клиенти. "През следващите няколко месеца ни предстоят лични срещи с Unilever, Puma, Asda, Exterion Media, Ogilvy & Mather и още много маркетинг агенции и брандове, базирани в Лондон", разказа Диляна Евтимова. "Впечатление ни направи именно силната връзка между акселератора и бизнес средата във Великобритания. Усещаме, че може да разчитаме на тях не само като източник на инвестиция, но и като на стратегически партньор, който би могъл да ни предостави контакти, с които да докажем бизнес модела си", коментира Eвтимова.   

Бъдещи планове

Компанията ще инвестира финансовия ресурс в насока технологично и бизнес развитие. Планът е да бъдат довършени някои функционалности, а на втори етап финансиране да се разшири екипът. Целта за следващите месеци е стартъпът да изгради стабилна основа на компанията в Лондон и да докаже приложимостта на идеята и на британския пазар. "Ще продължим да оперираме и в България, но ще отделяме повече време за развитие на бизнеса във Великобритания", коментира Евтимова. "Имаме запитвания и от други страни и континенти, но за момента нямаме физическата възможност за работа с тях. Оглеждаме се за партньори на конкретни пазари, където идеята е да направим смесени дружества", разказа съоснователката.

Платформата е забелязана от отдела за иновации на Deutsche Bahn и така екипът е поканен да представи идеята и в Берлин.
Фотограф: WiFi.bg
Идеята е всеки потребител да вижда различни реклами спрямо личните си интереси и нагласи.

Българският стартъп WiFi.bg ще участва в четвъртия инвестиционен рунд на британския акселератор Collider.io. Компанията е била поканена да презентира идеята си пред затворен кръг от инвеститори в Лондон, след като един от основателите - Диляна Евтимова, се запозна с представител на фонда по време на европейската стартъп конференция WebSummit. Така екипът е избран да участва в Collider Academy, където в продължение на няколко месеца ще доразвие бизнеса и заедно с акселератора ще търси и установи партньорства във Великобритания. "Целта е да поставим фокуса върху британския пазар, като развием там това, което сме валидирали като модел в България", разказа един от партньорите в WiFi.bg - Маргарит Ралев. Collider финансира българската компания с 50 000 паунда, срещу които ще получи 11% дял от стартъпа.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    iliikata avatar :-|
    Iliya Yakov

    dd-wrt и и лендинг пейдж.... бахти стартъпа....

  • 2
    mapto avatar :-|
    mapto

    Предполагам, че те управляват рекламата на първата страница на хотспотовете в метрото. Първото нещо, което ми направи впечатление е, че изискват клик, за да ползваш интернета. С това директно губят в сравнение с лондонското метро, където страницата се зарежда и пасивно пуска интернета (пак има реклама, но не се натрапва). Дано пробият, ама ще трябва да подобрят услугата.

  • 3
    mapto avatar :-|
    mapto

    Сега като им видях логото до това на DB осъзнах, че съм ги виждал и в Германия. Там изобщо не успях да ги ползвам. Не знам защо. Може и аз да съм виновен нещо. Все пак най-вероятно докато им кликна някъде, вече съм бил заминал. Реклама ли? Дано, ама аз не можах да я получа...

  • 4
    systemerror avatar :-|
    systemerror

    Нищо иновативно, нищо полезно. Бих казал,че това е доста досадно,защото за всеки клиент това е непоискана реклама,която ще му досади и ще търси начини да я блокира или ще превключи на друга наистина свободна мрежа.

  • 5
    shisho91 avatar :-P
    shisho91

    ...съгласен с горните коментари, ама як е маркетинга им ;)

  • 6
    shisho91 avatar :-P
    shisho91

    ...съгласен с горните коментари, ама як е маркетинга им ;)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK