С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
9 мар 2016, 14:51, 14806 прочитания

Умните спортни игрища могат да подобрят играта ви

Компанията Socourt разработва видеосистема за любителите спортисти

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Системата няма преки конкуренти на пазара, защото се е фокусирала единствено върху социалния елемент и забавлението на играчите.
Броят на любителите спортисти нараства, а техните тренировки се превръщат в любимото им хоби. Често по-запалените играчи не пропускат възможност да се снимат или да помолят приятел да им направи видео на спортното игрище, което след това с удоволствие споделят в социалните мрежи. Сега си представете цяла технологична система да заснема играта ви, а най-добрите моменти от нея да превръща в професионални видеоклипове, които след това може да променяте, добавяйки им различни ефекти. Един международен екип от млади предприемачи с български основател разработва точно това – професионално видеооборудване за спортни площадки, наречено Socourt. Тяхната цел е да помогнат на хората да спортуват с по-голямо удоволствие, вкарвайки елементa на игровизация (gamification) в тренировките им.

Как работи видеосистемата


Още от втората половина на 2014 г. системата Socourt превръща различните спортни площадки в интелигентни. Тя е подходяща най-вече за спортове с топка – тенис, футбол, волейбол, баскетбол и др. Socourt се състои от камери, спортни гривни и мобилно приложение, които по различен начин участват в игровизационния момент от тренировката. При влизане в спортното игрище играчите отварят мобилното приложените на смартфона си и цялата система започва да работи за тях. Професионалните камери, позиционирани на различни места около игрището, правят видеозапис на играта на спортиста. "Броят на камерите зависи от вида игрище, при скуош минимумът е една, при тенис – две, на футбол - минимум шест, но количеството им може да варира по желание на клиента", обяснява Йонко Лазаров, съосновател на компанията Socourt. Последният елемент – спортната гривна, се носи от играча и му позволява да избере коя част от тренировката му да бъде записана. Тя е оборудвана със специален бутон, който трениращият натиска непосредствено след като според него е направил впечатляваща точка или удар, и системата превръща последните 30 секунди от играта му във видео. Направените видеа се изпращат на смартфона му и могат да бъдат споделени в социалното мобилно приложение на Socourt. "Цялата технология изработваме абсолютно сами, за да бъде максимално подходяща за системата и целите ни", казва Лазаров.

Хардуерният продукт е в основата на идеята на Socourt. Точно заради това екипът на компанията е съставен от всестранни професионалисти в инженерната и технологичната област. "Мобилното ни приложение се разработва от екипа ни в Силицевата долина, но в България има изключително много талантливи хора. Затова и екипът ни тук работи върху инженерната част от продукта. Логистичният ни офис за Европа пък се намира в Берлин", добавя съоснователят на компанията. Специфичното на мобилното приложение на Socourt е, че е фокусирано само върху играчите и в него те споделят видеата си. В основата си то е като Туитър, но потребителите се наричат спортни фенове и идоли, а функцията за харесване на публикация е заменена с "ръкопляскане". Платформата е достъпна за операционните системи на Android и iOS. Не само играчите могат да се възползват от него. Всеки, който има желание да наблюдава интересната игра на любителите спортисти, може да си инсталира приложението.

Колко струва



Бизнес моделът на стартиращата компания е гъвкав. Има два варианта за плащане при използване на системата. В първия случай спортната площадка заплаща единствено месечен абонамент в размер на от 35 до 60 евро за желания от тях период. Втората възможност е рекламодател да поема разходите за използване на оборудването. Спортистите от своя страна заплащат по едно евро такса за една тренировка или 21 евро за цял месец, което включва неограничен брой игри. Освен таксата, за да се възползват от Socourt, играчите трябва да си набавят електронната гривна на цена от 35 евро. Тя е активна за всяко място по света, където системата е инсталирана, и може да се купи или на място от спорния комплекс, или от сайта на компанията. "Първия месец след закупуване на видеобутона клиентът може да играе колкото поиска игри със Socourt, следователно да генерира и неограничен брой клипове", уточнява Йонко Лазаров.

Според съоснователя на компанията системата Socourt няма преки конкуренти на пазара, защото се е фокусирала единствено върху социалния елемент и забавлението на играчите. "В областта на видеозаснемането има много компании, които са активни. Разликата е, че те или заснемат цялата игра на спортната площадка, или се занимават с извличане на статистика чрез системата им въз основа на играта, което същевременно е и много скъпа услуга", казва Йонко Лазаров. Компанията Socourt има и вече заявен патент за цялата им система.

Системата вече е инсталирана в България

Любителите на спорта, които искат да се възползват от видеосистемата на Socourt, вече могат да го направят в София. За момента тя е инсталирана в тенис клуб "Малееви" и в скуош игрищата на клуб "Ориндж". "Имаме вече подписани договори с няколко спортни игрища, както и с Националната тенис лига, която всяка година организира турнири в цяла България, така че всички участници ще могат да се възползват от продукта ни. Водим още преговори с много други български клубове и се надяваме в най-скоро време Socourt да бъде факт и в тях", допълва Лазаров. Първо системата е била инсталирана във футболен клуб в Щутгарт, където продължава да функционира, както и на игрище за плажен волейбол в Берлин.

Големият интерес от страна на спортните клубове и играчи предполага и голяма продукция. Поради тази причина компанията Socourt преди няколко месеца започва масово производство на системите си, което се извършва отново в България. "За момента с най-голям интерес към продукта ни са както игрищата, така и спортуващите тенис, футбол, разбира се, и скуош", казва Йонко Лазаров.

Какво следва

Плановете на компанията са да разработят още допълнителни функции към системата Socourt, за да предлагат разнообразие на своите клиенти, както и да увеличат екипа си, за да могат да задоволяват по-бързо нарастващото търсене. "Ако трябва да говорим в цифри, целта ни е до края на 2016 г. да оборудваме още 100 спортни площадки", допълва Лазаров. Екипът обмисля в краткосрочен план да насочи продукта си и към САЩ.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кои млади компании влязоха в партньорските програми на фонда Eleven Кои млади компании влязоха в партньорските програми на фонда Eleven

За инициативите със "Софарма трейдинг" и Visa се търсеха фирми в health tech и fin tech секторите

3 юли 2019, 3302 прочитания

Десет млади компании ще се борят в предприемаческата програма на Endeavor Десет млади компании ще се борят в предприемаческата програма на Endeavor

Dare to Scale е насочена към стартъпи в напреднал етап от развитието на бизнеса им

23 юни 2019, 3926 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Start Up" Затваряне
Кои са финалистите в конкурса за социални предприемачи на Chivas

Български екип ще се състезава за общия награден фонд от 1 млн. долара

Канабисът ли е новият bitcoin

Легализацията в Канада и САЩ създаде пазар за милиарди. Инвестицията обаче е все още доста рискова, но интересна

Още едни желаещи да строят небостъргач в София

Група пловдивско-джебелски строителни предприемачи с планове за 90-метрова сграда в "Дружба 2"

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

20 въпроса: Ясен Згуровски

"Вярвам, че не случайно съм артист и съм тук с мисия да правя хората щастливи"

Made in Poland

"АБВ на полския дизайн" в Пловдив изследва един век история и поставя въпроса за преосмислянето на миналото