Софтуерната "Трансметрикс" набра 550 хил. лв. от частни инвеститори
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Софтуерната "Трансметрикс" набра 550 хил. лв. от частни инвеститори

Аспарух Коев (вляво) и Александър Петков са двама от основателите на Transmetrics

Софтуерната "Трансметрикс" набра 550 хил. лв. от частни инвеститори

За компанията, която оптимизира разходите на логистични компании като "Спиди" и DHL, това е петият рунд финансиране

Александра Козбунарова
21010 прочитания

Аспарух Коев (вляво) и Александър Петков са двама от основателите на Transmetrics

© Анелия Николова


750

хил. евро са вложили фондове и бизнес ангели до момента в българската компания, като не се брои новият сийд рунд.
Компанията създава софтуер, с който разходите за логистика могат да се намалят с до 10%.

Българската софтуерна компания "Трансметрикс" е набрала 550 хил. лв. от частни инвеститори, с които да доразвие продукта си. Това е петото поред външно финансиране за разработчиците, като първата им инвестиция е през 2013 г. от фонда LauncHub. "Трансметрикс" развиват софтуер, чрез който се оптимизират разходите на логистичните компании и разговарят с няколко големи логистични компании на западноевропейския пазар. Компанията има завършен продукт едва от ноeмври миналата година, но вече е привлякла за клиент спедиторската "Спиди", а покрай нея и групата DPD. Освен това екипът на съоснователя Аспарух Коев е изпълнявал проекти за германската DHL.

Оптимизация с прогноза

Идеята на Аспарух Коев, който е и съосновател в Sciant, софтуерна компания, впоследствие продадена на VMWare, се заражда при няколко проекта, които той изпълнява за германския спедитор DHL. "В момента в производството е навлязла концепцията just in time (точно навреме), т.е. всичко се свежда и се транспортира в последния момент, което е кошмар за транспортните компании, защото им е трудно да предвидят кой производител кога ще иска да доставя", обяснява Коев. Така един ден има огромни количества пратки, а на другия нищо, но камионите пътуват по разписание, макар и празни.

Тогава Коев и съоснователите Александър Петков и Анна Шапошникова забелязват, че този сектор се нуждае от оптимизация и има голямо поле за изява за технологични решения. Идеята е чрез големи масиви от данни да се правят прогнози на натовареността като релевантни събития или цени на суровини. "Например около европейското първенство по футбол се купуват телевизори и превозвачите могат да разчитат, че клиентите им, които произвеждат електроника, ще имат повече поръчки", обяснява нагледно Коев принципа.

По думите му със софтуера на "Трансметрикс" процесът по доставката, графикът на транспортните средства могат да се оптимизират, което да доведе до свиване на разходите с 5 до 10%.

Пионери в сектора

Според Коев до момента няма друга компания в световен мащаб, която предлага подобен на техния софтуер, а пазарът е за милиарди. Вероятно това е и причината "Трансметрикс" да привлича интереса на инвеститорите.

Първото финансиране на компанията е от LauncHub, които в няколко рунда инвестират максималната за фонда сума от 200 хил. евро. "Покрай това намерихме и още инвеститори, повечето от които белгийски", обясни Аспарух Коев. Единият от тях е Луиз Вербеке, председател на борда на директорите в едно от най-големите белгийски бизнес училища, другият - Херман де Бод, който в момента е шеф на кабинета на вътрешния министър на Белгия и бивш директор в консултантската компания McKinsey. Освен това акционери в дружеството са и "Спиди" през своята компания майка.

Новото финансиране от 550 хил. лв. също идва от досегашните инвеститори, което за Коев е доказателство за доверието в бизнес шансовете на "Трансметрикс".

Софтуерът на "Трансметрикс" се продава на абонаментен принцип, като цената е 12-15 евро на месечен маршрут на камион. Компанията се е прицелила в превозвачи с оборот над 50 млн. долара годишно. Коев очаква до края на 2016 г. да приключат преговорите с четири големи западноевропейски логистични компании и да генерират оборот от 100 хил. лв. За да поемат очаквания ръст, "Трансметрикс" смятат да увеличат 15-членния си екип с още 3-4 служители. За 2017 г. от компанията очакват бърз ръст на оборотите до 500 хил. лв. и планират търговски представителства в приоритетните си пазари Белгия, Холандия, Люксембург, Франция и Германия.

750

хил. евро са вложили фондове и бизнес ангели до момента в българската компания, като не се брои новият сийд рунд.
Компанията създава софтуер, с който разходите за логистика могат да се намалят с до 10%.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK