Електромобилите: рециклирането на батерии и стремежът към кръгова икономика
Ръстът в търсенето на електрически автомобили породи необходимост от алтернативни източници на кобалт и никел
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Електромобилите са считани за най-екологично съобразното превозно средство и интересът към тях непрекъснато расте. Целта на Европейския съюз всички нови коли през 2035 г. да бъдат с нулеви емисии като част от плана за преход към по-зелена икономика е доказателство за това. Но макар електрическите автомобили да не замърсяват околната среда по време на пътуване, често пренебрегван факт е, че процесът на добиване на материалите, производството на батерии и тяхното унищожаване в края на живота им могат да предизвикат истинска екологична катастрофа, особено при неизбежното нарастване на производството.
Именно разрешаването на този проблем е мисията на основаната през 2017 г. от Джефри Б. Щраубел компания за рециклиране на батерии. Стартъпът Redwood Materials, базиран в Карсън сити, Невада, се занимава с разглобяването на изхвърлени батерии и извличането на материали, които да бъдат използвани за произвеждането на нови. Щраубел е един от съоснователите на Tesla и остава в компанията до 2019 г. Той е човекът, успял да убеди Илън Мъск през 2003 г., че има бъдеще в електромобилите, припомня анализ на Financial Times.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
4 коментара
Всичко е само демагогия. И статията е такава. Когато реално се сблъскаш с несъществуването на каквата и да била технология за извличане и рециклиране на литий, ти става ясно, че всичко е само приказки. Старите батерии умират в Монголия или друго забравено от Бога място! Това е истината.
"Но макар електрическите автомобили да не замърсяват околната среда по време на пътуване"..
---------------
Глупости пълни ..
University of Hertfordshire правят реално измерване на всички отделени частици от обикновена кола - 50 микрограма/км .. и електромобил..
Частиците от електрото са :
10% повече от пътното покритие, 15% от гумите и 1.5% повече от спирачките..
Националната британска асоциация дава следните данни
https://www.greencarcongress.com/2019/07/20190714-nee.html
Износването на гумите и спирачките, както и износването на пътната настилка са отговорни за 60% и 73% от първичните емисии съответно на ФПЧ2.5 и ФПЧ10..
Двигателят отделя, съответно 40% и 37%..
При електро , теглото на колата е със средно 24% повече, от същият модел ДВГ и частиците са с 1.8 повече ..
http://www.soliftec.com/NonExhaust %20PMs.pdf
Най-фрапиращо е изследването на Emission Analytics са още по-крайни – според тях те дават до 1000 пъти повече емисии от ауспусите , като най-опасни за здравето на човек са частиците от гумите, а след това - отделените от пътното платно ..
https://airqualitynews.com/2020/03/09/air-pollution-from-tyres-1000-worse-than-from-exhaust-claims-study/
При електро, това е 3 пъти повече ..
Но който иска - да се занимава с електро .. само недейте лъжете, така тъпо !
Щото съвсем лесно ви хващат ..
До коментар [#] от "":
"с несъществуването на каквата и да била технология за извличане и рециклиране на литий, ти става ясно, че всичко е само приказки.."
--------------
Абсолютна истина !
До сега е рециклиран, по-малко от 1% от лития ..
Те я те таблица , литий под 1% ..
https://nauka.offnews.bg/images/events/2018/09/27/115106/1538041773_8_559x *.jpg
Ей доклада на ООН :
https://wedocs.unep.org/bitstream/handle/20.500.11822/8702/Recycling_Metals.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Малоумниците, освен да слагат ,инуси и да лъжат , ама абсолютно тъпо - друго май не умеят ..
Монтирах си.
Има една млада фирма.
Професионално.
https://www.ennovaty.com
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.