Защо проблемите с веригата за доставки не изчезват

Първото тримесечие ще покаже финансовите ефекти от този проблеми върху индустриалните компании

Цените на контейнерните превози се покачват до рекордните нива от миналото лято
Цените на контейнерните превози се покачват до рекордните нива от миналото лято
Цените на контейнерните превози се покачват до рекордните нива от миналото лято    ©  Reuters
Цените на контейнерните превози се покачват до рекордните нива от миналото лято    ©  Reuters
Бюлетин: Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Веригата за доставки рядко се включваше в отчетите за печалбите на компаниите през последните три десетилетия, откакто глобализацията започна сериозно, с изключение на случайното споменаване на ползите от ниските разходи и стройните запаси. Този сезон на печалбите обаче недостигът, предизвикан от ковид, е сред първите проблеми, споменати от много фирми. Вариантът омикрон влоши задръстванията, като принуди работниците в много индустрии и логистичния бизнес да бъдат поставени под карантина. А недостигът както на персонал, така и на материали допринася за инфлацията, повишавайки разходите навсякъде.

На 25 януари разочарованите инвеститори понижиха цената на акциите на GE с 6%, след като Лари Кълп, шефът на индустриалната икона, каза, че "насрещните ветрове" на веригата за доставки са засегнали особено силно здравния бизнес. Приходите за четвъртото тримесечие намаляха с 3.5% на годишна база. В същия ден Грегъри Хейс, шеф на Raytheon, представи смесени резултати, отбелязвайки, че отбранителната фирма е "преживяла своя дял от прекъсвания на доставките". Други надушват идващи проблеми. На 26 януари Boeing заяви, че веригите за доставки не са "ограничение", тъй като производството на самолети е слабо и запасите са високи. Но, добавя се, суровините, трудът и логистичните предизвикателства са били "предмет за наблюдение". Часове по-късно Tesla обяви, че затрудненията във веригата за доставки са я принудили да работи с фабрики под капацитет.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

5 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    mr.ligier avatar :-|
    Lee Gier
    • + 4

    "Часове по-късно Tesla обяви, че затрудненията във веригата за доставки са я принудили да работи с фабрики под капацитет"
    - Ко? Гугъло го е превеждал, види се.

    Нередност?
  • 2
    svetlozar_savov avatar :-P
    SS
    • + 3

    Ех тоз Ковид бре - универсално извинение ...

    Нередност?
  • 3
    ahj21578679 avatar :-|
    ahj21578679
    • - 1

    Веригите започнат и свършват в Китай. А той явно има свои виждания за постамериканския свят.

    Нередност?
Нов коментар