Стартиращата компания SpeediFly получи 308 хил. евро финансиране от чешкия акселератор StartupYard и частния инвеститор Петър Замечник. Чрез разработената онлайн платформа българската фирма цели да заеме място на пазара на групови пътувания в последния момент. Само в Обединеното кралство компанията счита, че е налице неизползван потенциал от 10.2 млрд. евро за полети в последната минута. В допълнение 56% от европейските търсения за резервации в последния момент са за групи от три или повече души, а нито една от основните метатърсачки не специализира в групови резервации, социални функции или споделени плащания.
Инвестицията, която SpeediFly получава след участието в програмата на акселератора, ще бъде използвана за пускането на платформата на няколко европейски пазара - Мадрид, Париж, Амстердам и Берлин. Към момента SpeediFly е в затворена Beta-версия и е достъпна само за 100 души в Лондон, откъдето ще работят и двама от основателите. Очаква се платформата да е достъпна в България през октомври. "Междувременно планираме разширяване на техническия екип, базиран в България", разказва главният технически директор Захари Дичев.
Социализирай се и пътувай
Компанията е създадена в края на 2015 г. и влиза в StartupYard през 2016 г. Основателите се опитват да разрешат няколко основни проблема в индустрията. За разлика от гигантите като Kayak и Expedia, които сравняват оферти за полети, базирани основно на цена, SpeediFly предоставя персонализирана услуга. "Освен това вярваме, че пътуването е нещо, което човек обича да прави с приятели. Затова разработихме целия процес на букинга като социален такъв", разказва съоснователят Стоян Добрев.
Екипът планира да предостави и премиум функции като това да може да видиш кой юзър на SpeediFly ще бъде на даден полет чрез профила му на платформата. "Така стимулираме и резервациите от индивидуални потребители, които биха могли да намерят чрез платформата нови познанства и компания за пътуването", разказва Стоян.
Бизнес с информация
В момента компанията предлага само самолетни билети, но след два-три месеца екипът ще добави и хотели, вили, апартаменти, както и билети за спортни, музикални събития и фестивали. "Като върху всичко това има комисиони и такси за резервация, които са достатъчни да имаш устойчив бизнес модел", коментира Александър. Стартъпът се стреми да бъде като гигантите в индустрията, за които основното е броят потребители, които имат, и информацията, която събират за тях. "Защото стойността на стартиращи компании като нашата зависи именно от броя на юзърите и партньорствата, които имаш. Освен това информацията за потребителите става все по-важна и би била интересна на авиолинии, хотели, вериги от ресторанти и други", обяснява съоснователят.
Екипът
Идеята за SpeediFly се ражда на един обяд, когато Александър, който завършва архитектура в "Харвард", се среща със съученика си Александър Камберов, който първоначално е част от екипа, а впоследствие завещава идеята на основателите. Присъединява се и Стоян, който е завършил международен мениджмънт в Манчестърския университет, Великобритания, и университета за наука и технологии в Хонконг. Към екипа е привлечен и Захари, който е бил трейдър в инвестиционен фонд, преди това е работил в British Petroleum, а сега отговаря за техническата част на проекта.
Това е първата собствена компания на екипа, но благодарение на участието си в програмата на акселератора добиват ценен опит, връзки до индустрията и потенциални инвеститори. SpeediFly е одобрен за програмата в Прага сред конкуренция от 20 стартъпа, представили идеите си в последния рунд на интервюта.
Плановете за идните две години са платформата да се развива постепенно за различни европейски градове, а след три-четири години да бъде представена в цяла Европа.
Стартиращата компания SpeediFly получи 308 хил. евро финансиране от чешкия акселератор StartupYard и частния инвеститор Петър Замечник. Чрез разработената онлайн платформа българската фирма цели да заеме място на пазара на групови пътувания в последния момент. Само в Обединеното кралство компанията счита, че е налице неизползван потенциал от 10.2 млрд. евро за полети в последната минута. В допълнение 56% от европейските търсения за резервации в последния момент са за групи от три или повече души, а нито една от основните метатърсачки не специализира в групови резервации, социални функции или споделени плащания.
Инвестицията, която SpeediFly получава след участието в програмата на акселератора, ще бъде използвана за пускането на платформата на няколко европейски пазара - Мадрид, Париж, Амстердам и Берлин. Към момента SpeediFly е в затворена Beta-версия и е достъпна само за 100 души в Лондон, откъдето ще работят и двама от основателите. Очаква се платформата да е достъпна в България през октомври. "Междувременно планираме разширяване на техническия екип, базиран в България", разказва главният технически директор Захари Дичев.
6 коментара
Бизнеса изглежда доста интересен! Добра новина, че са получили финансиране! От моя опит тези ceed rounds дават малко ресурс. По-добре е екипът да стиска зъби още 1 година, да се опита да докаже бизнес модела чрез boot-strapping и след това да отиде направо на growth round от поне 1-2мил евро за турбо фазата. 308хил евро просто не знам за какво ще стигнат при положение, че компанията трябва бързо да си изгради пазарни позиции. "Постепенното развитие" също е грешната нагласа към начина на разтеж. Докато един старт-ъп се развива "постепенно" друг вече е копирал идеята и се развива "бурно" Пожелавам успех на екипа!
Снимката ми напомня на 1 незабравимо изпълнение на "Момчешки свят"
https://www.youtube.com/watch?v=uoymu1_CsmQ
До коментар [#1] от "carlos":
... няма техник сред основателите. Затова не могат да стискат зъбки още една година. Щото трябва да плащат на програмисти, пък прекрачвайки бетата нещата стават дебели и им се свиди инвестицията да е от тях си. С пай-чартове и картинки не е лесно да правиш технологичен стартъп.
Браво и успех!
До коментар [#1] от "carlos":
Това с копиране на идеята доста ме съмнява. Да копираш идеята е възможно но да направиш свестен и успешен продукт от нея не е толкова лесно.
До коментар [#3] от "znb53391499":
А без пай чартове, пък е направо невъзможно да правиш успешен стартъп. Може да си най-добрият архитект, механик или програмист, но ако не разбираш от бизнес и стратегия си оставаш просто добър занаятчия...