Проект за лесна продажба на основни храни спечели състезанието на Chivas The Venture
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Проект за лесна продажба на основни храни спечели състезанието на Chivas The Venture

Собственикът на Pernod Ricard - Алекс Рикар награди победителя в надпреварата

Проект за лесна продажба на основни храни спечели състезанието на Chivas The Venture

Чилийската компания Algramo получи финансиране в размер на 300 хил. долара

4085 прочитания

Собственикът на Pernod Ricard - Алекс Рикар награди победителя в надпреварата

© Chivas The Venture


Предлагане на хранителни продукти от първа необходимост чрез диспенсъри в малки магазини на ниски цени. Това е социалният проект на стартиращата компания Algramo, победител в международната надпревара на Chivas The Venture с общ награден фонд от 1 млн. долара. На големия финал се състезаваха общо 5 стартъпа, които бяха предварително избрани измежду всички 16 участници от цял свят. Младите предприемачи имаха възможност да представят проектите си пред експертно жури и голяма аудитория, съставена от инвеститори и специалисти в областта на бизнеса.

Общо 250 хил. долара от наградния фонд бяха предварително разпределени между 16-те международни участници в The Venture. Всеки един от проектите получи финансиране, съответстващо на броя събрани гласове от публиката. Останалите 750 хил. долара журито реши да инвестира в петимата финалисти, като най-голям дял от тях получи Algramo – 300 хил. долара. В състава на журито бяха Алекс Рикар, изпълнителен директор на компанията, собственик на уиски бранда Chivas - Pernod Ricard, Морган Кланданиъл - редактор в онлайн изданието Co.Exist, актьорът и предприемач Ейдриън Грение и Сонал Ша – икономист и директор на Офиса за социални иновации и гражданско участие към Белия дом.

Макар българският проект Arthesis, който представляваше България на състезанието, да не стигна до финалната петица, българските предприемачи споделиха, че са научили много и ще продължат да развиват бизнеса си. Те разработват уникални персонализирани обвивки за протези чрез 3D принтер, които вдъхват увереност на хората с ампутация на крака.

Благодарение на гласовете на публиката от първия кръг на надпреварата Arthesis получиха финансиране в размер на 17.5 хил. долара. "Ще продължаваме да търсим инвеститори и ще работим усилено над проекта ни", каза Атанас Дюлгеров, един от тримата основатели на Arthesis.

Победителят в състезанието

Algramo е компания, основана от млади чилийски предприемачи. Те разработват решение на често срещан проблем в държавата им, където социално слаби хора нямат достъп до основни хранителни продукти заради високите цени. "Голяма част от населението на Латинска Америка живее с по-малко от 4 долара на ден", каза Хосе Домингез, част от екипа на Algramo. Стартъпът предоставя безплатно на малки магазини диспенсърни машини, заредени с продукти като боб, леща, ориз, захар и др. Потребителите могат сами да си закупят голямо количество от тях на ниска цена, защото компанията не плаща за опаковка, доставка и обслужващ персонал. Процент от спечелените пари стартъпът Algramo дава на магазина, в който е поставена машината, а друга част за покупка на едро на нови продукти за последващо зареждане на диспенсърите. Към момента системата е инсталирана в над 300 обекта около Сантяго, а благодарение на спечеленото финансиране от The Venture плановете на екипа са да разширят бизнеса си и към Колумбия. Според основателите на стартиращата компания този модел на продажба намалява до 40% месечните разходи на домакинствата, които от своя страна могат да инвестират спестените пари в образованието на децата си и в грижа за здравето си.

Подгласниците

Стартиращата компания от Угугвай Chipsafer разработва система за проследяване на състоянието на селскостопански добитък. Малък чип се поставя върху животните и изпраща на мобилните устройства на фермерите данни за състоянието и местонахождението им. Според основателката на стартъпа голяма част от аномалиите при добитъка могат да се установят от начина, по който той се движи. На този принцип работи и Chipsafer, който успява да засече движението на животните и да идентифицира кои от тях са болни. Журито на The Venture финансира проекта със 150 хил. долара, което беше и желаната от основателката му сума, за да успее да разшири бизнеса си.

Колумбийският стартъп Diseclar предлага иновативно решение за оползотворяване на отпадъци. Компанията използва остатъчни и негодни за употреба материали за изработването на стилни мебели. Те се предлагат в няколко различни цвята и имитират дървена повърхност. Мебелите могат да бъдат боядисвани, а основателят на компанията увери, че освен това са издръжливи на мухъл, ултравиолетови лъчи и насекоми. Бизнесът на колумбийските предприемачи е изцяло природосъобразен, а към продуктите им вече имат интерес потребители от Коста Рика и САЩ. Проектът спечели 75 хил. долара финансиране от надпреварата The Venture.

Сред петимата финалисти в състезанието беше и проектът на южноафриканския екип Lumkani. Те разработват иновативна противопожарна система, която се задейства при покачване на температурата в помещението, а не единствено чрез засичане на дим. По думите на създателите на проекта пожарите са една от най-честите причини жителите в бедните градове на Южна Африка да остават без домове. Всяко устройство Lumkani струва 10 долара и в случай на пожар задейства и останалите противопожарни системи в близост, за да могат всички хора да разберат за него и да помогнат за потушаването му. Основателите на стартиращата компания спечелиха 75 хил. долара финансиране, за да развият проекта си.

Японският проект Sensprout представлява иновативна система за проследяване на състоянието на почвата на селскостопански насаждения в реално време. Технологичният продукт е дело на професор от инженерен университет в Япония и неговите студенти. Измервателното устройство се забива в повърхността на почвата и изпраща информация за количеството вода и соли в нея до мобилните устройства на селскостопанските работници. Според основателя на стартиращата компания с помощта на продукта му може да спести до 30% от използването на вода за поливане на културите. Иновативният проект получи от състезанието финансиране в размер на 150 хил. долара.

Бъдещи планове

"Всички участници представиха вдъхновяващи бизнес модели в областта на социалното предприемачество, като всеки от проектите представлява устойчиво решение на различни световни проблеми", обобщи в края на състезанието изпълнителният директор на Pernod Ricard Алекс Рикар. Той добави, че първият сезон на The Venture е отбелязал голям успех и ще продължи инициативата с по-мащабна надпревара, в която ще се включат повече от 25 държави от цял свят.

Предлагане на хранителни продукти от първа необходимост чрез диспенсъри в малки магазини на ниски цени. Това е социалният проект на стартиращата компания Algramo, победител в международната надпревара на Chivas The Venture с общ награден фонд от 1 млн. долара. На големия финал се състезаваха общо 5 стартъпа, които бяха предварително избрани измежду всички 16 участници от цял свят. Младите предприемачи имаха възможност да представят проектите си пред експертно жури и голяма аудитория, съставена от инвеститори и специалисти в областта на бизнеса.

Общо 250 хил. долара от наградния фонд бяха предварително разпределени между 16-те международни участници в The Venture. Всеки един от проектите получи финансиране, съответстващо на броя събрани гласове от публиката. Останалите 750 хил. долара журито реши да инвестира в петимата финалисти, като най-голям дял от тях получи Algramo – 300 хил. долара. В състава на журито бяха Алекс Рикар, изпълнителен директор на компанията, собственик на уиски бранда Chivas - Pernod Ricard, Морган Кланданиъл - редактор в онлайн изданието Co.Exist, актьорът и предприемач Ейдриън Грение и Сонал Ша – икономист и директор на Офиса за социални иновации и гражданско участие към Белия дом.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK