// K2: Бизнесът / Start Up
Wifi.bg получи 50 хил. паунда от британския маркетинг акселератор Collider.io
Онлайн платформата за wifi реклама ще се фокусира върху развитие на бизнеса си на Острова, но ще продължи да оперира и в България
Идеята е всеки потребител да вижда различни реклами спрямо личните си интереси и нагласи. |
За платформата
WiFi.bg е онлайн платформа за wifi реклама, която позволява местата с безплатен wifi да спечелят допълнителни приходи от показването на реклами на брандове, свързани с тяхната локация. Така например, ако имате мобилно приложение, можете да поръчате рекламата ви да се покаже на всички посетители на The Mall, :PM club или един от другите 25 обекта, с които WiFi.bg работи в момента в България. Всяко място печели възможността както да изкара допълнителни рекламни приходи, така и да показва собствените си реклами безплатно. Стартиращата компания разработва и първата в света платформа за динамична wifi реклама. Идеята е всеки потребител да вижда различни реклами спрямо личните си интереси и нагласи. Рекламодателите пък ще могат да поръчват динамично реклами, които да стартират с максимално ниска цена за клик.
![]() |
Фотограф: WiFi.bg
|
Динамична реклама
Идеята за платформата на WiFi.bg се ражда, след като Диляна Евтимова се сблъсква с ограниченията на настоящите рекламни мрежи за мобилна реклама. А именно клиентът да има максимална възвращаемост от инвестицията в маркетинг, като рекламира в точното място и време на правилния потребител. Това според компанията прави платформата уникална в сравнение с други близки по рода си услуги, които не са така фокусирани.
Към екипа постепенно се присъединяват програмистите Лазарина Ангелова и Роналд Христов, а преди почти година в борда се включва и Маргарит Ралев. Екипът официално стартира идеята си с участието в местния преакселератор Start it Smart тази пролет. След няколко награди на BetaPitch състезанието в София платформата е забелязана от отдела за иновации на Deutsche Bahn. Така екипът е поканен да представи идеята и в Берлин. До този момент WiFi.bg работи изцяло без външно финансиране.
Сега ще се представи директно на британския пазар с подкрепата на Collider - един от водещите лондонски маркетинг акселератори. Фондът предоставя не само обучителна програма за стартиращи предприемачи, но и ги свързва директно с потенциални клиенти. "През следващите няколко месеца ни предстоят лични срещи с Unilever, Puma, Asda, Exterion Media, Ogilvy & Mather и още много маркетинг агенции и брандове, базирани в Лондон", разказа Диляна Евтимова. "Впечатление ни направи именно силната връзка между акселератора и бизнес средата във Великобритания. Усещаме, че може да разчитаме на тях не само като източник на инвестиция, но и като на стратегически партньор, който би могъл да ни предостави контакти, с които да докажем бизнес модела си", коментира Eвтимова.
Бъдещи планове
Компанията ще инвестира финансовия ресурс в насока технологично и бизнес развитие. Планът е да бъдат довършени някои функционалности, а на втори етап финансиране да се разшири екипът. Целта за следващите месеци е стартъпът да изгради стабилна основа на компанията в Лондон и да докаже приложимостта на идеята и на британския пазар. "Ще продължим да оперираме и в България, но ще отделяме повече време за развитие на бизнеса във Великобритания", коментира Евтимова. "Имаме запитвания и от други страни и континенти, но за момента нямаме физическата възможност за работа с тях. Оглеждаме се за партньори на конкретни пазари, където идеята е да направим смесени дружества", разказа съоснователката.
Още по темата
Българският стартъп SpeediFly получи 300 хил. евро финансиране от чешки инвеститор
Със средствата компанията ще разшири екипа от разработчици в България и ще навлезе на нови пазари
20 юни 2016Трите най-добри идеи в предприемаческата надпревара The Venture са избрани
Българският победител в състезанието на Chivas ще бъде обявен в началото на февруари
17 яну 2016Компанията за търсене на полети Skyscanner откри офис в София
Там ще работят 27 програмисти, планира се до средата на юни българският екип да се удвои
10 яну 2016Чрез платформата Advokatami.bg могат да се генерират почти 200 различни документа, а отскоро и да се намери и правна консултация
5 яну 2016Български стартъп е сред победителите на предприемаческия форум South Summit
Платформата за организиране на изображения Imagga беше отличена в категория "Технологии за големия бизнес"
13 окт 2015Преакселераторът Start It Smart набира участници за четвъртия си сезон
Новото издание на програмата ще започне в началото на октомври
15 сеп 2015Български очила за повече тонус получиха над 100 хил. долара финансиране
Продуктът на Novalogy успя да привлече средствата в сайт за групово инвестиране
26 авг 2015
Крайният срок за участие е 15 декември
8 дек 2019, 2101 прочитания

Инвестициите ще бъдат насочени към млади компании с потенциал за бърз растеж
28 ное 2019, 7107 прочитания
12 дек 2019, 3744 прочитания
12 дек 2019, 2631 прочитания
12 дек 2019, 2364 прочитания
12 дек 2019, 2191 прочитания
12 дек 2019, 1788 прочитания
Регистрацията е до края на март, а предишното издание на надпреварата беше спечелено от българската фирма Dronamics.