Публичното предлагане на акции на "Син карс" беше презаписано почти 3 пъти

Собственикът на компанията Росен Даскалов не планира последващи емисии на борсата

Публичното предлагане на акции на "Син карс" беше презаписано почти 3 пъти

Компанията за електромобили предложи 2 млн. книжа на BEAM, но не планира допълнително увеличение през борсата

7569 прочитания

Собственикът на компанията Росен Даскалов не планира последващи емисии на борсата

© Син карс индъстри


Русенският производител на спортни и електроколи "Син карс индъстри" успя да набере 2 млн. лв. при първичното си публично предлагане на пазара за растеж на малки и средни компании (BEAM) на Българската фондова борса (БФБ) във вторник. Интересът към предлагането беше много висок - подадените поръчки са били почти три пъти повече, или за около 6 млн. лв.

Компанията ще използва набраните средства за производство на електрически автомобили на базата на собствената си платформа L City. Целта е да навлезе на пазара в Западна Европа, а първите коли ще бъдат за доставки в градска среда.

Силен интерес

От БФБ определиха първичното публично предлагане като фурор, след като записванията надвишиха почти три пъти предложеното количество акции. Това е второто IPO на сегмента BEAM след това на "Биодит" в началото на тази година, което също мина при силен интерес.

На аукциона бяха предложени 2 млн. акции на "Син карс индъстри" с номинал от 1 лв. всяка, като голяма част от тях (над 97%) минаха в една сделка за 1.9428 млн. акции. По неофициална информация на "Капитал" става въпрос за поръчки на индивидуални инвеститори, които са окрупнени в една сделка. От посредника по емисията "Елана трейдинг", коментираха, че "на фона на необичайно голямо търсене от инвеститори в предлагането и в защита на най-добрия интерес на клиентите си, "Елана трейдинг" успя да удовлетвори поръчките за акции на над 100 индивидуални инвеститори, юридически лица и няколко институционални инвеститори". Кой и какви акции е записал ще стане ясно след регистрирането им в Централния депозитар. На първичния пазар на Beam нямат право да участват пенсионни фондове. Вторичната търговия с акциите на "Син карс" трябва да започне до две седмици на борсата.

Въпреки големия интерес към предлагането, собственикът на "Син карс" Росен Даскалов каза за "Капитал", че не планира да предлага още акции на борсата. Капиталът на компанията в момента е 18.5 млн. лв., след като през март 2020 г. като акционер в нея влезе великотърновската "Ви Ки Ей солюшънс" чрез апорт на свое вземане. "Син карс индъстри" планираше да емитира акции на борсата още миналата пролет, но процедурата беше отложена заради ковид кризата.

Планове

Компанията планира производство на електрически автомобили, като започне от т.нар. коли за last-mile delivery в града. В завода в Русе ще се правят изделия като шасита, части за купе и др., други части (като батерии) ще се купуват от доставчици, а сглобяването ще става в Германия, където Даскалов има регистрирано дружество L City Automotive и собствена база. Средствата от набраната емисия ще се използват за дооборудване на предприятието в Русе и за покупката на още роботи.

Самият Даскалов е бивш автомобилен състезател и инженер, като досега компанията му правеше състезателни коли за аматьорските серии GT4. От три години "Син карс индъстри" се насочи към електромобилите и вече има разработен автомобил за градска среда. Целта е следващите варианти да се разработват поетапно.

Русенският производител на спортни и електроколи "Син карс индъстри" успя да набере 2 млн. лв. при първичното си публично предлагане на пазара за растеж на малки и средни компании (BEAM) на Българската фондова борса (БФБ) във вторник. Интересът към предлагането беше много висок - подадените поръчки са били почти три пъти повече, или за около 6 млн. лв.

Компанията ще използва набраните средства за производство на електрически автомобили на базата на собствената си платформа L City. Целта е да навлезе на пазара в Западна Европа, а първите коли ще бъдат за доставки в градска среда.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


5 коментара
  • 1
    crusible avatar :-?
    crusible

    Крайно време е да се промени механизмът на тези процедури. Това към БФБ. Не е сериозно водещо да бъде скоростта, с която се въвеждат ордерите, респективно този, който има по-добър достъп до търговската система да е класиран първи. Този критерии е съмнителен поради ред причини. Що касае Росен Даскалов и Син Мотърс, успех им желая! Тези 2 милиона са буквално никакви пари, но толкова са преценили, толкова са пискали.

  • 2
    rashisan avatar :-|
    rashisan

    Само да отбележа, че един от брокерите който ползвам беше недостъпен точно в 9:30. След 17 минути имаше някакъв шанс обикновения човек да се впише в система, но какво от това. Дали нарочно, дали порати технически причини, може само да гадаем. Предишния път с Биодит беше по същия начин. Смятам, че има привилегировани хора заради които се случват тези блокажи, представете си колко хора като мен не са могли да участват в този скоростен маратон :)

  • 3
    fxt1436429098435720 avatar :-|
    Jones Doe

    Това е абсурдно... с 10 милиона евро капитал да си автопроизводител.
    Това което може да гони е единствено в сътрудничество с някой автопроизводител да прави електроконверсия. Например взема от Рено модела клио без двигателя и карантиите и до доработва в електричка и го продава под собствената си марка.

  • 4
    katia_1 avatar :-|
    Rational

    Доста несериозно е било това ИПО, от това което чета. Нито емитентът ми се струва сериозен, нито механизма за записване на акции, нито фактът, че отново има привилегировани участници.

    Естествено, едвали нещо ще се промени след тази подигравка с хората, които искат да вложат парите си на очуканата БФБ, но поне после да няма недоволни от липсата на истински интерес към борсата ни. Всички познати, които се заинтересуваха от акции в последната година, инвестираха на Запад. Нито един не реши да си отвори сметка на БФБ, макар че ги агитирах за една конкретна акция.

  • 5
    sektor avatar :-?
    smoke n mirrors

    До коментар [#] от "":

    Дивидентна? Растяща? Коя акция може да предизвика интерес на БФБ?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход