Tesla губи благоразположението на Китай
Отношението на китайското правителство към компанията показва опасностите в това да залагаш на китайския пазар


Мери Иванова

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
Хуанг Джашуе е много развълнуван, когато получава своята Tesla Model 3 в края на миналата година. Автомобилът изглежда добре, природосъобразен е и дори е продукт на местно производство - пристига от фабриката на Tesla в Шанхай. Но решава да го продаде за едва 75% от първоначалната му сума по-рано тази година. "Направих го от съображения за сигурност", казва той пред Bloomberg, позовавайки се на репортажи в социалните медии, които твърдят, че спирачките на автомобилите на компанията не работят. "Страхувам се да шофирам, тъй като чета за това всеки ден", казва Джашуе.
Доказателства, че нещо не е наред със спирачките на автомобилите на Tesla, произведени в Китай, почти няма. Едно обаче е ясно - забележителният меден месец на Илън Мъск в най-многолюдната страна в света приключи. След като получи първокласно отношение от държавните служители, които безпрецедентно разрешиха на Tesla да контролира изцяло местното си дъщерно дружество, производителят на автомобили е принуден да преосмисли стратегията си в Китай.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход