BMW предвижда половината й продажби до 2030 г. да са на електромобили

За тази година BMW очаква марж на оперативна печалба от около 6-8%, в сравнение с 2.7% през 2020 г.

BMW предвижда половината й продажби до 2030 г. да са на електромобили

Електрическият BMW i4 ще бъде пуснат на пазара тази година три месеца по-рано от планираното

4021 прочитания

За тази година BMW очаква марж на оперативна печалба от около 6-8%, в сравнение с 2.7% през 2020 г.

© Reuters


BMW очаква поне половината от продажбите й до 2030 г. да бъдат на превозни средства с нулеви емисии. Така германската компания си поставя по-скромни цели от някои от конкурентите си в надпреварата за по-екологични автомобили, съобщава Reuters.

В краткосрочен план производителят прогнозира голям ръст на печалбата преди облагане с данъци за тази година, със силно представяне във всички области - от MINI, през луксозната марка BMW, до най-висококласния Rolls-Royce. Анализаторът от Bernstein Арнд Елингхорст твърди, че BMW е влязла в 2021 г. "много уверено". "Що се отнася до електромобилите, BMW отбелязва добър напредък и поема значително по-малко рискове от VW", допълва той.

От Volkswagen заявиха по-рано, че очакват 70% от европейските й продажби до 2030 г. на основната им марка VW да бъдат на електрически автомобили. Тази седмица производителят разкри амбициозни планове за разширяване на електромобилното си звено - включително изграждане на половин дузина заводи за акумулаторни батерии в Европа.

BMW цели около 90% от пазарните й категории да разполагат с напълно електрически модели до 2023 г., а електрическият BMW i4 ще бъде пуснат на пазара тази година, три месеца по-рано от планираното. Марка MINI ще бъде напълно електрическа "до началото на 30-те години", а електрическите модели ще представляват поне 50% от продажбите на групата до 2030 г. На въпроса дали BMW може да определи дата за прекратяване на продажбите на двигатели с вътрешно горене, каквато някои конкуренти обявиха, главният технологичен директор Франк Вебер отговори: "Не ние решаваме кога ще е краят на двигателя с вътрешно горене, а пазарите."

В индустрия, гонеща производителя на електрически автомобили Tesla и изправена пред затягане на стандартите за емисии на CO2 в Европа и Китай, някои автомобилни производители обещаха по-бърза промяна в технологиите, въпреки огромните разходи и свързаните с производството промени.

Този месец шведската компания Volvo заяви, че нейната производствена гама ще бъде напълно електрическа до 2030 г., а през февруари Ford обяви, че предлаганите от компанията модели в Европа също ще бъдат електрифицирани. Продажбите на електрически и плъгин хибридни автомобили в Европейския съюз почти се утроиха до над 1 млн. превозни средства през 2020 г. Те представляват повече от 10% от общите продажби, което превръща моделите с нулеви емисии от нишови продукти в по-масово използвани.

Готовност за ускорение на плановете

Главният изпълнителен директор Оливер Ципсе заяви на пресконференция, че BMW може да ускори плановете си, ако потребителите възприемат електрическите модели по-бързо от очакваното. "Ако търсенето на определени пазари премине изцяло към напълно електрически превозни средства през следващите години - ние можем да ги доставим", твърди той.

Миналата седмица от BMW заявиха, че компанията е започнала 2021 г. добре, след като печалбата ѝ се възстанови от кризата заради пандемията през втората половина на 2020 г., предимно благодарение на силните продажби в Китай. За тази година BMW очаква марж на оперативна печалба от около 6-8%, в сравнение с 2.7% през 2020 г.

От Volkswagen обявиха тази седмица, че оперативният им марж за 2021 г. се очаква да бъде в горната граница на целевия им диапазон от 5-6.5%, а целта им до 2025 г. е той да бъде около 7-8%.

BMW очаква поне половината от продажбите й до 2030 г. да бъдат на превозни средства с нулеви емисии. Така германската компания си поставя по-скромни цели от някои от конкурентите си в надпреварата за по-екологични автомобили, съобщава Reuters.

В краткосрочен план производителят прогнозира голям ръст на печалбата преди облагане с данъци за тази година, със силно представяне във всички области - от MINI, през луксозната марка BMW, до най-висококласния Rolls-Royce. Анализаторът от Bernstein Арнд Елингхорст твърди, че BMW е влязла в 2021 г. "много уверено". "Що се отнася до електромобилите, BMW отбелязва добър напредък и поема значително по-малко рискове от VW", допълва той.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща


1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход