Единадесет дигитални идеи за хотели и ресторанти
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Единадесет дигитални идеи за хотели и ресторанти

Изпълнителният директор на Metro Олаф Кох смята, че технологиите дълго са заобикаляли ХоРеКа бизнеса и е време това да се промени

Единадесет дигитални идеи за хотели и ресторанти

Финалистите на Techstars Metro Accelerator презентираха проектите си след престоя си в акселератора

Александра Козбунарова
13691 прочитания

Изпълнителният директор на Metro Олаф Кох смята, че технологиите дълго са заобикаляли ХоРеКа бизнеса и е време това да се промени

© WOLFGANG RATTAY


"Помислете за любимия си ресторант и се запитайте: какво се е променило в него през последните пет, десет или 15 години. В моя нищо не е мръднало, убеден съм и във вашия", констатира Олаф Кох, изпълнителен директор на корпорацията Metro, липсата на каквито и да било иновации в ХоРеКа (хотели, ресторанти, кетъринг) сектора. Тъкмо това според него налага да се замислим за потенциала на дигитализацията и развитието на технологиите, които през годините успешно са заобиколили тези бизнеси.

На 28 януари германският търговец представи единадесетте компании от първия випуск на акселераторската си програма Techstars Metro Accelerator. Инициативата започна в началото на 2015 г. съвместно с американската компания Techstars. Всеки от единайсете финалисти получи 120 хил. евро финансиране срещу 6% дял от бизнеса, както и 13 седмици в Берлин заедно с изявени ментори от ХоРеКа сектора. "Капитал Daily" представя проектите на финалистите.

CoffeeCloud

Дали персоналът на злоупотребява с кафе-машината и дали отчита всичко продадено е въпрос, който немалко мениджъри в ХоРеКа бизнеса си задават, докато са извън заведението. Естонската компания предлага хардуерно и софтуерно решение за проследяване на продуктивността на машините за еспресо в заведенията. Отчитането става в реално време, всички данни се записват във виртуален сървър и могат да бъдат следени от разстояние. CoffeeCloud помага за оптимизиране на качеството и количеството на произведеното кафе, а според съоснователя Мирослав Ковач повишава и с 20% приходите от напитката.

Flotify

Германският екип предлага решение на проблема с безкрайната бумащина около редовния хигиенен контрол, който ресторантьорите трябва да провеждат. Flotify заменя хартиените формуляри с дигитални check листи в специално мобилно приложение. Концепцията предполага да се следи кога е дошло време за определени проверки, да документира и архивира извършени такива. Целта, освен да се подобри грижата за хигиената в питейни и хранителни заведения, е и да се повиши нивото на сигурност за клиентите. Системата вече е интегрирана в 20 ресторанта в Германия, а според основателя Даниел Фолмър само на местно ниво има 36 хил. потенциални клиенти.

GastroZentralle

Германците Мориц Грумбах и Франк Иттерхайм предлагат онлайн платформа за продажба на кухненско и готварско оборудване за нуждите на бизнеса. Според тях да се пазаруват подобен тип стоки в интернет е почти невъзможно, защото липсва единна платформа, където могат да се сравняват различните артикули. Основателите на компанията имат амбиции да се превърнат в нещо като хитовия сайт за обувки Zalando, но за кухненско оборудване. Бизнесът е за 7 млрд. евро годишно, като едва 8% от покупките до този момент са в интернет. GastroZentralle е ориентирана предимно към германския пазар.

GroupRaise

"Най-вкусният начин да промениш света", както казва основателят Давин Баптис, или - с други думи, хитра идея как да се напълни с клиенти празният ресторант и едновременно с това да се дари за добра кауза. Чрез американската платформа участващите ресторанти и заведения се задължават да дарят определена част от оборота на резервиралата група за местна благотворителна кауза. Предимството за мениджърите на заведенията е, че могат по-лесно и предварително да организират посрещането на по-големи групи клиенти, както и да запълнят празните маси, обяснява Баптис. Компанията съществува от 2011 г. и е наложил се модел в САЩ, а чрез Techstars Metro Accelerator сега навлиза и на европейския пазар.

Journey

Продуктът предлага технологичното решение на проблема с планирането на пътуване и отпуск. Приложението е насочено специално към "модерния пътешественик, който иска повече", както казва съоснователката Сюзън Хоу, или с други думи, предлага разнообразни идеи за настаняване, хранене и развлечения, различно от типичните туристически дестинации. Чрез приложението могат да се правят и резервации. В общи линии идеята е да се свържат търсещите и предлагащите в ХоРеКа сектора, които предпочитат да стоят настрани от all inclusive вълната.

PoshPacker

Чували ли сте за poshtel? Концепцията е сравнително непозната за българския пазар и представлява нещо като дизайнерски хостел. С други думи PoshPacker е още една платформа, насочена към модерния пътуващ, и помага да се открият, проучат и резервират нискобюджетни и едновременно креативни места за нощуване. Създадената през 2013 г. в САЩ от Анна Козяр и Таня Круз компания има амбицията да дефинира изцяло нов сегмент в пътуването и настаняването. Платформата вече предлага идеи за интересни и евтини нощувки в 460 града в 60 страни.

Lunchio

Екипът на германската компания вижда потенциал в работещите в офис и хранителните им навици. С платформата създателите се надяват да променят културата на обядване "на бюрото, пред компютъра" и да я пренасочат към заведенията. С това решение всеки може предварително да резервира маса, да поръча и плати онлайн за менюто си в ресторанта, с което се спестява факторът "чакане за обслужване". Предимството за ХоРеКа бизнеса е, че с Lunchio посрещането на клиентите в обедните часове може да се организира предварително.

Roomatic

Това е решение, насочено към подобряването на клиентското преживяване в хотелите. Идеята първоначално е адресирана към недоволните клиенти и целта е те да имат възможност да се свържат директно с мениджмънта на хотела, където са отседнали, с оплакванията си преди края на престоя си. Впоследствие към приложението се добавят и опции за поръчване на такси или рум сървис чрез мобилно приложение, както и възможност за обратна връзка. Roomatiс, от една страна, помага на хотелите да подобрят обслужването си, от друга, намалява потенциалните негативни онлайн рецензии за настаняването, обяснява съоснователят Андреас Кастел.

 

Rublys

Австрийска компания предлага инструмент за онлайн маркетинг, чрез който потребителите получават безплатно различни стреч карти и могат да спечелят награди от участващите компании. Rublys е насочен към поколението Y, за което се смята, че е най-лесно за таргетиране през мобилни устройства. Приложението на Мануел Цвиттаг прилича на класическа лотария, но е безплатно за потребителите и съответно хитър начин за различни брандове да спечелят нови клиенти. Според Цвиттаг до момента в Rublys са изтъркани 100 млн. стреч карти, средностатистическият потребител на приложението влиза около десет пъти седмично, а броят на компаниите, които се рекламират по този начин, е над 500.

Wynd

Продуктът на Wynd се състои от различни модули, които да улеснят управлението на кафенета и ресторанти - например организирането на он- и офлайн потока на клиенти и поръчки или отчитането на различни видове плащания. Системата е създадена така, че интегрирането й да става с минимални усилия и да не изисква затварянето на заведението дори за ден, твърди основателят на компанията Исмаел Оулд.

Zenchef

За бизнес, специализиран в ХоРеКа сектора, особено по-малък, времето и ресурсите за поддържане на уебсайт са ограничени. Решение на този проблем предлага стартираната през 2010 г. френска компания Zenchef. Продуктът е софтуер, който позволява лесно създаване на интернет страница с различни опции - като например правене на резервации, едновременно с това системата се грижи и за онлайн маркетинга на заведението, като изпраща известия за новости в менюто и промоции. За ползите от Zenchef свидетелстват 5 хил. клиенти на компанията, които заплащат 85 евро месечен абонамент за услугата.

"Помислете за любимия си ресторант и се запитайте: какво се е променило в него през последните пет, десет или 15 години. В моя нищо не е мръднало, убеден съм и във вашия", констатира Олаф Кох, изпълнителен директор на корпорацията Metro, липсата на каквито и да било иновации в ХоРеКа (хотели, ресторанти, кетъринг) сектора. Тъкмо това според него налага да се замислим за потенциала на дигитализацията и развитието на технологиите, които през годините успешно са заобиколили тези бизнеси.

На 28 януари германският търговец представи единадесетте компании от първия випуск на акселераторската си програма Techstars Metro Accelerator. Инициативата започна в началото на 2015 г. съвместно с американската компания Techstars. Всеки от единайсете финалисти получи 120 хил. евро финансиране срещу 6% дял от бизнеса, както и 13 седмици в Берлин заедно с изявени ментори от ХоРеКа сектора. "Капитал Daily" представя проектите на финалистите.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK