Български стартъп иска да направи най-голямата социална платформа за музика
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Български стартъп иска да направи най-голямата социална платформа за музика

Стартъпът е създаден преди две години от Мелина Крумова, която стои и зад проекта за музикални уроци RockSchool

Български стартъп иска да направи най-голямата социална платформа за музика

Drooble вече е получил предложение за финансиране от американския фонд Technology Crossover Ventures, но засега работи със собствено финансиране

28123 прочитания

Стартъпът е създаден преди две години от Мелина Крумова, която стои и зад проекта за музикални уроци RockSchool

© ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА


В момента в екипа работят 14 души, половината от които програмисти.

Българският стартъп Drooble има амбиции да се превърне в най-голямата социална платформа за музика. Сайтът ще бъде официално пуснат и промотиран до месец, но вече има няколко хиляди потребители от цял свят. Стартиращата компания вече е привлякла интереса и на американския фонд за рисков капитал Technology Crossover Ventures, базиран в Пало Алто. Въпреки това ще продължи да разчита на собствено финансиране, а на по-късен етап очаква да получи дори по-добри инвестиционни предложения. Идеята е проектът да се позиционира като глобално онлайн място за споделяне, разпространяване и монетизиране на музикалното знание и култура.

Всичко за музиката

Платформата Drooble предлага различни инструменти, за да подпомага развитието на музикантите и всички, ангажирани в музикалната сфера. В момента в сайта вече се изгражда работеща музикално-социална среда, тъй като предлага опцията потребителите да могат да се намират по интереси, да търсят членове за бандите си, да свирят заедно през вътрешен видеоразговор безплатно от всяка точка на света. Сред функциите на платформата е и възможността музикантите да дават и взимат уроци, също да се създават свои уебстраници. "Разработваме и инструменти, с които потребителите да могат да усъвършенстват уменията си, като например метроном, планираме и други подобни", разказа идеологът на платформата Мелина Крумова. Сред бъдещи функции на сайта, по които екипът работи, е и споделено финансиране за банди - fanfunding (игра на думи с термина crowdfunding). Идеята е всеки артист да може да събира средства от феновете, за да изразява творчеството си. Например една малка група, на която й трябват средства за наем на барабани или за да си покрие пътя до участие в Сърбия, да може да ги събере чрез платформата. "Други функции, които обмисляме, са лайфстрийм събития - така, вместо да свирят на улицата, музикантите може да свирят от вкъщи, а хората да ги поощряват с малки суми, ако ги харесат", разказва Мелина. Сред потенциалните функции ще бъде и Drooble радио, което ще излъчва песните на регистриралите се в сайта, за да достигне творчеството им до по-голяма аудитория.

Идеята е повече от бизнес

Услугите в сайта са абсолютно безплатни за потребителите, но като всяка платформа, която среща две и повече страни, има много възможности за монетизация. "Една от тях е Drooble да печели от комисионните по транзакциите, които ще преминават през него, като например за музикални уроци, freelance услуги между музиканти, продажба на всякакви неща като албуми от банди на фенове, билети за лайфстрийм събития", обясни Мелина. Въпреки че има различни варианти да печели, стартиращата компания си поставя за цел никога да няма реклами и да не продава данните на потребителите си.

Стартъпът е създаден преди две години от Мелина Крумова, която стои и зад проекта за музикални уроци RockSchool. В екипа на основателите са и създателите на компанията за онлайн заеми "Кредисимо" Константин Кръстев и Коста Кънчев, както и Васил Петров, разработил проект за българска IP телевизия в Америка. Drooble започва със собствено финансиране от 500 хил. долара от предишни успешни проекти на основателите. Стартиращата фирма "Друбъл България" има компания майка, регистрирана в САЩ. "Причината е, че още в началото проучихме, че няма начин да получиш финансиране от Калифорния чрез българско дружество", обяснява Мелина. "Американските инвеститори имат подобни изисквания с оглед на ограниченията на самите им фондове за инвестиции в дружества извън САЩ." Drooble Inc. е собственост както на основателите, така и на хора от екипа, които имат акции в нея. "Част от ценностната система на Drooble е служители да получават акции от компанията, за да я чувстват като своя и да са още по-мотивирани в работата си", разказва Мелина. Стартъпът планира да привлече външна инвестиция на по-късен етап, а именно когато е достигнала до музикантите от англоезичните държави, което е първа стъпка в плана за глобално присъствие на компанията.

В момента в екипа работят 14 души, половината от които програмисти, но всички чувстват музиката като своя страст или хоби. "Определено една от малкото трудности пред нас е, че имаме много идеи и проекти за изпълнение и ни трябват още хора с ентусиазъм, желание и качества, които да станат част от екипа и да реализираме всичко това", сподели съоснователката на Drooble.

В момента в екипа работят 14 души, половината от които програмисти.

Българският стартъп Drooble има амбиции да се превърне в най-голямата социална платформа за музика. Сайтът ще бъде официално пуснат и промотиран до месец, но вече има няколко хиляди потребители от цял свят. Стартиращата компания вече е привлякла интереса и на американския фонд за рисков капитал Technology Crossover Ventures, базиран в Пало Алто. Въпреки това ще продължи да разчита на собствено финансиране, а на по-късен етап очаква да получи дори по-добри инвестиционни предложения. Идеята е проектът да се позиционира като глобално онлайн място за споделяне, разпространяване и монетизиране на музикалното знание и култура.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    zeratul avatar :-|
    zeratul

    Разгледах тази социална мрежа и много ми хареса идеята. Не съм виждал подобно нещо. Личи, че се прави от професионалисти на високо ниво. Пожелавам успех и вярвам, че може да направи пробив на глобално ниво.
    Повече такива компании ни трябват в България. С млади и амбициозни хора, които остават тук за да осъществяват мечтите си.

  • 2
    oyr1449755651482661 avatar :-|
    Daniel Georgiev

    Ето още един интересен български стартъп: Iris(http://iristech.co)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK