Стартиращата "Енхенсив" е на път да получи 1 млн. лв. финансиране
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Стартиращата "Енхенсив" е на път да получи 1 млн. лв. финансиране

Георги Иванов, Димитър Вулджев, Волен Вълков и Калоян Тошев (от ляво на дясно) са четиримата съоснователи на "Енхенсив"

Стартиращата "Енхенсив" е на път да получи 1 млн. лв. финансиране

Компанията създава нов вид CV-та чрез софтуер собствена разработка и вече си е спечелила клиенти в САЩ

Александра Козбунарова
56900 прочитания

Георги Иванов, Димитър Вулджев, Волен Вълков и Калоян Тошев (от ляво на дясно) са четиримата съоснователи на "Енхенсив"

© Велко Ангелов


Стартъпът получава първата си инвестиция от Eleven преди две години, а сега в компанията влизат основателите на гражданската платформа MoveBG Саша Безуханова и на Telerik Светозар Георгиев
20 хил.

CV-та са създадени с Enhancv, като около две трети от тях са в САЩ.

Сигурно неведнъж сте се чудили защо разпращате десетки CV-та, а отговори така и не идват. Дори отрицателните. Същият въпрос си задава и Волен Вълков, когато преди три години се опитва да си намери работа в Германия. И така открива отговора - неподходяща информация в скучна форма. Тогава му хрумва да си направи по-цветно, персонализирано за компанията и с повече лична информация CV. A равносметката три години по-късно е собствена компания, 400 хил. лв. инвестиция от Eleven и e пред приключване на ново финансиране от 1 млн. лв.

Създадената през 2014 г. "Енхенсив" развива едноименната платформа Еnhаncv за генериране на автобиографии. "Такива извън стандарите", казват основателите. Простата идея, която стои зад бизнеса им, е, че - от една страна, подготвянето на CV е досадно за всеки, на когото му се налага да го прави, от друга - че често поради неопитност хората не знаят какво да напишат и как да го поднесат правилно. И не на последно място за компаниите е безкрайно тягостно да четат едни и същи неконкретни и несъдържателни резюмета в скован черно-бял формат.

Извън стереотипите

Волен Вълков и Георги Иванов се познават от години покрай предприемаческата организация StartItSmart и са студенти, когато решават, че в правенето на CV-та има бизнес. Започват да проучват какво съдържание и какъв дизайн привличат вниманието на HR отделите на компаниите. Отначало помагат на познати и приятели да си направят резюме, те ги препоръчват и така се завърта колелото. През ръцете им буквално минават около 300 автобиографии, всяка от които е направена след обстоен разговор с човек.

Скоро към тях се присъединява и програмистът Димитър Вулджев, на когото в голяма степен се дължи съществуването на технологичната платформа към днешна дата. Той, заедно с първия програмист в компанията Виктор Кирилов, пише софтуера, който днес позволява на потребителите на Enhancv да си генерират автобиография само като попълнят онлайн форма. Сред полезните инструменти са допълнителните въпроси, които софтуерът задава, за да може попълващият да конкретизира максимално данните и да му хрумне да вмъкне информация, която иначе би игнорирал - например че е бил доброволец в студентска организация или че хобито му е дизайн.

Въпреки че по думите на Вълков по света има минимум 100 компании с подобна дейност, екипът е уверен в успешния си продукт и модел. Изглежда, и инвеститорите са на това мнение. Първата инвестиция в компанията е при самото й създаване през май 2014 г., когато фондът Eleven влага 25 хил. евро срещу стандартната си политика да получи 8% от компанията. Следват още две вълни на дофинансиране - в края на същата година и през 2015 г., на обща стойност от 175 хил. евро, като за тази сума фондът купува конвертируеми облигации.

Сега "Енхенсив" водят преговори за следващ сийд рунд, в който търсят 1 млн. лв. Вече са договорили две трети от тях, а част от новите инвеститори са Саша Безуханова, бивш директор на отдел "Публична администрация", Hewlett Packard за Централна и Източна Европа до 2013 г., и основател на платформата MoveBG, както и съоснователят на купената от Progress софтуерна компания Telerik Светозар Георгиев.

Средствата вече имат и конкретно предназначение - за доразвиване на продукта, за маркетинг, за по-стабилно стъпване на американския пазар и разрастване на 13-членния екип на компанията.

Амбиции за милион

"Енхенсив" са се насочили към четири основни целеви групи - току-що завършилите студенти, които търсят първата си работа, вече миналите през един стаж и търсещи първия си кариерен скок, сменящи работата си и мениджърите. Фокусът е главно върху първите две групи, където възрастта на потребителите е между 20 и 25 години. До момента с платформата са генерирани около 20 хил. автобиографии, твърди Волен Вълков, около 60% от които в САЩ, 15% в България, а останалите основно във Великобритания.

Именно към презокеанския пазар ще насочи усилия екипът на компанията. "Там всичко е различно. Хората имат готовност да плащат за всякакви услуги", обяснява Димитър Вулджев, който прекарва последните няколко години в САЩ.

А Enhancv може да се използва на така наречения fremium принцип - основната база услуги и инструменти са безплатни и само някои опции се заплащат. От ноември 2015 г., когато е добавена опцията за плащане на сайта, досега около 500 потребители са избрали платения модел - 15 долара абонамент. "Плащащите потребители са около 3-4%", обяснява Георги Иванов.

Целта на "Енхенсив" е да достигнат около 1 млн. потребители до края на годината, както и да постигнат устойчивост на бизнеса и компанията да започне да се самоиздържа.

И макар че всичко започва от чисто потребителски ориентиран продукт, четиримата съоснователи вече поглеждат към бизнес сектора и образователните институции с идеята в бъдеще да преминат към b2b модел. Например да предложат на компаниите софтуер, който достатъчно добре да пресява автобиографиите на кандидати за дадена позиция, за да не се налага човешка намеса. Идеите са още в зародиш, но Вълков и Иванов продължават да са твърдо убедени, че в CV-тата определено има бизнес.

Стартъпът получава първата си инвестиция от Eleven преди две години, а сега в компанията влизат основателите на гражданската платформа MoveBG Саша Безуханова и на Telerik Светозар Георгиев
20 хил.

CV-та са създадени с Enhancv, като около две трети от тях са в САЩ.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

16 коментара
  • 1
    go_for_it avatar :-|
    GO FOR IT

    Уникално тъпа идея. Ако някой си мисли, че с малко шаренийка ще замаскира липсата на релевантен опит и умения (какъвто всъщност е масовия проблем)...

  • 2
    xymax avatar :-|
    xymax

    До коментар [#1] от "GO FOR IT":

    Естествено, че ще го замаскира!

  • 3
    mickmick avatar :-|
    mickmick

    До коментар [#1] от "GO FOR IT":

    Ами след като са взели такова финансиране.. явно компанията добре се вписва в новата икономика на "напудреното".

    Явно това се търси.

  • 4
    zzdravkov avatar :-|
    Zdravko Z.

    В чуждите компании, извън България, CV тата минават машинна обработка, преди да попаднат в ръцете на HR ите. Ако този сървис прави такива оптимизации - ОК, въпреки че има стотици като него. Ако само прави хубави картинки, не виждам смисъл от тях. А 1 милион не мога да си обясня в какъв бизнес модел ги влагаш...

  • 5
    kranc_mk avatar :-|
    Kranc MK

    Познавам задочно две от момчетата. Но аз като собственик на компания и инвеститор не бих бутнал 1млн лв в компания която предлага еднократно услуга за 15 долара и само 3-4% който да купи тази услуга. Простия въпрос е кога ще се изплати инвестицията и кога ще почнат да се самоиздържат. Спокойно те Форбс нали надуха главата на онази "Иноваторка" с теста за кръвта. Тук е същата работа 1млн лв за по добр аверсия на Пайнт

  • 6
    v_l avatar :-|
    v_l

    Тъжната истина е, че за много ейчари явно формата е все по важна от съдържанието... А тия момчета просто вадят пари от мизериите на системата.

  • 7
    dsch9 avatar :-|
    dsch9

    Истината е, че повече информация се добива по косвени показатели като избор на снимка, имейл, правопис и т.н., отколкото от шареничка и напудрена автобиография.

  • 8
    noobie avatar :-|
    Georgi Ivanov

    Привет на всички!

    Казвам се Георги и съм един от основателите на Enhancv.

    Ако се вгледате по-внимателно в самите СВ-та (първият пример е моето) https://www.enhancv.com/examples.html бързо ще забележите, че силата им далеч не идва само от добрия им вид.

    Без спор дали едно CV е добро, зависи изцяло от съдържанието в него и до колко то е релевантно към компанията и позицията, за която кандидатствате. Относно дизайна - просто в Enhancv държим всичко, което правим, да изглежда добре.

    Относно дали 1 милион е разумна инвестиция:
    Когато един стартъп привлича даден инвеститор, то той го привлича не заради моментното състояние на компанията, а заради това в какво има потенциал да се превърне тя след 3-4 години, да речем. Добре сработеният екип, реалистичният план, стратегията, броят потребители, писалите за вас медии, моментното състояние на продукта - всичко това са просто доказателства за това, че именно вие сте хората, които ще успеят да реализират тази смела визия.

    Сега може да ви се струва, че Enhancv е просто някаква онлайн платформа за фенси СВ-та, но ако знаете какво се задава ще останете изненадани ;)

    Поздрави на всички,
    -Жоро

  • 9
    noobie avatar :-|
    Georgi Ivanov

    До коментар [#5] от "kranc_mk":

    Нали не смяташ, че след почти 3 години работа по проекта, нито един от 13-те души в екипа не се е осетил, че парите в нашата индустрия са на друго място?

    Подценяваш ни :)

  • 10
    ino19488516 avatar :-|
    ino19488516

    До коментар [#8] от "noobie":

    В момента се борите за привличане на 1 милион. При 8% първично финансиране оценката ви е била за 400 хиляди лева. От статията не става ясно серщу 350 хиляди лева каква е била последващата ви оценка. Както и сега с този милион лева. Но да предположим, че с всички тези трансформации валюейшъна ви е нараснал до едни 4-5 милиона евро. Сега имате 2000 потребителя (ако са верни числата от статията), искате да стигнете един милион потребителя. Не можах да открия кои са платените ви услуги при пръв поглед. Та с две думи - вярвате ли, че на света има компания, която би платила 10-20-30 милиона евро/долара, за да придобие инструмент за сглабяне на CV-та? При положение че в света има един огромен генератор на CV-та, наречен Linkedin?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK