Колите свършиха

Промяната в автосектора е само въпрос на време

Tesla и пандемията накараха тромавите традиционни производители да погледнат по-смело в бъдещето

През 2017 г. автомобилните компании продадоха 95 млн. леки коли и други превозни средства и по всичко изглеждаше, че кота 100 млн. е зад ъгъла. Три години по-късно секторът се върна близо до нивото от глобалната финансова криза след по-слабите 2018 и 2019 г. и най-вече след срива през 2020 заради пандемията.

Новите технологии, промяната на предпочитанията на потребителите и засилването на регулациите ще са сред причините за преструктуриране на автомобилната индустрия през следващите години. На фона на големите предизвикателства дефицитът с доставката на чипове изглежда по-малко главоболие за компаниите и проблемът вероятно ще бъде разрешен в относително кратки срокове. Вина за недостига имат и самите автопроизводители, които отказаха поръчки през миналата година заради срива в продажбите - грешно решение, защото мениджърите не бяха отчели, че капацитетът на производителите на чипове е ограничен, а сега те изпълняват приоритетно поръчки за технологичните фирми, които са едни от печелившите по време на пандемията.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал