Ford ще построи 4 завода за батерии и електрически камиони

Shutterstock

Ford ще построи 4 завода за батерии и електрически камиони

Американската компания и неин южнокорейски доставчик ще инвестират над 10 млрд. долара и ще създадат 11 хил. работни места

2970 прочитания

Shutterstock

© Shutterstock


Ford Motor значително увеличи залога на електрическите автомобили и камиони, след като обяви, че ще вложи милиарди долари за изграждане на три фабрики за батерии и завод за електрически камиони в САЩ. Проектите ще създадат 11 хил. работни места и трябва да бъдат завършени през следващите четири години. Ford определи инвестицията, която се очаква да позволи производството на повече от 1 млн. електрически превозни средства годишно през втората половина на това десетилетие, като най-голямата в своята 118-годишна история. Американската компания и неин южнокорейски доставчик ще вложат общо 11.4 млрд. долара, съобщава New York Times.

Това е поредният ход на голям автомобилен производител за бързо преминаване към електрически превозни средства и постепенно спиране на сглобяването на такива на бензин като част от глобалните усилия за борба с изменението на климата. Транспортът, главно автомобилите и камионите, е отговорен за около 30% от емисиите на парникови газове в САЩ - повече, отколкото енергийния сектор.

Природозащитниците отдавна критикуват автомобилните производители, че не реагират достатъчно на изменението на климата и че продават големи камиони и спортни автомобили, използващи много бензин. Но през последните месеци индустрията отбеляза пик в производството на електрически превозни средства, като утвърдените компании се опитват да догонят Tesla, която е напът да продаде повече от 800 хил. електрически коли тази година. Компанията на Илън Мъск се превърна в най-скъпия автомобилен производител в света с пазарна капитализация близо 800 млрд. долара, докато тази на Ford е 56 млрд. долара.

Ford заяви, че ще построи два завода за батерии в Кентъки и един в Тенеси, всички заедно с основния им доставчик на батерии - южнокорейския SK Innovation. В допълнение, компанията ще изгради завод за електрически пикапи на територията на Тенеси. Ford ще инвестира 7 млрд. долара, а SK Innovation - 4,4 млрд. долара, съобщават от компаниите.

Други големи автомобилни производители също наливат милиарди в заводи за акумулатори и електрически автомобили. General Motors, които заявиха тази година, че целят да прекратят производството на превозни средства с вътрешно горене до 2035 г., планират да построят четири завода за батерии в САЩ през следващите няколко години. Ford очаква електрическите модели да са 40% от производството му до 2030 г.

Дори компании, които са се противопоставяли на идеята за електромобилите, сега поемат в друга посока. Внезапно променяйки стратегията си, Toyota Motor заяви този месец, че планира да похарчи милиарди долари през следващото десетилетие за изграждане на фабрики за батерии и се надява да продава 2 млн. електрически автомобила годишно до края на десетилетието. Преди това Toyota планираше да се съсредоточи върху производството на хибридни превозни средства и изрази съмнения в успеха на изцяло електрическите автомобили. Няколко други автомобилни производители, включително Volkswagen, Mercedes-Benz, BMW, Hyundai и Stellantis, която е създадена чрез сливането на Fiat Chrysler и френския Peugeot, също инвестират милиарди в производство на електромобили.

"Всички тези компании строят заводи за батерии, защото трябва да имате собствено производство, ако искате да произвеждате големи количества електромобили", смята Майк Рамзи, анализатор в Gartner. "Фактът, че харчат милиарди долари, означава, че казват: "Няма връщане назад. Наистина ще направим това." Но Рамзи твърди, че не е ясно колко бързо потребителите ще приемат електрическите превозни средства, които все още са по-скъпи от конвенционалните дори след федералните и щатски стимули. Зарядните станции също ще трябва да се увеличат значително, тъй като все повече електрически модели излизат на пътя.

Плановете

Тази година Ford започна да продава електрически S.U.V., Mustang Mach-E, който отнема пазарен дял от Tesla. Компанията планира да добави електрически микробус за доставки до края на годината и електрически F-150 Lightning следващата пролет. Компанията заяви, че вече има над 150 хил. резервации за модела. Силният интерес убеди Ford да инвестира допълнителни 250 млн. долара в завода си в Мичиган, където ще се произвежда Lightning.

Амбициите на Ford за електромобилите се усложниха тази година поради недостига на компютърни чипове, който наруши производството на автомобилните производители по целия свят. От компанията заявиха, че доставките на компютърни чипове се подобряват и че броят на автомобилите, които тя е произвела през третото тримесечие на годината, ще се е "увеличил значително" спрямо второто тримесечие. "Нашите акумулаторни електрически превозни средства, търсенето на тях и реакцията към тях бяха невероятни, твърди главният изпълнителен директор на Ford Джим Фарли. И ние трябва да преодолеем много ограничения. Имаме много работа за вършене."

Ford Motor значително увеличи залога на електрическите автомобили и камиони, след като обяви, че ще вложи милиарди долари за изграждане на три фабрики за батерии и завод за електрически камиони в САЩ. Проектите ще създадат 11 хил. работни места и трябва да бъдат завършени през следващите четири години. Ford определи инвестицията, която се очаква да позволи производството на повече от 1 млн. електрически превозни средства годишно през втората половина на това десетилетие, като най-голямата в своята 118-годишна история. Американската компания и неин южнокорейски доставчик ще вложат общо 11.4 млрд. долара, съобщава New York Times.

Това е поредният ход на голям автомобилен производител за бързо преминаване към електрически превозни средства и постепенно спиране на сглобяването на такива на бензин като част от глобалните усилия за борба с изменението на климата. Транспортът, главно автомобилите и камионите, е отговорен за около 30% от емисиите на парникови газове в САЩ - повече, отколкото енергийния сектор.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход