Ford и Toyota свиват производството заради нови проблеми с доставките на чипове

Това е голям удар по японския производител, който беше един от малкото леко засегнати по време на пандемията

Ford и Toyota свиват производството заради нови проблеми с доставките на чипове

Недостигът на чипове задълбочава проблемите на компаниите в сектора

3709 прочитания

Това е голям удар по японския производител, който беше един от малкото леко засегнати по време на пандемията

© Reuters


Увеличаващите се случаи на COVID-19 из Азия накараха два от най-големите автомобилни производители да обявят намаляване на продукциите си, след като доставките на чипове отново се бавят. Toyota ще намали продукцията си с 40% през септември, а американският гигант Ford ще остави един от заводите си затворен през тази седмица. Рязък скок на случаите на коронавирус в Малайзия и Виетнам са посочени от компаниите като причина за проблемите. И двете държави имат ключова роля за световния пазар на чипове. Ще бъдат засегнати 27 поточни линии на Toyota, а общият брой сглобени автомобили ще бъде 540 хил. вместо очакваните 900 хил. Освен проблемите с доставки от японския производител изпитват и недостиг на други части, но не споделят кои точно. Засегнатите заводи няма да са само в Япония - заводите в Япония и САЩ ще произведат 80 хил. коли по-малко, а този в Европа - 40 хил. "Беше трудно да се осигури необходимият обем за няколко части, което доведе до това внезапно и мащабно съкращаване на производството", казва Казунари Кумакура, ръководител на глобалните поръчки на Toyota, пред Financial Times.

Това е голям удар по японския производител, който беше един от малкото леко засегнати по време на пандемията. Компанията записа рекордни печалби през първото тримесечие на 2021 г., а и темпът й на възстановяване е сред най-добрите. Това беше възможно благодарение на запаса от чипове, с който разполагаше компанията до скоро. Изглежда обаче, че в момента дори той вече е пресъхнал. Фактор в доброто представяне са и уменията за справяне с проблеми при доставките, които компанията е натрупала при тежки природни бедствия през последните десетилетия. Въпреки новоизникналите проблеми от Toyota заявиха, че компанията е взела предвид съкращаването на производството и се придържа към насоките си да произведе 9.3 млн. превозни средства през финансовата година, която приключва през март.

Заводът на Ford в Канзас сити, Мисури, в който се произвежда серията от пикапи F-150, ще махне една от допълнителните си смени, а през тази седмица въобще няма да работи. От компанията обявиха пред Financial Times, че причина за решението е "недостиг на части, свързани с полупроводници, в резултат на пандемията ковид-19 в Малайзия".

Ходът на Toyota и Ford идва, след като китайският производител на автомобили Geely също предупреди за продължаващата "несигурност" около производството поради кризата с чиповете. Jaguar Land Rover миналия месец намали наполовина прогнозата си за продажбите, а като причина отново бяха посочени проблеми с доставките на полупроводници.

Увеличаващите се случаи на COVID-19 из Азия накараха два от най-големите автомобилни производители да обявят намаляване на продукциите си, след като доставките на чипове отново се бавят. Toyota ще намали продукцията си с 40% през септември, а американският гигант Ford ще остави един от заводите си затворен през тази седмица. Рязък скок на случаите на коронавирус в Малайзия и Виетнам са посочени от компаниите като причина за проблемите. И двете държави имат ключова роля за световния пазар на чипове. Ще бъдат засегнати 27 поточни линии на Toyota, а общият брой сглобени автомобили ще бъде 540 хил. вместо очакваните 900 хил. Освен проблемите с доставки от японския производител изпитват и недостиг на други части, но не споделят кои точно. Засегнатите заводи няма да са само в Япония - заводите в Япония и САЩ ще произведат 80 хил. коли по-малко, а този в Европа - 40 хил. "Беше трудно да се осигури необходимият обем за няколко части, което доведе до това внезапно и мащабно съкращаване на производството", казва Казунари Кумакура, ръководител на глобалните поръчки на Toyota, пред Financial Times.

Това е голям удар по японския производител, който беше един от малкото леко засегнати по време на пандемията. Компанията записа рекордни печалби през първото тримесечие на 2021 г., а и темпът й на възстановяване е сред най-добрите. Това беше възможно благодарение на запаса от чипове, с който разполагаше компанията до скоро. Изглежда обаче, че в момента дори той вече е пресъхнал. Фактор в доброто представяне са и уменията за справяне с проблеми при доставките, които компанията е натрупала при тежки природни бедствия през последните десетилетия. Въпреки новоизникналите проблеми от Toyota заявиха, че компанията е взела предвид съкращаването на производството и се придържа към насоките си да произведе 9.3 млн. превозни средства през финансовата година, която приключва през март.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал