Преходът към електромобили в Германия ще струва хиляди работни места

Reuters

Преходът към електромобили в Германия ще струва хиляди работни места

Предизвикателството ще е особено голямо за автомобилните доставчици, където доминират средните компании

4031 прочитания

Reuters

© Reuters


Преминаването към по-масова употреба на електрически превозни средства може да засегне десетки хиляди работници в Германия през следващите години, обяви базираният в Мюнхен Ifo Institute. Той е направил проучване по поръчка на Германската асоциация на автомобилната индустрия и резултатите от него разкриват някои от потенциалните предизвикателства, които може би предстоят, докато правителствата се опитват да премахнат дизеловите и бензиновите превозни средства в полза на тези с ниски и нулеви вредни емисии.

В изявление, публикувано заедно с доклада, изследователският институт твърди, че около 75 хил. работници в автомобилния сектор на Германия ще се пенсионират до средата на това десетилетие.

"Но ако до 2025 г. производството на автомобили, задвижвани от двигатели с вътрешно горене, спадне до степента, предвидена от действащите разпоредби за емисиите, тогава преминаването към електрически двигатели ще засегне най-малко 178 хил. служители". Тази огромна маса ще се състои от "работници, които произвеждат групи от продукти, зависещи пряко или косвено от двигателя с вътрешно горене, като 137 хил. от тях са наети директно от автомобилната индустрия".

Голямо предизвикателство

Президентът на Ifo Клеменс Фуст описа "прехода към електромобилност" като "голямо предизвикателство, особено за автомобилните доставчици, където доминират средните компании"."Важно е да се запазят висококвалифицираните работни места в останалото производство на двигатели с вътрешно горене и на електрически превозни средства, без да се натиска спирачката за структурни промени", смята Фуст.

Изглежда, че наистина се задава значителен преход. Федералното правителство на Германия иска 7 до 10 млн. електрически автомобила да бъдат регистрирани в страната до края на това десетилетие. През януари Reuters, позовавайки се на германския регулатор на пътното движение, съобщи, че продажбите на електрически превозни средства са били над 194 хил. през 2020 г., което е трикратно увеличение.

Европейската комисия иска поне 30 млн. коли с нулеви емисии на пътя до 2030 г. като част от своята "Стратегия за устойчива и интелигентна мобилност". Според Международната енергийна агенция миналата година са регистрирани около 3 млн. нови електрически автомобила - рекордно количество, което е ръст от 41% спрямо 2019 г.

Оливър Фолк, който е директор на Центъра за индустриална организация и нови технологии на Ifo, се опита да подчертае системната промяна, която вече се случва.

"Развитието на производствените данни вече ни показва, че са необходими много различни части за електрическите автомобили и за двигателите с вътрешно горене", твърди той, отбелязвайки, че "тази трансформация тепърва ще се проявява в същата степен в броя на персонала"."Трансформацията, която може да се очаква в броя на персонала, няма да бъде напълно омекотена от оттеглянето на бейбибумърите", продължава той. "Тъй като компаниите вече са наясно с тази разлика, те имат възможността да предприемат подходящи мерки своевременно, като например преквалификация и допълнително обучение."

Според Reuters проучването на Ifo "не е взело предвид потенциалното създаване на нови работни места в производството на електромобили или производството на батерии".

Преминаването към по-масова употреба на електрически превозни средства може да засегне десетки хиляди работници в Германия през следващите години, обяви базираният в Мюнхен Ifo Institute. Той е направил проучване по поръчка на Германската асоциация на автомобилната индустрия и резултатите от него разкриват някои от потенциалните предизвикателства, които може би предстоят, докато правителствата се опитват да премахнат дизеловите и бензиновите превозни средства в полза на тези с ниски и нулеви вредни емисии.

В изявление, публикувано заедно с доклада, изследователският институт твърди, че около 75 хил. работници в автомобилния сектор на Германия ще се пенсионират до средата на това десетилетие.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал