Как да станеш следващата Tesla

Редица стартъпи се надпреварват да последват стъпките на Илън Мъск. Имат ли обаче шанс да успеят?

Автомобилостроенето е пълно с несъществени марки - от Whitlock и Hupmobile до Diatto и Mercer. САЩ има около 250 фирми до 1910 г. До края на миналия век само три компании бяха от значение - Ford, General Motors и Chrysler. През последните няколко години електрическата версия на американския бум в автомобилостроенето се развива в световен мащаб.

Китайски стартъпи като Aiways, Li Auto, Nio, WM Motor и Xpeng вече изработват хиляди електромобили. В Европа хърватската Rimac и испанската Hispano Suiza сглобяват хиперавтомобили, докато британската Arrival произвежда електрически микробуси. Американски компании като Canoo, Fisker, Lordstown, Lucid и Rivian се надяват скоро да започнат масово производство. Тайванската Foxconn, известна с това, че произвежда iPhone на Apple, скоро може да сглобява електрически автомобили за други компании. Що се отнася до Apple, следващата ѝ джаджа може и да е iCar.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове