С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
15 мар 2016, 17:21, 10315 прочитания

Кои са финалистите в конкурса за социални предприемачи на Chivas

Български екип ще се състезава за общия награден фонд от 1 млн. долара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Илюстрация

От 9 май всеки ще може да подкрепи българския финалист Bee Smart Technologies, като гласува за проекта в сайта на The Venture.
За втора поредна година българска стартираща компания достигна финала на международния конкурс за социални бизнес идеи - Chivas The Venture, организиран от уиски бранда Chivas Regal. Проектът на Bee Smart Technologies ще се състезава с екипи от още 26 държави за общия награден фонд от 1 млн. долара. Финалистите бяха избрани, след като експертно жури от всяка от държавите участнички излъчи най-добрите идеи на национално ниво.

Българският финалист в надпреварата


Основната цел на българските предприемачи е да спасят пчелите по света чрез технология. Bee Smart Technologies представлява цялостна система, съставена от хардуерна и софтуерна част, която се монтира в пчелните кошери. Благодарение на нея пчеларите могат да получават информация за състоянието на конкретни пчелни колонии. Показателите, които системата извлича, анализира и представя, са температура, влажност, тегло и звук. Те са достатъчни, за да може да се определи количеството събран мед, здравословното състояние на колонията и други полезни за пчеларите данни.

Големият финал на The Venture ще се проведе на 14 юли в Ню Йорк. Преди това, в края на март, всички финалисти ще преминат през едноседмичен тренировъчен лагер в Оксфорд, Великобритания. Там бизнес лидери и ментори ще им покажат тънкостите на предприемачеството и ще им помогнат да развият презентационните си умения. Всичко това ще бъде много полезно за младите екипи, защото в Ню Йорк всеки от тях ще трябва да представи проекта си пред международното жури в рамките на пет минути.

От 9 май всеки ще може да подкрепи българския финалист Bee Smart Technologies, като гласува за проекта в сайта на The Venture. В пет поредни седмици организаторите на надпреварата ще разпределят общо 250 хил. долара между финалистите в състезанието. Размерът на финансирането ще зависи от събраните гласове от публиката – колкото повече са те, толкова по-голям дял от сумата ще получи стартиращата компания. На големия финал останалата част от наградния фонд – 750 хил. долара, ще бъде разпределена между най-добрите млади компании, определени от журито.



Първото издание на конкурса

В миналогодишното издание на конкурса за социални бизнес идеи българският финалист Arthesis представи разработката си на иновативни обвивки за протези, но след тренировъчния лагер в Сан Франциско не успяха да се класира сред петте най-добри стартъпа. Победителят в The Venture 2015 г. беше чилийската стартираща компания Algramo, която предлага хранителни продукти от първа необходимост чрез диспенсъри в малки магазини на ниски цени. Екипът спечели финансиране в размер на 300 хил. долара, а останалите 450 хил. долара бяха разпределени между подгласниците.
Финалистите в Chivas The Venture
1. Habitec, Ангола – стартиращата компания произвежда дървени мебели от евкалиптова дървесина. Екипът изработва столове, бюра, врати и щори за училищата в Ангола.
2. Incluyeme, Аржентина – младият екип разработва платформа за намиране на работа на хора с увреждания. Проектът е насочен към безработните в Латинска Америка.
3. PollinateEnergy, Австралия – компанията прави достъпна за домакинствата чистата енергия, тъй като много бедни семейства използват вредния керосин като източник на светлина.
4. Epitrack, Бразилия – проектът представлява платформа, която известява за епидемии или зачестили болести в определени региони. Тя работи чрез събрана от жителите информация.
5. Bee Smart Technologies, България – екипът разработва система от хардуерни и софтуерни решения, която се внедрява в пчелните кошери и следи състоянието на пчелите по редица параметри.
6. Diagnochip, Чили – компанията създава устройства за диагностициране чрез кръвна проба или урина. Те засичат евентуална чувствителност към антибиотици и проследяват външни и вътрешни процеси при пациентите.
7. MotionECO, Китай – екипът предлага решение на наболелия проблем със замърсяването на въздуха. Компанията превръща остатъчното олио в биодизел за транспортния сектор.
8. Conceptos Plasticos, Колумбия – стартиращата компания превръща негодните за употреба пластмасови отпадъци в строителни материали, подходящи за устойчиви жилища.
9. ECO Mensajeria, Доминиканска Република – с грижа за природата екипът предлага екосъобразни куриерски услуги за региона на ниски цени.
10. Sentab, Естония – компанията разработва социално мобилно приложение, насочено към възрастните хора, което се свързва с телевизора. Така те могат да общуват помежду си, да изпращат снимки или да провеждат видеоразговори.
11. Coolar, Германия – екипът разработва иновативна охлаждаща система, която спомага за съхранението на животоспасяващи медикаменти, като ваксини например.
12. Wakami, Гватемала – компанията продава гривни и колиета, ръчно изработени от отделни гватемалски общности. Приходите от продажбата на аксесоарите се даряват на тях.
13. TakaSolutions, Обединени арабски емирства – екипът предлага финансово решение за намаляване на енергийните разходи. След анализ на потреблението компанията предлага различни възможности на намаляване на разходите.
14. JOBDOH, Хонконг – стартъпът разработва мобилно приложение, което намира различна временна работа. Платформата показва работните оферти на компаниите и кратките автобиографии на търсещите работа.
15. EyeControl, Израел – компанията разработва иновативно устройство, наподобяващо очила, което помага на хората с диагноза ALS (амиотрофична латерална склероза) да комуникират.
16. MOLCURE, Япония - чрез голяма биомолекулярна база данни и алгоритми екипът работи върху откриване на лечения за нелечими до този момент болести и диагнози.
17. Optic Group ICH, Мексико – след преработка на пластмасови отпадъци компанията произвежда рамки за диоптрични очила на достъпни и ниски цени.
18. Fresh Direct, Нигерия – стартиращата компания изработва и инсталира напоителни системи и оранжерии, за да стимулира производството на малките ферми в региона.
19. PowerMundo, Перу – компанията доставя чиста енергия чрез малки соларни панели до нуждаещите се домакинства. Проектът им е екосъобразен и има за цел да информира за проблема жителите в региона.
20. Migam, Полша – екипът разработва мобилно приложение, чрез което глухонеми и хора с нормален слух могат да общуват. То предлага преводач, видеокурсове и обучения за езика на глухонемите.
21. ColorADD, Португалия – стартъпът разработва специфичен код, базиран на три основни цвята, който помага на далтонисти да разпознават цветовете.
22. SafeDrive, Румъния – компанията предлага мобилно приложение, което стимулира шофьорите да карат сигурно, давайки им точки всеки път когато спазват законите за движение по пътищата.
23. CrashDetech, Южна Африка – екипът представя мобилно приложение, което засича пътни инциденти и изпраща местоположението им на най-близката линейка.
24. Alzhup, Испания – с помощта на технология компанията създава специализирана терапия за пациенти с Алцхаймер. Методите им са научно утвърдени и ангажират с проблема цялото семейство на пациента.
25. Local Alike, Тайланд – платформа, чиято цел е да направи екскурзиите значими. Тя свърза туристите с местни хора от избраната за пътуване дестинация и ги запознава с културата.
26. WeFarm, Великобритания – компанията работи върху новаторска комуникационна система в полза на фермери навсякъде по света. Те обменят знания и опит чрез sms-и, без необходимост от интернет.
27. Disease Diagnostic, САЩ – чрез прост апарат и капка кръв пациентите могат да бъдат бързо диагностицирани и проследени, без да се налага да ходят до лаборатория.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Българската ClaimCompass получи финансиране от 1.3 млн. долара 3 Българската ClaimCompass получи финансиране от 1.3 млн. долара

В компанията инвестират фондове за рискови инвестиции и бизнес ангели

28 авг 2019, 7456 прочитания

Студенти могат да участват в третото издание на състезанието на Wizz Air 1 Студенти могат да участват в третото издание на състезанието на Wizz Air

Победителите ще спечелят неограничено пътуване с авиокомпанията за една година

15 авг 2019, 3650 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Start Up" Затваряне
Започва второто издание на програма за обучение на студенти предприемачи

Крайният срок за кандидатстване е 18 март

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма