С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
16 7 юни 2016, 16:58, 54357 прочитания

Стартиращата "Енхенсив" е на път да получи 1 млн. лв. финансиране

Компанията създава нов вид CV-та чрез софтуер собствена разработка и вече си е спечелила клиенти в САЩ

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Стартъпът получава първата си инвестиция от Eleven преди две години, а сега в компанията влизат основателите на гражданската платформа MoveBG Саша Безуханова и на Telerik Светозар Георгиев
20 хил.
CV-та са създадени с Enhancv, като около две трети от тях са в САЩ.
Сигурно неведнъж сте се чудили защо разпращате десетки CV-та, а отговори така и не идват. Дори отрицателните. Същият въпрос си задава и Волен Вълков, когато преди три години се опитва да си намери работа в Германия. И така открива отговора - неподходяща информация в скучна форма. Тогава му хрумва да си направи по-цветно, персонализирано за компанията и с повече лична информация CV. A равносметката три години по-късно е собствена компания, 400 хил. лв. инвестиция от Eleven и e пред приключване на ново финансиране от 1 млн. лв.

Създадената през 2014 г. "Енхенсив" развива едноименната платформа Еnhаncv за генериране на автобиографии. "Такива извън стандарите", казват основателите. Простата идея, която стои зад бизнеса им, е, че - от една страна, подготвянето на CV е досадно за всеки, на когото му се налага да го прави, от друга - че често поради неопитност хората не знаят какво да напишат и как да го поднесат правилно. И не на последно място за компаниите е безкрайно тягостно да четат едни и същи неконкретни и несъдържателни резюмета в скован черно-бял формат.


Извън стереотипите

Волен Вълков и Георги Иванов се познават от години покрай предприемаческата организация StartItSmart и са студенти, когато решават, че в правенето на CV-та има бизнес. Започват да проучват какво съдържание и какъв дизайн привличат вниманието на HR отделите на компаниите. Отначало помагат на познати и приятели да си направят резюме, те ги препоръчват и така се завърта колелото. През ръцете им буквално минават около 300 автобиографии, всяка от които е направена след обстоен разговор с човек.

Скоро към тях се присъединява и програмистът Димитър Вулджев, на когото в голяма степен се дължи съществуването на технологичната платформа към днешна дата. Той, заедно с първия програмист в компанията Виктор Кирилов, пише софтуера, който днес позволява на потребителите на Enhancv да си генерират автобиография само като попълнят онлайн форма. Сред полезните инструменти са допълнителните въпроси, които софтуерът задава, за да може попълващият да конкретизира максимално данните и да му хрумне да вмъкне информация, която иначе би игнорирал - например че е бил доброволец в студентска организация или че хобито му е дизайн.



Въпреки че по думите на Вълков по света има минимум 100 компании с подобна дейност, екипът е уверен в успешния си продукт и модел. Изглежда, и инвеститорите са на това мнение. Първата инвестиция в компанията е при самото й създаване през май 2014 г., когато фондът Eleven влага 25 хил. евро срещу стандартната си политика да получи 8% от компанията. Следват още две вълни на дофинансиране - в края на същата година и през 2015 г., на обща стойност от 175 хил. евро, като за тази сума фондът купува конвертируеми облигации.

Сега "Енхенсив" водят преговори за следващ сийд рунд, в който търсят 1 млн. лв. Вече са договорили две трети от тях, а част от новите инвеститори са Саша Безуханова, бивш директор на отдел "Публична администрация", Hewlett Packard за Централна и Източна Европа до 2013 г., и основател на платформата MoveBG, както и съоснователят на купената от Progress софтуерна компания Telerik Светозар Георгиев.

Средствата вече имат и конкретно предназначение - за доразвиване на продукта, за маркетинг, за по-стабилно стъпване на американския пазар и разрастване на 13-членния екип на компанията.

Амбиции за милион

"Енхенсив" са се насочили към четири основни целеви групи - току-що завършилите студенти, които търсят първата си работа, вече миналите през един стаж и търсещи първия си кариерен скок, сменящи работата си и мениджърите. Фокусът е главно върху първите две групи, където възрастта на потребителите е между 20 и 25 години. До момента с платформата са генерирани около 20 хил. автобиографии, твърди Волен Вълков, около 60% от които в САЩ, 15% в България, а останалите основно във Великобритания.
Именно към презокеанския пазар ще насочи усилия екипът на компанията. "Там всичко е различно. Хората имат готовност да плащат за всякакви услуги", обяснява Димитър Вулджев, който прекарва последните няколко години в САЩ.
А Enhancv може да се използва на така наречения fremium принцип - основната база услуги и инструменти са безплатни и само някои опции се заплащат. От ноември 2015 г., когато е добавена опцията за плащане на сайта, досега около 500 потребители са избрали платения модел - 15 долара абонамент. "Плащащите потребители са около 3-4%", обяснява Георги Иванов.

Целта на "Енхенсив" е да достигнат около 1 млн. потребители до края на годината, както и да постигнат устойчивост на бизнеса и компанията да започне да се самоиздържа.

И макар че всичко започва от чисто потребителски ориентиран продукт, четиримата съоснователи вече поглеждат към бизнес сектора и образователните институции с идеята в бъдеще да преминат към b2b модел. Например да предложат на компаниите софтуер, който достатъчно добре да пресява автобиографиите на кандидати за дадена позиция, за да не се налага човешка намеса. Идеите са още в зародиш, но Вълков и Иванов продължават да са твърдо убедени, че в CV-тата определено има бизнес.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Студенти могат да участват в третото издание на състезанието на Wizz Air 1 Студенти могат да участват в третото издание на състезанието на Wizz Air

Победителите ще спечелят неограничено пътуване с авиокомпанията за една година

15 авг 2019, 1493 прочитания

Най-голямото споделено работно пространство в България Puzl CowOrKing се разраства Най-голямото споделено работно пространство в България Puzl CowOrKing се разраства

Екипът откри Puzl CoCafé, разделено на пет различни работни зони

8 авг 2019, 4330 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Start Up" Затваряне
360-градусовото заснемане е съвсем нов вид преживяване

Ришар Олие, основател и изпълнителен директор на Giroptic

Новият безплатен брокер

Търговията с акции без комисиона става по-достъпна благодарение на млади подривни компании

Три заменки в "Младост" не стигат

Столична община предизборно тушира напрежението в квартала, като спаси от застрояване няколко терена. Още 30 подобни случая чакат развръзка

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

За нишките и хората

Чихару Шиота се завръща в Япония с първа голяма ретроспектива

Вдъхновението Хидра

Малкият, но изключително красив гръцки остров е не просто ваканционна дестинация, но и център на модерното изкуство