Ford и General Motors - конкуренти и при електрификацията
Превключването към захранване от батерия е най-новият сблъсък между съперниците в тежка категория на Детройт
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
През 1909 г. основателят на General Motors (GM) Уилям Крапо Дюрант предлага да купи Ford за 8 млн. долара. Хенри Форд отхвърля офертата, което дава място на едно от най-яростните и многостранни съперничества в корпоративната история. Масовото производство на универсалния модел Т на Ford през 1908 г. надделява ли над маркетинговия гений на Алфред Слоун от GM, който обещава "кола за всяка чанта и цел" през 20-те години? Кой е най-добрият V8 двигател на Детройт: "плоската глава" на Ford или "малкият блок" от Chevrolet, основната марка на GM? Външният вид на Ford Thunderbird засенчи ли Corvette през 50-те години? Дали Chevrolet Camaro надмина Mustang десетилетие по-късно?
Дори когато маниаците на тема коли продължават да се карат за историята, предстои ново състезание между двата най-могъщи автомобилни производителя в Америка, което може би е най-значимото от век насам. Това е надпреварата за електрифициране на техните автопаркове и най-вече пикапи, най-големият източник на печалба за двете компании. Като част от тази кампания GM заяви, че ще построи четири фабрики за батерии до 2025 г. със своя партньор - южнокорейския производител на батерии LG Chem. И на 27 септември Ford и неговият партньор за батерии SK Innovation, също от Южна Корея, обявиха инвестиция от 11 млрд. долара в три фабрики за акумулатори и завод за електрически пикапи от серия F.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.