Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 фев 2016, 7:40, 13441 прочитания

Единадесет дигитални идеи за хотели и ресторанти

Финалистите на Techstars Metro Accelerator презентираха проектите си след престоя си в акселератора

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Помислете за любимия си ресторант и се запитайте: какво се е променило в него през последните пет, десет или 15 години. В моя нищо не е мръднало, убеден съм и във вашия", констатира Олаф Кох, изпълнителен директор на корпорацията Metro, липсата на каквито и да било иновации в ХоРеКа (хотели, ресторанти, кетъринг) сектора. Тъкмо това според него налага да се замислим за потенциала на дигитализацията и развитието на технологиите, които през годините успешно са заобиколили тези бизнеси.

На 28 януари германският търговец представи единадесетте компании от първия випуск на акселераторската си програма Techstars Metro Accelerator. Инициативата започна в началото на 2015 г. съвместно с американската компания Techstars. Всеки от единайсете финалисти получи 120 хил. евро финансиране срещу 6% дял от бизнеса, както и 13 седмици в Берлин заедно с изявени ментори от ХоРеКа сектора. "Капитал Daily" представя проектите на финалистите.


CoffeeCloud
Дали персоналът на злоупотребява с кафе-машината и дали отчита всичко продадено е въпрос, който немалко мениджъри в ХоРеКа бизнеса си задават, докато са извън заведението. Естонската компания предлага хардуерно и софтуерно решение за проследяване на продуктивността на машините за еспресо в заведенията. Отчитането става в реално време, всички данни се записват във виртуален сървър и могат да бъдат следени от разстояние. CoffeeCloud помага за оптимизиране на качеството и количеството на произведеното кафе, а според съоснователя Мирослав Ковач повишава и с 20% приходите от напитката.


Flotify
Германският екип предлага решение на проблема с безкрайната бумащина около редовния хигиенен контрол, който ресторантьорите трябва да провеждат. Flotify заменя хартиените формуляри с дигитални check листи в специално мобилно приложение. Концепцията предполага да се следи кога е дошло време за определени проверки, да документира и архивира извършени такива. Целта, освен да се подобри грижата за хигиената в питейни и хранителни заведения, е и да се повиши нивото на сигурност за клиентите. Системата вече е интегрирана в 20 ресторанта в Германия, а според основателя Даниел Фолмър само на местно ниво има 36 хил. потенциални клиенти.


GastroZentralle
Германците Мориц Грумбах и Франк Иттерхайм предлагат онлайн платформа за продажба на кухненско и готварско оборудване за нуждите на бизнеса. Според тях да се пазаруват подобен тип стоки в интернет е почти невъзможно, защото липсва единна платформа, където могат да се сравняват различните артикули. Основателите на компанията имат амбиции да се превърнат в нещо като хитовия сайт за обувки Zalando, но за кухненско оборудване. Бизнесът е за 7 млрд. евро годишно, като едва 8% от покупките до този момент са в интернет. GastroZentralle е ориентирана предимно към германския пазар.




GroupRaise
"Най-вкусният начин да промениш света", както казва основателят Давин Баптис, или - с други думи, хитра идея как да се напълни с клиенти празният ресторант и едновременно с това да се дари за добра кауза. Чрез американската платформа участващите ресторанти и заведения се задължават да дарят определена част от оборота на резервиралата група за местна благотворителна кауза. Предимството за мениджърите на заведенията е, че могат по-лесно и предварително да организират посрещането на по-големи групи клиенти, както и да запълнят празните маси, обяснява Баптис. Компанията съществува от 2011 г. и е наложил се модел в САЩ, а чрез Techstars Metro Accelerator сега навлиза и на европейския пазар.

Journey
Продуктът предлага технологичното решение на проблема с планирането на пътуване и отпуск. Приложението е насочено специално към "модерния пътешественик, който иска повече", както казва съоснователката Сюзън Хоу, или с други думи, предлага разнообразни идеи за настаняване, хранене и развлечения, различно от типичните туристически дестинации. Чрез приложението могат да се правят и резервации. В общи линии идеята е да се свържат търсещите и предлагащите в ХоРеКа сектора, които предпочитат да стоят настрани от all inclusive вълната.

PoshPacker
Чували ли сте за poshtel? Концепцията е сравнително непозната за българския пазар и представлява нещо като дизайнерски хостел. С други думи PoshPacker е още една платформа, насочена към модерния пътуващ, и помага да се открият, проучат и резервират нискобюджетни и едновременно креативни места за нощуване. Създадената през 2013 г. в САЩ от Анна Козяр и Таня Круз компания има амбицията да дефинира изцяло нов сегмент в пътуването и настаняването. Платформата вече предлага идеи за интересни и евтини нощувки в 460 града в 60 страни.

Lunchio
Екипът на германската компания вижда потенциал в работещите в офис и хранителните им навици. С платформата създателите се надяват да променят културата на обядване "на бюрото, пред компютъра" и да я пренасочат към заведенията. С това решение всеки може предварително да резервира маса, да поръча и плати онлайн за менюто си в ресторанта, с което се спестява факторът "чакане за обслужване". Предимството за ХоРеКа бизнеса е, че с Lunchio посрещането на клиентите в обедните часове може да се организира предварително.

Roomatic
Това е решение, насочено към подобряването на клиентското преживяване в хотелите. Идеята първоначално е адресирана към недоволните клиенти и целта е те да имат възможност да се свържат директно с мениджмънта на хотела, където са отседнали, с оплакванията си преди края на престоя си. Впоследствие към приложението се добавят и опции за поръчване на такси или рум сървис чрез мобилно приложение, както и възможност за обратна връзка. Roomatiс, от една страна, помага на хотелите да подобрят обслужването си, от друга, намалява потенциалните негативни онлайн рецензии за настаняването, обяснява съоснователят Андреас Кастел.
 

Rublys
Австрийска компания предлага инструмент за онлайн маркетинг, чрез който потребителите получават безплатно различни стреч карти и могат да спечелят награди от участващите компании. Rublys е насочен към поколението Y, за което се смята, че е най-лесно за таргетиране през мобилни устройства. Приложението на Мануел Цвиттаг прилича на класическа лотария, но е безплатно за потребителите и съответно хитър начин за различни брандове да спечелят нови клиенти. Според Цвиттаг до момента в Rublys са изтъркани 100 млн. стреч карти, средностатистическият потребител на приложението влиза около десет пъти седмично, а броят на компаниите, които се рекламират по този начин, е над 500.

Wynd
Продуктът на Wynd се състои от различни модули, които да улеснят управлението на кафенета и ресторанти - например организирането на он- и офлайн потока на клиенти и поръчки или отчитането на различни видове плащания. Системата е създадена така, че интегрирането й да става с минимални усилия и да не изисква затварянето на заведението дори за ден, твърди основателят на компанията Исмаел Оулд.

Zenchef
За бизнес, специализиран в ХоРеКа сектора, особено по-малък, времето и ресурсите за поддържане на уебсайт са ограничени. Решение на този проблем предлага стартираната през 2010 г. френска компания Zenchef. Продуктът е софтуер, който позволява лесно създаване на интернет страница с различни опции - като например правене на резервации, едновременно с това системата се грижи и за онлайн маркетинга на заведението, като изпраща известия за новости в менюто и промоции. За ползите от Zenchef свидетелстват 5 хил. клиенти на компанията, които заплащат 85 евро месечен абонамент за услугата.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Българският стартъп Enova спечели 40 хил. долара от състезанието Chivas Venture Българският стартъп Enova спечели 40 хил. долара от състезанието Chivas Venture

Международната надпревара раздели наградния фонд от 1 млн. долара между всички 26 финалисти

3 апр 2020, 1340 прочитания

В София най-слабо засегнат от кризата ще бъде ИКТ секторът 3 В София най-слабо засегнат от кризата ще бъде ИКТ секторът

Брутния вътрешен продукт на столицата може да се свие с 3% през тази година, показва доклад на СОАПИ

28 мар 2020, 5085 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Start Up" Затваряне
Maxcart прехвърля физическите магазини и в онлайн пространството

Софтуерът на стартиращата компания е насочен към малкия и средния бизнес

Още от Капитал
Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10