Германската компания Metro започва нова специализирана програма за развитие на дигитални иновации с приложение в търговията. Metro Accelerator for Retail ще търси стартъп екипи, които разработват технологични услуги и продукти, ускоряващи бизнес процесите в сектора на търговията. Финалистите ще се възползват от експертизата на Metro и партньора му - предприемаческата мрежа Techstars, които ще осигурят над 100 ментори за най-добрите десет стартиращи фирми.
Дигиталните приложения трябва да подпомогнат клиентите на германската компания да станат по-успешни, а хипермаркетът на Metro - Real, една от големите вериги в Германия, също ще се възползва от предложените проекти на стартиращите компании. Обхватът на дигиталните предложения може да бъде от малки обекти, през местни хранителни магазини, компании за доставки и услуги, до вериги магазини и хипермаркети.
Това е третата инициатива на Metro, насочена към стартиращи компании и идеи за технологична оптимизация. Предните две програми бяха насочени към хотелския и ресторантьорския бизнес.
Срок и условия
Стартиращите компании могат да кандидатстват за участие в акселераторската програма до 12 март 2017 г. Кандидатстването става чрез форма на английски език на уебсайта на акселератора: www.metroaccelerator.com . Кандидатите трябва да попълнят въпросник, а при желание - да качат и свое видео, обясняващо проекта. Десетте най-обещаващи предложения ще бъдат определени след директни срещи и телефонни интервюта с жури, съставено от инвеститори и ментори.
Финалистите ще имат ментори и ще получат ценни съвети за това как най-успешно да развият идеите си. "В основата на стратегията ни е да подпомогнем своите клиенти да бъдат още по-успешни в бизнеса си, казва Олаф Кох, председател на управителния съвет на Metro. Убедени сме, че независимите търговци могат да се възползват по най-добрия начин от дигиталните решения – от гледна точка на комуникация с клиенти, нови услуги и в подкрепа на своите бизнес операции. Това е и основната причина да започнем Metro Accelerator for Retail."
За програмата
Програмата е първият акселератор, който систематично ще промотира дигитални приложения за независими търговци (B2B2C) и за водещата верига хипермаркети Real (B2C). Демо денят, на който финалистите ще представят идеите си, ще се състои през септември 2017 г. в Берлин, а най-добрите идеи ще получат инвестиция от 120 хил. евро, достъп до експертите от мрежите на Metro, Real и Techstars, възможност да използват coworking пространство за времетраенето на програмата и други.
Успешни проекти за хорека бизнеса
Новата програма за иновации допълва съществуващия проект на Metro Accelerator, който вече втора година избира технологични предложения с добавена стойност за професионалните клиенти на Metro от хотелския, ресторантьорския и кетъринг бизнеса.През 2016 г. българският startup Reputize стана част от програмата за иновации в сферата на хотелския бизнес и ресторантьорството. Компанията предлага инструменти за управление на репутацията на хотели. Стартъпът разчита на big data технологии, агрегиране на ревюта за хотели от повече от 100 онлайн източника за пътувания и социални медии. Reputize подпомага хотелиерите да получат по-голямо присъствие с ревюта в уебсайтове като Trip Advisor, Holidaycheck, Zoover.com, TUI, ITS, Neckerman, Trivago.
Проектът на Reputize заедно с тези на още девет компании ще бъде представен пред инвеститори, медии и широка публика на 7 декември на специален демо ден в в German Tech Entrepreneurship Center в Берлин.
Германската компания Metro започва нова специализирана програма за развитие на дигитални иновации с приложение в търговията. Metro Accelerator for Retail ще търси стартъп екипи, които разработват технологични услуги и продукти, ускоряващи бизнес процесите в сектора на търговията. Финалистите ще се възползват от експертизата на Metro и партньора му - предприемаческата мрежа Techstars, които ще осигурят над 100 ментори за най-добрите десет стартиращи фирми.
0 коментара