Ford планира да изгради завод за батерии в Турция

Компанията цели да продава единствено електрически автомобили до 2035 г.

Новите планове на производителя включват пълното електрифициране на всички модели до 2035 г.
Новите планове на производителя включват пълното електрифициране на всички модели до 2035 г.
Новите планове на производителя включват пълното електрифициране на всички модели до 2035 г.    ©  Reuters
Новите планове на производителя включват пълното електрифициране на всички модели до 2035 г.    ©  Reuters
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Американският автомобилен производител Ford планира да удвои своите инвестиции в Германия, да изгради завод за батерии в Турция и постепенно да премахне въглеродните емисии от своите ванове до 2035 г. Плановете на компанията бяха обявени, след като започна да се преструктурира - раздели своя бизнес на автомобили, задвижвани с батерии, и тези с двигатели с вътрешно горене, за да може да се конкурира с Tesla, съобщава Financial Times.

Новите планове на производителя включват пълното електрифициране на всички модели до 2035 г., като по този начин надгражда миналогодишното си обещание, че до 2030 г. всички пътнически автомобили и 2/3 от микробусите, продавани в Европа и Великобритания, ще бъдат изцяло електрически. Сега компанията добавя, че целият ѝ бизнес в Европа, включително производството на автомобили и логистиката, ще бъдат въглеродно неутрални до 2035 г.

Разрастване в Турция

Компанията планира да открие гигазавод в Турция заедно с компаниите за батерии SK и Koç Holding, които ще произвеждат клетките за електрическите автомобили, сглобявани в страната. Това означава, че Ford вече не обмисля изграждането на такава мощност във Великобритания, въпреки че миналата година инвестира 230 млн. паунда за производство на електрически части в Хейлууд, графство Мърсисайд. Това също така повдига въпроси относно завода на Ford в Дагенхам, който произвежда дизелови двигатели за Ford Transit. Президентът на Ford Europe Стюарт Раули заяви, че обектът "остава много важна част от бизнеса".

Нови модели

Плановете на компанията са от 2026 г. да произвежда в Европа около 600 хил. електрически автомобила годишно. В момента Ford предлага само един електрически модел на континента, Mustang Mach-E, внесен от Мексико, но ще пусне седем нови модела от следващата година.

В Турция ще се сглобява Transit Custom, а в завода в германския град Кьолн - нов спортен автомобил и електрически модел, като за последните два ще се използват електрическата производствена система MEB на Volkswagen. Батерии за автомобилите ще бъдат осигурени от доставчиците на Volkswagen, включително шведската Nordvolt. Ford ще увеличи инвестициите си в германския завод от 1 млрд. на 2 млрд. евро.

В завода на компанията в Румъния от 2024 г ще се произвежда електрическа версия на Ford Puma. Компанията обяви, че пълният контрол върху предприятието ще бъде предаден на Ford Otosan, който е съвместна собственост на Ford и Koç Holding. От 2024 г. румънският завод ще произвежда и електрически версии на по-малкия Transit Courier и пътническия микробус Tourneo Courier.

Все още няма коментари
Нов коментар