Ford и General Motors - конкуренти и при електрификацията

Превключването към захранване от батерия е най-новият сблъсък между съперниците в тежка категория на Детройт

През 1909 г. основателят на General Motors (GM) Уилям Крапо Дюрант предлага да купи Ford за 8 млн. долара. Хенри Форд отхвърля офертата, което дава място на едно от най-яростните и многостранни съперничества в корпоративната история. Масовото производство на универсалния модел Т на Ford през 1908 г. надделява ли над маркетинговия гений на Алфред Слоун от GM, който обещава "кола за всяка чанта и цел" през 20-те години? Кой е най-добрият V8 двигател на Детройт: "плоската глава" на Ford или "малкият блок" от Chevrolet, основната марка на GM? Външният вид на Ford Thunderbird засенчи ли Corvette през 50-те години? Дали Chevrolet Camaro надмина Mustang десетилетие по-късно?

Дори когато маниаците на тема коли продължават да се карат за историята, предстои ново състезание между двата най-могъщи автомобилни производителя в Америка, което може би е най-значимото от век насам. Това е надпреварата за електрифициране на техните автопаркове и най-вече пикапи, най-големият източник на печалба за двете компании. Като част от тази кампания GM заяви, че ще построи четири фабрики за батерии до 2025 г. със своя партньор - южнокорейския производител на батерии LG Chem. И на 27 септември Ford и неговият партньор за батерии SK Innovation, също от Южна Корея, обявиха инвестиция от 11 млрд. долара в три фабрики за акумулатори и завод за електрически пикапи от серия F.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове