Кои са най-добрите студентски и ученически компании
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Кои са най-добрите студентски и ученически компании

Победителите в състезанието за "Най-добра студентска компания"<br>

Кои са най-добрите студентски и ученически компании

Тази година участниците в инициативата на "Джуниър Ачийвмънт България" са близо 450

Мара Георгиева
6959 прочитания

Победителите в състезанието за "Най-добра студентска компания"<br>


Близо 450 ученици и студенти от 52 учебни компании. Реализирани бизнес идеи, реални продукти и услуги. Това са резултатите от целогодишната програма "Учебна компания", отчетени по време на седмото издание на Младежкия бизнес форум "Изгряващи звезди", традиционно организиран от "Джуниър Ачийвмънт България".

Съревнованието между участниците включва няколко етапа – презентация на сцена, интервюта и продажби на щанд.

Автобусна спирка "Виритас"

Като "Най-добра студентска компания на България 2015" бе отличена "Верде дизайн" на представители на Лесотехническия университет в София. Младежите предлагат проектиране и изграждане на зелени пространства – паркове и градини, и системи за вертикално и покривно озеленяване. Усилията на учебната студентска компания са насочени и към благоустрояване на градовете. Целта на фирмата е да наложи нов вид продукт в градската среда – автобусна спирка "Виритас". Дизайнът на спирката комбинира практична конструкция с озеленен покрив. Покривната растителност позволява усвояване на въглеродния диоксид, охлаждане на околния въздух и увеличаване на прахозадържащата повърхност. Освен това удължава живота на хидроизолацията и предпазва конструкцията от външно въздействие, обясниха младежите. Спирката предоставя места за сядане и осигурява защита от ветрове и дъждове. Снабдена е с апарат за билети и разполага със собствено осветление. Студентската фирма спечели и специалната награда "Моята първа компания" на "Кока-Кола ХБК България". Това беше идеята, която впечатли най-много и медийното жури на форума.

Брошки – зарядни устройства

Титлата "Най-добра учебна компания на България 2015" бе присъдена на METALPRIZ от Националната гимназия по приложни изкуства "Свети Лука" в София. Екипът създава и произвежда предмети на изкуството и дизайна от метал. Сред предложенията на младежите влизат брошки и обеци, разработени в две гами – със стъклен емайл и с традиционно изковаване. С печалбите от продажбите досега ученическата фирма рефинансира своя бизнес и разработва иновативни "смарт брошки" "Мисия еко", които изпълняват функция на зарядни устройства за  смартфони. 


15 000 евро директна инвестиция

Наградата Hyundai Brilliant Young Entrepreneur за най-добре развит, вече действащ бизнес, спечели студентската компания LeadersPlay. Младият екип от студенти в УНСС получи 15 000 евро инвестиция, с която ще може да доразвие своя бизнес. LeadersPlay предлага иновативни и диференцирани курсове чрез активни методи за обучение и/или игровизация (gamification). Обучението е предназначено за деца и ученици от предучилищна възраст до четвърти клас. Според студентите по време на тези нестандартни курсове децата изграждат умения за работа в екип, мислене в перспектива, разпределяне на задачи, изграждане на стратегии и др.

Още награди

В рамките на Младежкия бизнес форум "Изгряващи звезди" "Самсунг България" връчи награда "Образование на бъдещето" (Smart Education) и подари таблети на отбора победител ArtPrims от Златица и тяхната учителка. "Амджен България" връчи награда в категория "Социален бизнес", "София тех парк" награди един студентски и един ученически отбор с приза "Предприемачески дух", а Съветът на жените в бизнеса отличи най-перспективния дамски отбор на форума с наградата "Тайфуни с нежни имена". Центърът за развитие на човешките ресурси връчи наградата за "Най-добра презентация" на учебна компания, а призът на "Нестле България" "Най-добра маркетингова стратегия" отиде при студенти от УНСС, разработили идея за рекламни кампании с помощта на дрони.

Близо 450 ученици и студенти от 52 учебни компании. Реализирани бизнес идеи, реални продукти и услуги. Това са резултатите от целогодишната програма "Учебна компания", отчетени по време на седмото издание на Младежкия бизнес форум "Изгряващи звезди", традиционно организиран от "Джуниър Ачийвмънт България".

Съревнованието между участниците включва няколко етапа – презентация на сцена, интервюта и продажби на щанд.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK