Maxcart прехвърля физическите магазини и в онлайн пространството
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Maxcart прехвърля физическите магазини и в онлайн пространството

Maxcart предлага различни пакети услуги на цена от 10 лв.  до 100 лв. на месец.

Maxcart прехвърля физическите магазини и в онлайн пространството

Софтуерът на стартиращата компания е насочен към малкия и средния бизнес

14844 прочитания

Maxcart предлага различни пакети услуги на цена от 10 лв.  до 100 лв. на месец.

© Maxcart


Поради бързото развитие на новите технологии стартиращите компании през последните години се ориентират все повече към създаването на проекти, насочени към крайния потребител. Основните причини за това са по-лесното достигане до клиенти, познаване на техните нужди и възможността за излизане на чужди пазари, което води до бързо разрастване и печалба. Някои компании обаче решават да рискуват и да насочат идеите си към бизнес сектора, където иновациите се внедряват с по-бавни темпове, но може би по-устойчиво в дългосрочен план. Това е и фокусът на българската стартираща компания Maxcart, чиито основатели имат за цел да запълнят една нова ниша, а именно обединението на offline и online бизнесите.

Помощ за малкия и среден бизнеси

Идеята на младите предприемачи се ражда още преди две години, когато всеки от шестимата в екипа вижда лично нуждата на малките и средни бизнеси да комбинират и улеснят дейността си както във физическите им обекти, така и на интернет сайт. Така те създават софтуера Maxcart, базиран в облака и ориентиран към бизнеси с до 5 обекта. "Насочихме продукта си именно към този обем, защото всички решения на пазара за момента са ориентирани само към големи корпорации, които могат да си позволят скъпи продукти и услуги, а малките предприятия остават на заден план", обяснява Здравко Генчев, съосновател на Maxcart.

Година след разработването на продукта екипът на Maxcart става част от портфолиото на фонда за рискови инвестиции и акселератор Eleven. Те получават финасиране в два поредни рунда, като всеки от тях е на стойност от 50 хил. лв., и регистрират компанията си. За момента младата компания се е фокусирала върху набирането на клиенти и постоянно усъвършенстване на продукта. Целта е задоволяване като за начало на български търговци, а след това и излизане на европейския пазар.

Как работи

Основната функция на софтуера Maxcart е да синхронизира и синтезира цялата информация за продажбите на един търговец. За да се възползват от услугата, бизнес клиентите на Maxcart могат бързо през платформата им да си създадат сайт и онлайн магазин, в който да въведат продуктите си и да започнат да продават. "Всеки желаещ може да започне с безплатна демо версия, за да види ефективността на продукта ни", казва Генчев. В допълнение по желание на клиента от Maxcart предлагат и създаване на Фейсбук магазин във фен страница им. Освен това търговците могат да свържат цялата налична техника във физическия си магазин, като каса, баркод скенер и други със софтуера и, инсталирайки мобилното приложение на Maxcart, да разполагат с цялата информация за продажбите си навсякъде в реално време. За момента приложението е активно само за операционната система Android, а за останалите потребители програмата се включва и чрез всеки интернет браузър. Продуктът улеснява и проследяването на складовата наличност на търговците. Така клиентите им ще могат да бъдат винаги информирани за наличието на харесания от тях артикул.

Бизнес системата на Maxcart предоставя на търговците и статистически данни, и отчети за продажбите им. Целта им е клиентите им да разполагат със синтезирана информация за състоянието на бизнеса им и обема продажби.

Колко струва

Предприемачите от Maxcart предлагат няколко различни вида пакети на своите клиенти. Цената на всеки един от тях е под формата на месечен абонамент, който зависи от количеството функции, които включва. Таксите варират между 10  и 100 лв. Така например, ако търговец иска да си създаде само фирмен сайт, преведен на няколко езика, трябва да заплати 25 лв., а ако има желание да се възползва от пълния пакет услуги, които предлага Maxcart – сайт, онлайн магазин и складов софтуер, цената е около 100 лв. на месец. "Предпочетохме да предлагаме услугата ни под формата на абонамент, а не чрез закупуване на лиценз, за да могат клиентите ни да се възползват от всички обновления, които правим по софтуера", обяснява Здравко Генчев. Той допълва, че потребителите им могат да се възползват от новостите в системата им на всеки 4-5 месеца.

Софтуерът на Maxcart до момента се използва от 300 потребители, които управляват между 1 и 4 търговски обекта. По-голямата част от тях обаче са или на етап безплатна демо версия на продукта, или са избрали по-малък пакет с услуги. Няколко търговеца се възползват и от всичките функции на Maxcart, внедрявайки софтуера изцяло в дейността си. "Продуктът ни е изключително подходящ за собственици на магазини за дрехи, бижута, електроника и аксесоари, които искат да развият и обединят в няколко лесни стъпки физическите си обекти с онлайн сайт за продажба – онлайн магазин", казва съоснователят на Maxcart.

Качествена характеристика на продукта

Понякога внедряването на нови технологични решения в бизнеса на търговец, който винаги е управлявал само физически магазин, може да бъде трудно и бавно начинание. Екипът, който стои зад създаването на Maxcart, има за основна цел да улесни максимално своите бизнес клиенти и поради тази причина е опростил възможно най-много използването на софтуера. "Единственото, което трябва да направи нашият клиент, е да въведе цялата информация за продуктите си – количество, цени, складова наличност, на едно място в системата и от този момент нататък тези данни се променят и обновяват във всяка програма, която използва", обяснява Здравко Генчев. Според основателя на компанията софтуерното нововъведение, в комбинация с добра бизнес идея, довежда до спестяване на време и увеличение на оборота за търговците. "А качественото и печелившо управление на бизнеса го прави и конкурентоспособен за големия пазар.", допълва той.

Плановете на българската стартираща компания Maxcart са да продължи работа най-вече върху усъвършенстването на софтуера и добавянето на иновативни функции, както и разрастване на екипа им. "Ще предложим на нашите клиенти революционни за бизнеса им решения", обещава Здравко Генчев.

Поради бързото развитие на новите технологии стартиращите компании през последните години се ориентират все повече към създаването на проекти, насочени към крайния потребител. Основните причини за това са по-лесното достигане до клиенти, познаване на техните нужди и възможността за излизане на чужди пазари, което води до бързо разрастване и печалба. Някои компании обаче решават да рискуват и да насочат идеите си към бизнес сектора, където иновациите се внедряват с по-бавни темпове, но може би по-устойчиво в дългосрочен план. Това е и фокусът на българската стартираща компания Maxcart, чиито основатели имат за цел да запълнят една нова ниша, а именно обединението на offline и online бизнесите.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK