Платформата FootballScout получава 3 млн. лв. за развитието си от NEVEQ
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Платформата FootballScout получава 3 млн. лв. за развитието си от NEVEQ

"Нуждата от такъв продукт се забеляза още преди 10-11 години", смята създателят на компанията Стилян Шишков

Платформата FootballScout получава 3 млн. лв. за развитието си от NEVEQ

Тя ще свързва футболисти и агенти и ще е насочена към пазара в САЩ

Александра Козбунарова
16412 прочитания

"Нуждата от такъв продукт се забеляза още преди 10-11 години", смята създателят на компанията Стилян Шишков

© НАДЕЖДА ЧИПЕВА


Целта е платформата да достигне до 40 хил. платежоспособни клиенти до края на годината.

Инвестиционният фонд NEVEQ влага 3 млн. лв. в компанията "Футбол скаут", която разработва едноименна платформа за свързване на футболисти, агенти и мениджърски агенции. Плановете на компанията на Стилян Шишков, изпълнителен директор и на "Спортал.бг", са да стъпи на американския пазар още това лято.

"Компанията се опитва да предложи двуполюсен продукт, който да обедини субектите във футболната индустрия", обясни Александър Терзийски, инвестиционен мениджър в NEVEQ. Платформата FootballScout има две части - затворен портал за мениджъри и скаути и нишова социална мрежа за футболисти. Преди три години проектът получи първото си финансиране, като тогава Димитър Бербатов заедно с група бизнес ангели от България осигуриха 610 хил. евро сийд, а по-късно към инвеститорите се присъедини и фондът Eleven.

Футбол в мрежово измерение

Модулът за мениджъри, или така наречената B2B услуга, е затворен за широката публика и е насочен към онази част от футболната индустрия, която се занимава с откриването и изграждането на футболиста - договори с мениджъри, със спонсори. В този модул има опция за профил на футболистите. Този продукт е насочен към футболните агенти, мениджърските компании и скаутите. То е като завършен CRM продукт за този вид субекти и футболни агенти.

"На този етап въпреки мащабите на футболната индустрия няма нещо, или поне много ограничено, което е подобно уеб решение", каза Александър Терзийски. Ако преди време до договор се е стигало по-скоро офлайн, като скаутите са наблюдавали мачове на определени играчи, то с тази платформа индустрията може да мине на следващото дигитално ниво.

"Записват се 1-2 мача на футболиста и агентът следи как се представя определен играч. Когато той има достатъчно предварителна информация, отива да говори с футболиста", обясни Kонстантин Петров, управляващ партньор във фонда. Тази база със снимков и видеоматериал се анализира и актуализира постоянно и стои на едно място в платформата, за да е достъпна за агенциите. Има и различни функционалности - скаутът, изпратен да наблюдава мача, може директно да изпрати доклад през телефона си, а това излиза в текстовия вариант на мениджъра. "Има и още доста такива функционалности, които създават удобства за агентите и заменят това, което доскоро се е водило на Excel таблици", допълни Терзийски.

Другият продукт в платформата представлява нещо като нишова социална мрежа. Той е насочен към младите таланти от 7-8 до 18 години, техните родители, учители, скаути и треньори. Идеята е всеки да може да си създаде собствен профил в мрежата. Моделът е подобен на този на LinkedIn, могат да се качват снимки и видео, за да се промотират собствените футболни умения, с които младежът да се представи пред даден скаут или треньор. От другата страна в тази мрежа са агентите, скаутите и треньорите, които наблюдават и искат да намерят таланти възможно най-рано, за да ги привлекат в своите агенции или отбори.

Платформата трябва да се издържа от таксите, които ще плащат основно агенти и мениджъри, за информацията. Предвижда се да има различни пакети за B2B услугите според големината на агентските компании. В частта към крайните потребители, т. нар. социална мрежа, ще се заплаща за контакт със събеседник извън кръга лични контакти - на принципа на професионалната платформа LinkedIn. "Покрай социалната мрежа и потребителската маса се очаква и рекламен бизнес модел", коментираха от NEVEQ.

Големият презокеански пазар

"Това е модел, който има шансът да се саморазвива. Ако в един момент има достатъчно агенции, които търсят футболисти, това е възможност и за футболисти от места като Африка например да получат шанса да им се представят", каза Петров. И платформата няма да е затворена за никого, но фокусът ѝ ще бъде основно върху американския пазар.

"По данни на UEFA има 250 млн. души, които играят футбол организирано, над 60 млн. са официално картотекираните играчи. В САЩ, където е и фокусът на тази платформа, има над 4 млн. в младежките формации. Правят се турнири на юношеско ниво с над 100 хил. клуба", обясни Терзийски и допълни, че в момента в САЩ футболът е на второ място по популярност сред младежите.

"Аз имам интерес моето дете да играе добре, за да може, както например е в САЩ, при добро представяне да получи стипендия в университета", обясни Петров. Младите футболисти са целевата група за следващите две до три години, като после има възможност този модел да се развива и за други спортове. Другата причина да погледнат към американските клиенти е, че там родителите са склонни да плащат много за футболните занимания на децата си", допълни Петров. Според него европейският пазар на този етап е прекалено разпокъсан.

Очаквания за 2016 г., след като продуктът бъде официално обявен през лятото, е да достигне до 40 хил. платежоспособни клиенти. "Футбол скаут" вече сформира екип продажби, има първия си клиент в лицето на голяма мениджърска организация и подготвя маркетинговата си стратегия в САЩ, каза създателят на компанията Стилян Шишков.

Вълна от инвестиции

FootballScout е част от новата вълна вложения на фонда NEVEQ. В новопопълненото портфолио влизат още ContentInsights, която прави софтуер за оценка на статии, Methodia с нейната цялостна ERP система за енергийни, газови и водни компании, Bee Smart Technologies, които правят система за управление на пчелини, Biodit, която разработва биометрични датчици, и Tixi, чиято амбиция е да направят интегрирана система за управление на целия транспорт в големите градовете. Очаква се скоро да бъде обявена още една компания.
Целта е платформата да достигне до 40 хил. платежоспособни клиенти до края на годината.

Инвестиционният фонд NEVEQ влага 3 млн. лв. в компанията "Футбол скаут", която разработва едноименна платформа за свързване на футболисти, агенти и мениджърски агенции. Плановете на компанията на Стилян Шишков, изпълнителен директор и на "Спортал.бг", са да стъпи на американския пазар още това лято.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.