Поговорете с клиентите си, за да им продавате онлайн
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Поговорете с клиентите си, за да им продавате онлайн

Поговорете с клиентите си, за да им продавате онлайн

Личното отношение и комуникацията през мобилните технологии имат все по-голямо влияние над клиентското изживяване

6886 прочитания

40%

повече харчат при пазаруване през мобилно устройство потребителите на платфрмата Tictail

"Много обичам кафе. Винаги ходя на места с добро кафе, поръчвам, после го снимам и поствам в Instagram. Ходя само в кафенета от третата вълна", започва лекцията си на Digitalk 2016 Марк Ламик от германския моден ритейлър Zalando. Кафенетата от "третата вълна" са тези, където зърната са специално изпечени, напитките се приготвят от бариста и има лично отношение. Това според него е и бъдещето на онлайн продажбите.

Това, което ще движи електронната търговия, вече не са чисто технологичните решения, а е изграждането на връзка с клиентите и разбирането на нуждите им чрез личен контакт. А технологията ще бъде необходимата инфраструктура, защото този контакт все повече ще се случва смартфона и таблета им. Около това се обединиха Ламик и Дона Ханафи от е-платформата за изграждане на онлайн магазини Tictail. И двамата бяха категорични, че вече няма никакво съмнение в ролята на мобилните устройства – Zalando генерира 60% оът трафика си там, а Tictail намира там по-платежоспособните си клиенти.

Както Zalando, така и Tictail са в онлайн търговията с мода и започват като стартъпи. Благодарение на инвестициите и на двете компании в екипи, които да се грижат за личния контакт с клиента и на локално ниво, днес бизнесите им се разрастват. Например Zalando успява да дистигне 10 страни за 15 месеца през пика на развитието си между 2011 и 2012 г. Tictail, която свързва независими дизайнери и творци с клиенти, за три години на пазара има 2.5 млрд. продукта в платформата си.

Да поговориш с клиентите си

Оналйн търговията вече не минава през привидно пасивния сайт, където разглеждате артикули и поръчвате. Мода вече се пазарува в чатовете, където клиентите и модни консултанти общуват помежду си, и в движение могат да договорят дори намаления. Миналата година Tictail пусна услугата си TictailTalk - чат канал, където се случва точно това. "Искаме да сближим хората и брандовете и успяваме. Установихме, че клиентитте, с които успяваме да изградим връзка чрез тези разговори, се връщат два пъти по-често и са склонни да похарчат повече при нас", обясни концепцията Ханафи. От Zalando са още по смели - срещат се с потребителите си, опитват се да опознят нуждите им. "Екипът ни в Берлин излиза на плаощад Александърплац и говори с хората, пита ги за мненията им", обясни Ламик.

Именно тук идва на помощ и на анализ на големи масиви данни (big data), за който всички говорят. "Трябва да има качествен и количествен анализ. Качественият се прави на база на данните и е показателен за представянето на продукта. Количественият идва от разговорите и наблюденията на клиентите", допълни Ханафи. Тъкмо това е и източникът на иновациите в електронната търговия.

Мястото за иновации

Противно на очакванията иновациите в онлайн търговията няма да е в технологиите, а в подобряването на обслужването. "Един от начините да се иновира например е да се обърне внималние на външни фактори, които не са част от бизнеса на платформата за търговия – например оптимизираме доставките си – да направим всичко по-бързо и по-евтино", обясни Дона Ханафи, и допълни, че в Tictail доставките са безплатни.

За Ламик и Zalando иновацията е в това да се изгради връзка между клиенти, марки и производители. Това е и новата бизнес стратегия на германския гигант – да предложи платформа за свързване, а не самият той да бъде магазин.

40%

повече харчат при пазаруване през мобилно устройство потребителите на платфрмата Tictail

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK