Защо проблемите с веригата за доставки не изчезват
Първото тримесечие ще покаже финансовите ефекти от този проблеми върху индустриалните компании


Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща
Веригата за доставки рядко се включваше в отчетите за печалбите на компаниите през последните три десетилетия, откакто глобализацията започна сериозно, с изключение на случайното споменаване на ползите от ниските разходи и стройните запаси. Този сезон на печалбите обаче недостигът, предизвикан от ковид, е сред първите проблеми, споменати от много фирми. Вариантът омикрон влоши задръстванията, като принуди работниците в много индустрии и логистичния бизнес да бъдат поставени под карантина. А недостигът както на персонал, така и на материали допринася за инфлацията, повишавайки разходите навсякъде.
На 25 януари разочарованите инвеститори понижиха цената на акциите на GE с 6%, след като Лари Кълп, шефът на индустриалната икона, каза, че "насрещните ветрове" на веригата за доставки са засегнали особено силно здравния бизнес. Приходите за четвъртото тримесечие намаляха с 3.5% на годишна база. В същия ден Грегъри Хейс, шеф на Raytheon, представи смесени резултати, отбелязвайки, че отбранителната фирма е "преживяла своя дял от прекъсвания на доставките". Други надушват идващи проблеми. На 26 януари Boeing заяви, че веригите за доставки не са "ограничение", тъй като производството на самолети е слабо и запасите са високи. Но, добавя се, суровините, трудът и логистичните предизвикателства са били "предмет за наблюдение". Часове по-късно Tesla обяви, че затрудненията във веригата за доставки са я принудили да работи с фабрики под капацитет.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
5 коментара
"Часове по-късно Tesla обяви, че затрудненията във веригата за доставки са я принудили да работи с фабрики под капацитет"
- Ко? Гугъло го е превеждал, види се.
Ех тоз Ковид бре - универсално извинение ...
Веригите започнат и свършват в Китай. А той явно има свои виждания за постамериканския свят.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.