FretLink помага превозвачи да се свързват с производители във Франция

Основателят на стартъпа Пол Гилман има още една собствена компания зад гърба си, която успешно продава през есента на 2015 г., и започва работа по FretLink

FretLink помага превозвачи да се свързват с производители във Франция

Големи износители като Coca-Cola, Pepsi, Carrefour, Chanel вече използват онлайн платформата

11422 прочитания

Основателят на стартъпа Пол Гилман има още една собствена компания зад гърба си, която успешно продава през есента на 2015 г., и започва работа по FretLink

© ЮЛИЯ ЛАЗАРОВА


Фирмата има екип от петима софтуерни инженери и един бизнес дивелопър в София, а до края на годината броят на служителите в столицата ще стигне 20.

"Когато производител от конкретна индустрия иска да изнася стоката си, фирмата трябва да прекарва часове, свързвайки се с превозвачи и пишейки мейли относно спецификациите на товара. Това обаче не е описание на процеса отпреди десетилетия, а ситуацията в голяма част от сектора днес - процесите отнемат много време и не са оптимизирани. Но проблемите не спират дотук - един от четири износителя в Европа кара празни курсове, а средната запълняемост на камионите е около 65%. От другата страна са превозвачите, много от които фалират, и проучване показва, че 66% от тях прекратяват дейността си, защото не могат да влязат в бизнеса." Така описва ситуацията на континента основателят на FretLink Пол Гилман. Неговата онлайн платформа е предназначена да реши тези проблеми и да помогне на износителите и превозвачите.

Стартиращата компания е създадена от французина в Париж, но има екип от петима софтуерни инженери и един бизнес дивелопър в София, а целта е до края на годината броят на служителите в столицата да нарасне до 20. Фирмата е наела работни места в споделеното пространство CowOrKing Space. Основателят вярва, че именно наличието на подобни успешни предприемачески инициативи, креативна среда и отлични специалисти в страната ще бъдат в основата на успеха на стартиращата фирма, която цели да се превърне в първия "Airbnb за камиони".

А основните стъпки за това вече са направени - стартъпът получава първоначално финансиране от фонда SGH Capital, който оперира в Щатите и в Европа и финансира disruptive (разбиващи традиционните представи за бизнес) модели и креативни предприемачи. Освен това производители като Coca-Cola, Pepsi, Carrefour, Chanel и Lacoste вече са се включили към платформата, а FretLink търси български превозвачи, които да свърже с износителите. Предстои стартъпът да набере още няколко милиона евро финансиране "серия А" през летните месеци и в бъдеще да се разрасне на целия континент.

Оптимизирай и печели

FretLink е платформа с безплатна регистрация и без подписване на договори. Превозвачите и производителите могат да се свързват свободно чрез нея, а моделът е "спечели и заплати". Износителите попълват формуляр, за да посочат какво и къде искат да бъде превозено, описвайки всички параметри на товарите. Така, ако днес има два износителя, които доставят стоки от Париж до София, и двата имат полупразни камиони, платформата ще сканира информацията за товарите им и ще реши как да ги комбинира. Алгоритъмът ще прецени как да разпредели стоките и ще запълни всички камиони по най-добрия начин. Което е положително и от природосъобразна гледна точка. По-малко камиони, по-добре за околната среда.

"От другата страна са превозвачите - те се свързват на платформата и ни казват къде и кога са свободни, какъв тип товари искат да превозват и ние ги свързваме с производителите", обяснява Пол. "FretLink взима комисиона между превозвача и износителя, но те не чувстват това като загуба. Тъй като ние оптимизираме процесите и всъщност им помагаме да намалят разходите си, намирайки правилните камиони на точното място и време", коментира французинът. Комисионата варира в зависимост от това, което алгоритъмът на платформата е успял да постигне. "Ако просто свържем производител и превозвач, ще вземем малка комисиона от 1-2%. Но ако нашият алгоритъм открие много решения за оптимизиране и по този начин клиентите намалят разходите си с 30% и повече, тогава можем да вземем комисиона от 5-6%. За тях това е от полза - плащат 30% по-малко, а ние вземаме 5% и в края те получават 25% отстъпка", уточнява основателят.

Постигнатото дотук

Основателят на платформата започва да обмисля идеята за FretLink oще през февруари миналата година, когато обаче все още работи усилено в създадената от него компания за създаване на софтуер и уеб решения за различни сектори. Именно разработката на "система за управление на транспорта" на една компания превозвач насочва Пол към проблемите в сектора и след като завършва този проект, се заема с новата платформа. "Започнахме във Франция с всички големи производители като Lacoste и Chanel, с които започваме работа през следващия месец. Свързахме се и с френските превозвачи, но тези износители искат да разпространяват стоката си не само във Франция, но и до Италия, България и т.н., затова планираме да покрием цяла Европа до края на годината", разказва предприемачът.

Днес платформата е отворена и ако Lacoste например иска да превозва от Париж до Южна Франция, българският превозвач, който също е в страната в този момент, може да се свърже на платформата и да види тази възможност. Ако има свободно време в графика, може да вземе товара и да направи доставката. "Вече имаме мрежа от превозвачи във Франция и работим по това да представим възможността на транспортните компании в България", обяснява Пол. Според него в страните от Източна Европа транспортните компании имат богат опит, заради което са били естествен избор за таргетиране от FretLink.

"Можем да предоставим да българските превозвачи товари срещу справедлива цена и да подпомогнем дейността им", заключава основателят. Днес има брокери, които взимат 15 - 20%, за да организират превоз. Но тъй като стартъпът оптимизира всичко чрез платформата, не трябва да взима такъв голям процент и да наема много хора да вършат това, което прави FretLink автоматично.

Вече да има няколко стартиращи компании, които се опитват да копират модела на фирмата, но засега тя е единствената, която оперира с големи палетни товари и на международно ниво.

Фирмата има екип от петима софтуерни инженери и един бизнес дивелопър в София, а до края на годината броят на служителите в столицата ще стигне 20.

"Когато производител от конкретна индустрия иска да изнася стоката си, фирмата трябва да прекарва часове, свързвайки се с превозвачи и пишейки мейли относно спецификациите на товара. Това обаче не е описание на процеса отпреди десетилетия, а ситуацията в голяма част от сектора днес - процесите отнемат много време и не са оптимизирани. Но проблемите не спират дотук - един от четири износителя в Европа кара празни курсове, а средната запълняемост на камионите е около 65%. От другата страна са превозвачите, много от които фалират, и проучване показва, че 66% от тях прекратяват дейността си, защото не могат да влязат в бизнеса." Така описва ситуацията на континента основателят на FretLink Пол Гилман. Неговата онлайн платформа е предназначена да реши тези проблеми и да помогне на износителите и превозвачите.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход