Toyota инвестира над 13 млрд. долара в батериите за електрически автомобили

Toyota инвестира над 13 млрд. долара в батериите за електрически автомобили

Японският производител смята, че може да намали цените на батериите си с 30%

2833 прочитания

Най-големият автомобилен производител в света Toyota ще инвестира 13.5 млрд. долара в процеса по създаване на батерии за електрически автомобили и съпътстващата го инфраструктура. Това стана ясно от изявление на главния технологичен директор на компанията. Освен подобряването на процеса по произвеждане на батерии от компанията целят и създаването на нов тип такава - с твърда вътрешност, след като смятат, че това е много по-ефективен начин за задвижване на автомобили.

Освен това ръководството ще се стреми да намали цените на батериите си с поне 30%, като за целта част от голямата инвестиция ще отиде именно в намирането на по-добри и по-енергийно ефективни материали. "Стремим се да подобрим консумацията на електроенергия, която е показател за количеството електроенергия, използвана на километър, с 30%, започвайки с Toyota bZ4X" (новият компактен SUV на компанията), заяви технологичният директор Масахико Маеда пред Reuters.

Развитието на батерии с твърда вътрешност също е с висок приоритет. Това се дължи на факта, че този тип задвижващ механизъм е по-ефикасен от сегашния, който използв литиево-йонна течност. По-бързото зареждане на новия тип батерии, както и по-малката опасност от пожари правят този тип батерии толкова примамливи. Toyota е водач в състезанието за произвеждане на твърдите батерии, а целта на компанията е да започне производството им до 2025 г. Усилията за масово производство на твърди батерии за момента буксуват, тъй като са скъпи за производство и могат да се пукнат, когато се разширяват и свиват по време на употреба. Toyota също така планира да използва батерии с твърди тела в хибридни електрически превозни средства като Prius. Маеда добави, че от компанията все още проучват най-подходящите материали.

Въглеродът е правилният подход

За някои производители твърдите батерии не са предпочитаният път напред. Според Hyundai Motor Group, обединяваща двете големи южнокорейски марки Hyundai и Kia, въглеродните клетки са бъдещето на задвижването. Компанията обяви на среща на инвеститори, че възнамерява да предлага всеки един от своите модели, задвижван от горивни клетки до 2028 г. Hyundai и Кia предлагат общо 20 модела коли, като за момента има един камион, задвижван от горивна клетка, както и един автобус, работещ на същия принцип. 115 подобни автобуса са в движение в Южна Корея, а 45 камиона от ново поколение са по пътищата в Швейцария.

Планът е доказателство за амбициите на производителя да продължи доверието си във водородната технология въпреки малкото разпространение на механизма, докато автомобилните производители също разширяват гамата от електрически превозни средства с акумулатори. Защитниците на модела вярват, че това е най-екологично съобразният вариант, защото горивните клетки отделят единствено топлина и вода, но високите цени, големият размер на клетките, липсата на инфраструктура за зареждане на подобни автомобили, както и високата експлозивност свиват търсенето за подобни автомобили. Годишно се произвеждат 10 до 15 хил. автомобила, които са задвижвани от горивни клетки, като за сравнение броят на електрическите коли, които се създават за същия период, възлиза на около 4.5 млн., сочат данните на Hyundai. Toyota, BMW и Daimler също имат програми за развитие на технологията, като причината е амбициозните екологични цели, които са поставени от Европейския съюз и Китай.

Най-големият автомобилен производител в света Toyota ще инвестира 13.5 млрд. долара в процеса по създаване на батерии за електрически автомобили и съпътстващата го инфраструктура. Това стана ясно от изявление на главния технологичен директор на компанията. Освен подобряването на процеса по произвеждане на батерии от компанията целят и създаването на нов тип такава - с твърда вътрешност, след като смятат, че това е много по-ефективен начин за задвижване на автомобили.

Освен това ръководството ще се стреми да намали цените на батериите си с поне 30%, като за целта част от голямата инвестиция ще отиде именно в намирането на по-добри и по-енергийно ефективни материали. "Стремим се да подобрим консумацията на електроенергия, която е показател за количеството електроенергия, използвана на километър, с 30%, започвайки с Toyota bZ4X" (новият компактен SUV на компанията), заяви технологичният директор Масахико Маеда пред Reuters.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал