Новият брой: Пътят към Шенген
Close

Промяната в автосектора е само въпрос на време

Tesla и пандемията накараха тромавите традиционни производители да погледнат по-смело в бъдещето

Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

През 2017 г. автомобилните компании продадоха 95 млн. леки коли и други превозни средства и по всичко изглеждаше, че кота 100 млн. е зад ъгъла. Три години по-късно секторът се върна близо до нивото от глобалната финансова криза след по-слабите 2018 и 2019 г. и най-вече след срива през 2020 заради пандемията.

Новите технологии, промяната на предпочитанията на потребителите и засилването на регулациите ще са сред причините за преструктуриране на автомобилната индустрия през следващите години. На фона на големите предизвикателства дефицитът с доставката на чипове изглежда по-малко главоболие за компаниите и проблемът вероятно ще бъде разрешен в относително кратки срокове. Вина за недостига имат и самите автопроизводители, които отказаха поръчки през миналата година заради срива в продажбите - грешно решение, защото мениджърите не бяха отчели, че капацитетът на производителите на чипове е ограничен, а сега те изпълняват приоритетно поръчки за технологичните фирми, които са едни от печелившите по време на пандемията.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове