Умният растеж на "Елджой"
Производителят на смарт е-колелета Econic One разширява пазарите си със свежа инвестиция от 6 млн. евро


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
- Производителят на смарт е-колелетата Econic One набра 6 млн. евро капитал, с който да разшири пазарното си присъствие.
- Варненската компания залага на новаторски технологични решения и стандартни компоненти от много доставчици.
- След трикратен ръст на продажбите през 2021 г. тази година дружеството планира да повтори постижението си.
Варненската "Елджой", която произвежда електрическите смарт велосипеди Econic One, изглежда, привлича инвеститорите в кризисни времена. След като преди две години в разгара на пандемията група фондове и бизнес ангели вложиха 630 хил. евро, сега на фона на очаквана рецесия дружеството успя да привлече нови 6 млн. евро от настоящи и нови акционери. Това ще даде допълнително ускорение на създадената през 2015 г. компания - със средствата тя ще развие умната част на продуктите си и ще засили присъствието си на ключови пазари. А прогнозите са силният растеж от последните години да продължи.
Познати инвеститори
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
1 коментар
Интересен пазар е това. Оказва се, че България се превърна в една от европейските сили в производството/асемблиране на велосипеди.
Приятен пример е и колко интересни транзакции се случват с производителите - споменатия джойнт венчър на Макском например. Само преди 5-6 години друга пловдивска компания от бранша Лидер 96 направи leveraged buyout покрай влизането на един финландски фонд в нея, а буквално преди дни финландците продадоха дела си на друг интересен фонд.
Рядко родните предприятия привличат такъв последователен интерес и това е някакъв атестат за сектора. В крайна сметка, като Крос, така и Лидер и Макском следват относително сходни бизнес-модели, експортно-ориентирани са, а и всички са успешни компании. Би ми било интересно повече информация от мениджмънта им какви са трудностите и предизвикателствата, с какво държавата може да помогне и с какво не може.
Иначе другият интригуващ момент е наличието на нов инвеститор сред микса от обичайните заподозрени, които поддържат/дотират стартъпите в България. Бърз преглед на назначените вътре "експерти" не предполага сложната бленда от качества и умения, която е необходима за да можеш да си успешен участник на този труден пазар. Времето ще покаже дали този експеримент може да е успешен. Поне правят първата си инвестиция в сектор, в който имаме традиции.
Пък да видим, в крайна сметка успехът е трудно нещо, редно е да не забравяме, че балансът между това да правиш добри колела и да се успешен бизнес е труден. Pulse cycles го усетиха по трудния начин - правеха страхотни ендуро колела, но така и не успяха да направят устойчив модел.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.