С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 17 юни 2016, 15:15, 28048 прочитания

Легендата за Microsoft и успешните придобивания

Сделката за LinkedIn може да промени изоснови пазара за бизнес софтуер, но може да доведе до ново отписване на активи за софтуерния гигант

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Темата накратко

- През последното десетилитие IT-мастодонтът Microsoft си купи някои недотам успешни бизнеси като Skype и Nokia за над 20 млрд. долара и в резултат отписа активи за повече
- Ако изключим сделката за компютърната игра Minecraft, последните успешни придобивания на компанията лежат поне 20 години назад във времето
- Затова космическата сделка за 26 млрд. долара за професионалната социална мрежа LinkedIn повдига въпроса дали Microsoft отново не прецениха ситуацията добре или ни очакват изненади и пренареждане на пазара за бизнес софтуер

Преди почти три години Microsoft изненадващо обяви, че е купил един от бившите колоси сред производителите на мобилни телефони – Nokia. Сделката беше за 7.2 млрд. долара, а очакванията на анализаторите бяха, че така софтуерният гигант ще се опита да създаде алтернатива на Android на Google и iOS на Apple при мобилните операционни системи. Резултатът обаче се оказа точно противоположен – двете платформи доминират пазара за умни телефони повече от всякога, а Microsoft беше принуден да отпише до момента 9.6 млрд. долара от баланса си именно заради неуспеха на сделката. Ако тези цифри ви се струват внушителни, то определено шокът ви е още по-голям от последното придобиване на софтуерния гигант от Редмънд. Компанията обяви, че е купила социалната мрежа за професионалисти LinkedIn за 26.2 млрд. долара.

Както и при сключването на сделката за Nokia, експертите отново се разделиха на два лагера. Оптимистите предричат, че тя ще промени из основи пазара за бизнес софтуер, а песимистите просто припомнят неуспехите на Microsoft при придобиване на перспективна технологична компания. Доводите на вторите са достатъчно силни – Skype (купен за 8.5 млрд. долара), макар и все още популярен, е бизнес със затихващи възможности. Софтуерният гигант отписа и 6.3 млрд. долара заради сделката за рекламната компания aQuantive. Надали някой масов потребител помни социалната мрежа Yammer, купена от Microsoft през 2012 г. за 1.2 млрд. долара - и досега няма много отзиви точно каква добавена стойност е донесла тя на IT мастодонта. В края на 80-те и през 90-те години на миналия век софтуерният гигант осъществява няколко добри големи сделки, но за последните няколко години единственият положителен пример е компютърната игра Minecraft. Това роди легендата за Microsoft и "успешните" придобивания. Оттук изникват въпросите дали покупката на LinkedIn ще бъде второто такова изключение напоследък и наистина ще разгърне потенциала в рамките на Microsof, или просто ще сме свидетели на поредното, този път доста мащабно отписване на активи на компанията. Ако все пак се осъществи първият вариант, много вероятно е да бъдат значително разместени пластовете на пазара за бизнес софтуер.


Facebook или сайт за търсене на работа

Обективно погледнато LinkedIn е апетитна хапка за придобиване. Това е най-голямата социална мрежа за професионалисти с около 430 млн. регистрирани и над 100 млн. активни месечни потребители. През изминалата година има приходи от 3 млрд. долара, но и загуба от 165 млн. долара. LinkedIn претърпя истински удар на фондовия пазар през февруари (виж графиката), когато акциите й се сринаха с над 40% и бяха отписани 11 млрд. долара от пазарната й капитализация. Това се случи, след като компанията обяви, че очаква по-ниски приходи през 2016 г. спрямо първоначалните прогнози. Това подсили опасенията, че възможностите за растеж на технологичното дружество са доста ограничени и че то е достигнало своя лимит. LinkedIn по своя замисъл представлява социална мрежа, която има за цел да свърже експерти от различни краища на света и различни специалности. Доста често компанията е описвана като "професионален Facebook", с разликата че тук се набляга на служебните контакти. На практика LinkedIn се използва много по-масово като средство за набиране на служители, както и за търсене на работа. Друг силен елемент, който се развива, е споделянето на новини и добри практики от хора с различен професионален профил. Така можете да научите откъде ваши познати (бизнес партньори, шефове, колеги или служители) черпят знания. С други думи, социалната мрежа представлява нещо като кръстоска между Facebook и сайт за търсене на работа.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

За втора година млади предприемачи могат да кандидатстват в програмата на ABLE За втора година млади предприемачи могат да кандидатстват в програмата на ABLE

Крайният срок за участие е 15 декември

8 дек 2019, 1494 прочитания

"Витоша венчър" получи 35.6 млн. лв. от Фонда на фондовете за инвестиции в стартъпи "Витоша венчър" получи 35.6 млн. лв. от Фонда на фондовете за инвестиции в стартъпи

Инвестициите ще бъдат насочени към млади компании с потенциал за бърз растеж

28 ное 2019, 6822 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Start Up" Затваряне
Българският стартъп SpeediFly получи 300 хил. евро финансиране от чешки инвеститор

Със средствата компанията ще разшири екипа от разработчици в България и ще навлезе на нови пазари

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Язовир "Черна дупка"

Пресъхването на язовир "Студена" заплаши Перник с пълно безводие до края на годината и разкри огромните пропуски при управлението на водите в България

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

Гледни точки

Новата поредица прожекции "Киноточка" започва с документален филм за музиката в киното

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10