С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 май 2016, 11:19, 12385 прочитания

Ботът, който продава цветя

Мобилните приложения и чат платформите ще променят начина, по който пазаруваме онлайн

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Около 50% от продажбите в дигиталните магазини минават през мобилно приложение
А беше време, когато по телефона се поръчваше само готова храна, чифт панталони се пробваше в магазина, а клиентско изживяване означаваше да си поговориш със симпатичния продавач на ръчно изплетени шалове в някой уютен малък бутик. Всичко това може и да не изчезне скоро, но търговията на дребно отдавна започна да измества фокуса си към дигиталното пространство, където правилата и законите са далеч по-различни. Там дрехите се пробват в офиса на куриери, през мобилно приложение на телефона се пазаруват рокли и електроуреди, а за клиентското изживяване се грижи учтив чатбот, който ви предлага букети според случая и възможностите ви.

Почти една пета от младите хора по света пазаруват онлайн, сочат данни на Nielsen, а половината от тях го правят през мобилния си телефон. Което отваря огромна потенциална ниша за технологичните разработчици, както ще разкажe и Марк Ламик от базирания в Германия онлайн ритейлър Zalando по време на технологичната конференция DigitalK 2016, организирана от "Капитал" и фондовете NEVEQ и LAUNCHub.


В чат магазина на бъдещето
Една от технологиите, които ще доминират развитието на онлайн търговията, са чат платформите като Messanger, WhatsApp или Viber. Според проучване на Activate около 2.5 млрд. души по света използват поне едно таково мобилно приложение, а до 2018 г. броят им ще нарасне до 3.6 млрд. Ето защо е време и собствениците на дигитални магазини да започнат да мислят в тази насока.

Някои иновативни онлайн търговци вече се опитват да извлекат полза от елементите на чат услугите, които клиентите им ценят най-много - лесната и директна комуникация. Така, освен че донякъде заместват обичайния за офлайн търговията разговор със симпатичния продавач, instant messaging платформите помагат и за изграждане на връзка и доверие между потребителите и компаниите.

Един от пионерите в това отношение безспорно е Китай, където моделът е напреднал много както в технологично, така и в бизнес измерение. Дори дотолкова, че западните търговци и технологични гиганти се опитват да го копират. В Китай WeChat, чат приложение с над 650 млн. потребители, е пазарен лидер в сферата. Популярният софтуер вече не е просто инструмент за общуване в приятелски кръг, а платформа за пазаруване. В WeChat могат да се резервират билети за кино, да се повика такси, да се купят дрехи. Приложението има и интегриран дигитален портфейл, което допълнително улеснява пазаруването, премахвайки досадни стъпки като въвеждане на данни. Въпреки че по отношение на бързината китайската платформа на този етап е няколко стъпки пред американските си колеги , те също не спят и също са напът да добавят бутон за купуване към услугите си.



В началото на месеца Facebook обави, че в Messenger ще има нови инструменти за онлайн търговия. Така в популярното приложение с над 900 млн. потребители вече ще могат да се поръчват цветя и модни аксесоари. Услугата е базирана на разговор с чатбот (софтуер, симулиращ разговор с човек), който дава съвети и може да приеме заявка за покупка. Експериментът на Facebook засега се използва от органичен брой американски вериги.

Германският моден ритейлър Zalando също подобен тип услуга за чат разговори с експерти през приложението WhatsАpp, което също е на Facebook. Услугата се казва Zalon и позволява на клиентите на магазина безплатно да разговарят със стилист и освен да получат модни съвети, да поискат и информация за специфични продукти на Zalando.

Междувременно и шведската платформа Tictail, която подпомага изграждането на дигитални магазини за независими дизайнери и малки бизнеси, също обяви чат инструмент Tictail Talk. Според съоснователя на Tictail Сиаваш Горбани платформите за незабавни съобщения са един от водещите канали за клиентски услуги и 95% от пазаруващите държат на такава опция. Tictail всъщност е само платформа, която свързва около 100 хил. компании с клиентите им, а с новата си услуга позволява на продавачите, производителите и купувачите да си общуват директно. Toва по думите на Горбани е, от една страна, начин за търговците да проследят навиците на клиентите си, от друга да спечелят доверието и лоялността им. Повече за стратегията и ефекта върху клиентското изживяване и продажбите ще разкаже на 19 май по време на конференцията DigitalK Дона Ханафи, директор потребители в Tictail.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Българската OfficeRnD получи финансиране 3 млн. долара Българската OfficeRnD получи финансиране 3 млн. долара

Компанията ще инвестира свежия капитал в разрастване на екипа

12 ное 2019, 2382 прочитания

Експанзията на китайския изкуствен интелект към Европа 2 Експанзията на китайския изкуствен интелект към Европа

Китайските стартиращи компании в сферата на AI получават съществено държавно финансиране

10 ное 2019, 4997 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Start Up" Затваряне
FretLink помага превозвачи да се свързват с производители във Франция

Големи износители като Coca-Cola, Pepsi, Carrefour, Chanel вече използват онлайн платформата

Още от Капитал
Трудни времена за SoftBank

След фиаското с WeWork империята на Масайоши Сон има нужда от промяна

Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Раждането на 5G в България

2020-а ще бъде годината на едни от най-големите търгове за честоти досега, даващи началото на изграждането на 5G мрежа

Европа и светът според Макрон

Френският президент е прав за проблемите на ЕС. Но не успява да намери партньори за решаването им

Близкият и далечен Николай Атанасов

Поетът и ЛГБТ активист почина на 41 години и остави литературно наследство, което ще бъде открито от ново поколение читатели

Филм след филм

Забравени класики и модерно авторско кино на "Киномания" 2019

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10