С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 5 яну 2016, 18:26, 22390 прочитания

Wifi.bg получи 50 хил. паунда от британския маркетинг акселератор Collider.io

Онлайн платформата за wifi реклама ще се фокусира върху развитие на бизнеса си на Острова, но ще продължи да оперира и в България

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Идеята е всеки потребител да вижда различни реклами спрямо личните си интереси и нагласи.
Българският стартъп WiFi.bg ще участва в четвъртия инвестиционен рунд на британския акселератор Collider.io. Компанията е била поканена да презентира идеята си пред затворен кръг от инвеститори в Лондон, след като един от основателите - Диляна Евтимова, се запозна с представител на фонда по време на европейската стартъп конференция WebSummit. Така екипът е избран да участва в Collider Academy, където в продължение на няколко месеца ще доразвие бизнеса и заедно с акселератора ще търси и установи партньорства във Великобритания. "Целта е да поставим фокуса върху британския пазар, като развием там това, което сме валидирали като модел в България", разказа един от партньорите в WiFi.bg - Маргарит Ралев. Collider финансира българската компания с 50 000 паунда, срещу които ще получи 11% дял от стартъпа.

За платформата

WiFi.bg е онлайн платформа за wifi реклама, която позволява местата с безплатен wifi да спечелят допълнителни приходи от показването на реклами на брандове, свързани с тяхната локация. Така например, ако имате мобилно приложение, можете да поръчате рекламата ви да се покаже на всички посетители на The Mall, :PM club или един от другите 25 обекта, с които WiFi.bg работи в момента в България. Всяко място печели възможността както да изкара допълнителни рекламни приходи, така и да показва собствените си реклами безплатно. Стартиращата компания разработва и първата в света платформа за динамична wifi реклама. Идеята е всеки потребител да вижда различни реклами спрямо личните си интереси и нагласи. Рекламодателите пък ще могат да поръчват динамично реклами, които да стартират с максимално ниска цена за клик.

Фотограф: WiFi.bg

Динамична реклама

Идеята за платформата на WiFi.bg се ражда, след като Диляна Евтимова се сблъсква с ограниченията на настоящите рекламни мрежи за мобилна реклама. А именно клиентът да има максимална възвращаемост от инвестицията в маркетинг, като рекламира в точното място и време на правилния потребител. Това според компанията прави платформата уникална в сравнение с други близки по рода си услуги, които не са така фокусирани.
Към екипа постепенно се присъединяват програмистите Лазарина Ангелова и Роналд Христов, а преди почти година в борда се включва и Маргарит Ралев. Екипът официално стартира идеята си с участието в местния преакселератор Start it Smart тази пролет. След няколко награди на BetaPitch състезанието в София платформата е забелязана от отдела за иновации на Deutsche Bahn. Така екипът е поканен да представи идеята и в Берлин. До този момент WiFi.bg работи изцяло без външно финансиране.
Сега ще се представи директно на британския пазар с подкрепата на Collider - един от водещите лондонски маркетинг акселератори. Фондът предоставя не само обучителна програма за стартиращи предприемачи, но и ги свързва директно с потенциални клиенти. "През следващите няколко месеца ни предстоят лични срещи с Unilever, Puma, Asda, Exterion Media, Ogilvy & Mather и още много маркетинг агенции и брандове, базирани в Лондон", разказа Диляна Евтимова. "Впечатление ни направи именно силната връзка между акселератора и бизнес средата във Великобритания. Усещаме, че може да разчитаме на тях не само като източник на инвестиция, но и като на стратегически партньор, който би могъл да ни предостави контакти, с които да докажем бизнес модела си", коментира Eвтимова.   

Бъдещи планове

Компанията ще инвестира финансовия ресурс в насока технологично и бизнес развитие. Планът е да бъдат довършени някои функционалности, а на втори етап финансиране да се разшири екипът. Целта за следващите месеци е стартъпът да изгради стабилна основа на компанията в Лондон и да докаже приложимостта на идеята и на британския пазар.
"Ще продължим да оперираме и в България, но ще отделяме повече време за развитие на бизнеса във Великобритания", коментира Евтимова. "Имаме запитвания и от други страни и континенти, но за момента нямаме физическата възможност за работа с тях. Оглеждаме се за партньори на конкретни пазари, където идеята е да направим смесени дружества", разказа съоснователката.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кои са най-добрите студентски и ученически проекти за 2019 г. Кои са най-добрите студентски и ученически проекти за 2019 г.

Екипи от СУ "Св. Климент Охридски", ОДК Пловдив са победителите в състезанието на "Джуниър ачийвмънт България"

16 юни 2019, 1722 прочитания

LogSentinel спечели стартъп състезанието на DigitalK 2019 LogSentinel спечели стартъп състезанието на DigitalK 2019

Българската компания разработва блокчейн технология за информационна сигурност

31 май 2019, 3423 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Start Up" Затваряне
Български стартиращи компании ще могат да участват в състезанието Pioneers Challenge

Регистрацията е до края на март, а предишното издание на надпреварата беше спечелено от българската фирма Dronamics.

Уверените стъпки на Zeazoo

От осем години Гергана Иванова и баща й Йордан Злогошки произвеждат обувки за босо ходене, а продажбите растат

Случаят "Голунов": Делото е закрито, последствията остават

Обратният завой по аферата с арестувания журналист е сигнал за нарастващата нервност в Кремъл от всякакво надигане на недоволство

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Ново място: "Домашен Магазин"

Деликатесен магазин и кафене в едно

Пътят към голотата

Изложба с актова фотография на Георги Ст. Георгиев от началото на ХХ век