Велопоход към милиардния връх
Българските производители на колелета растат с двуцифрени темпове, като износът достигна 750 млн. лв.


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
- Българските производители на колелета растат с двуцифрени темпове, като износът достигна 750 млн. лв.
- Големите компании са три: монтанската "Крос" и пловдивските "Макском" и "Лидер-96". Общият проблем са трудните доставки на компоненти.
- Бумът е при по-скъпите електрически версии, заради което производителите разширяват фабриките си.
БГ Индустрия 4.0
Макар че пандемията отложи някои инвестиционни планове, разширението, което предприемат производителите на велосипеди, показва, че потенциал за развитие има. Наред с чуждите компании все по-уверено на инвестиционната карта застават и българските предприятия. Това е част от тенденциите и възможностите за привличане на нов бизнес, които ще бъдат дискутирани на традиционния годишен форум Industry 4.0, който "Капитал" и община Пловдив организират за поредна година през октомври.Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
4 коментара
Електрическо колело- каква е разликата между него и мотор / скутер? Аз не се сещам ...
""Това е проста математика - ако ние имаме 20 клиента и те увеличат своите поръчки 100%, нашето производство се увеличава 20 пъти. Тези, които произвеждат компоненти и имат по 100 клиента, трябва да се увеличат 100 пъти."
Дам, явно простите сметки не са им силата.
До коментар [#] от "":
За мотор/мотопед/скутер, вкл. ел, който развива скорост над 25 км/ч е нужна регистрация, каска и кл. М свидетелство за правоуправление. Тези не могат да се движат по тротоари и велопътеки.
Велосипеди, тротинетки - вкл. електрически могат, ако скоростите са до 25 км/ч. Все пак предпазни средства като шлем, наколенки се препоръчват - напоскедък има гадни нещастни случаи при падане или катастрофи със елтротинетки... Елвелосипеда има спирачен път 3-4 м, докато тротинетките 6-10 м. при скорост 20 км/ч. Като персонална сигурност велосипедът е на класи над тротинетката. Затова е и по-скъп.
Чудесно е, че производителите ни се развиват.. Нека се пробват и на пазара в Скандинавия..
До коментар [1] от "guentchovelev":
Разликата е, че от едното България скоро ще прави милиард износ, а от другото - не. Щом има пазар, кой си ти че да го оспорваш? Браво на тези предприятия, че са уловили вълната!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.