С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
22 май 2015, 13:46, 4140 прочитания

DigitalK 2015: Изграждането на бранд е равно на изграждането на бизнес

Постоянната интернет свързаност променя потребителските навици

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Да изградиш разпознаваем бранд е равно да изградиш работещ бизнес. Това е от изключително значение за компаниите в дигиталния свят. Това заяви Томас Чудовски, директор за брандови решения за Източна Европа в Google по време на втория ден на технологичната конференция DigitalK 2015.

"Продажбите са вашата цел, а тя се постига с комуникация, реклами и изграждането на марка", обяви още Чудовски. Специалистът от Google допълва, че компаниите не трябва да се фокусират върху настоящите си потребители, а върху новите такива, както и върху тези, които по-рядно са склонни да сменят бранда. Защото ако продуктът не е наличен навсякъде, тогава те по-лесно ще преминат към друг.

Вече живеем в интернет



Новите технологии толкова много промениха хората през последните години, че вече не влизаме в интернет, а живеем в глобалната мрежа, каза още Чудовски. Непрекъснато сме свързани – било то в самолета, докато пием кафе или се возим в метрото. Тази фраза илюстрира колко много са се променили хората в използването на новите технологии през последните години.

"Повече свързани хора, означават повече възможности", смята Чудовски. Постоянната свързаност също така изменя и поведението на потребителите. "Взимаме решения по всяко време, докато сърфираме мрежата – било то в хола или на летището, докато чакаме самолета", добави Чудовски.

Голяма грешка е при търсене на потенциални клиенти или разглеждане на настоящи потребители да се разглеждат базовите демографски показатели.



"Двама души на една възраст не са еднакви и не може да се слагат под общ знаменател", смята Чудовски. Например ако разглеждаме млади хора - едните може да са геймъри, а другите да се интересуват от това колко здравословна и калорична им е храната. "Ако подходите по еднакъв начин към тези две групи, имате шанс да ги изгубите и двете", допълни той.

Новите възможности

Развитието на интернет и мобилните устройства предоставят изцяло нови модели и възможности за реклама. Например рекламите в YouTube предоставят на рекламодателите да спечелят потребителите в рамките на пет секунди. След това те могат да изберат дали да гледат целия клип или не. Чрез тазии интеракция компаниите могат да разберат дали рекламата е заинтересувала потребителите.  

"Интерактивността е важен сигнал на потребителите към рекламодателите. Ако гледат цялата реклама, значи са се заинтересували", пояснява Чудовски.

Освен това, в интернет ерата рекламите не са ограничени във времето. Вече няма изискване за 15 или 30 секундни клипове по телевизията. Може да се направи добра реклама, която да продължи няколко минути, защото в интернет няма ограничения за потреблението.

Също така може да се правят различни експерименти като например кой рекламен подход е по-ефективен и привлича вниманието към бранда. Чудовски дава за пример дъвките Trident, които пускат няколко варианта на своята онлайн реклама в Бразилия. Версията, в която актьорът вече дъвче дъвката през цялото време на рекламата, дава по-пълно разпознаване на марката, коментира Чудовски.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Стартъпи могат да кандидатстват в програмата на Visa и фонда Eleven Стартъпи могат да кандидатстват в програмата на Visa и фонда Eleven

Участниците могат да получат инвестиция от 100 хил. евро

16 фев 2020, 2940 прочитания

Cleantech Bulgaria отвори три програми за стартиращи компании Cleantech Bulgaria отвори три програми за стартиращи компании

В нея могат да се включат предприемачи със зелени бизнес идеи

6 фев 2020, 2745 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Start Up" Затваряне
Социалното приложение uCiC спечели стартъп състезанието на DigitalK 2015

Пет стартиращи компании представиха проектите си на финала на голямата сцена

Още от Капитал
Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Гордост, кино и предразсъдъци

Sofia Pride Film Fest показва няколко филма за различните измерения на любовта и привличането

Оскари в преход

На еклектична церемония Академията балансира между сигурността и риска. "Паразит" направи история. Брад Пит, Лора Дърн, Хоакин Финикс и Рене Зелуегър спечелиха при актьорите

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10