Български екип разработи едно от 10-те най-добри дигитални решения за хотели и ресторанти
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Български екип разработи едно от 10-те най-добри дигитални решения за хотели и ресторанти

Съоснователят на българската компания Reputize Иво Димитров представи бизнес концепцията и напредъка на стартъпа пред инвеститори в Берлин.

Български екип разработи едно от 10-те най-добри дигитални решения за хотели и ресторанти

Reputize и останалите финалисти на Techstars Metro Accelerator презентираха проектите си след акселераторската програма

26071 прочитания

Съоснователят на българската компания Reputize Иво Димитров представи бизнес концепцията и напредъка на стартъпа пред инвеститори в Берлин.

© Metro


Второто издание на стартъп програмата на германската компания Metro съвместно с големия американски акселератор Techstars завърши с представяне на резултатите на 7 декември в Берлин. На така наречения Demo Day десетте международни екипа участници, сред които и българската Reputize, представиха своите иновативни бизнес концепции пред 300 международни инвеститори и експерти.

Инициативата е насочена към стартиращи компании и идеи за технологична оптимизация на хотелския и ресторантьорския бизнес. След трите интензивни месеца в споделено работно пространство в центъра на Берлин, включващи менторинг програма от водещи експерти от индустрията под ръководството на Metro и Techstars, oснователите на стартъпите сега имат за цел да привлекат oще инвеститори за своите бизнес идеи. А като начало освен обучението и контактите получиха и 120 хил. евро финансиране от организаторите.

"Мотивираните основатели на компаниите успяха да усъвършенстват бизнес решенията си по време на програмата. Помагаме на нови бизнес модели да растат и да свързват клиентите на Metro с дигиталния свят", коментира председателят на управителния съвет на немската група Олаф Кох. За успеха на акселератора говори фактът, че осем от 11-те участващи стартъпа от първата програма вече са привлекли инвестиции от трети страни в допълнение на средствата от Techstars и Metro. Съществуващата акселераторска инициатива с фокус върху хотелския и ресторантьорския бизнес ще продължи и през 2017 г. Освен това Metro започва и друга програма в сътрудничество с Techstars: Metro Accelerator for Retail. Там ще търсят стартъп екипи, които разработват технологични услуги и продукти, ускоряващи бизнес процесите в търговията. Заявления за участие се подават до 12 март 2017 г.

Българският Reputize

Регистрираната във Великобритания, но съставена от български специалисти Reputize разработва дигитална платформа за управление на репутацията на хотели. Компанията започва, като събира коментари за хотелите от различни медийни канали онлайн, като по този начин помага на мениджмънта да следи мнението на клиентите в реално време.

Но след акслератора екипът се съсредоточава върху уникална за пазара услуга - осигуряването на директна обратна връзка, докато посетителите още са в хотела. В момента Reputize добавя физически терминали в обектите с цел да спомогне за генерирането на повече присъствие на хотелите в онлайн пространството. "Представете си, че се настанявате в хотел. Когато се свържете с wifi, ще видите на мобилното си устройство няколко прости въпроса: "Всичко ли беше наред при вашата регистрация? Харесахте ли стаята?", дава пример съоснователят Иво Димитров. По този начин стартиращата фирма успява да осигури на клиентите си до 10 пъти повече коментари, отколкото всички други платформи, взети заедно.

"По време на програмата изчистихме концепцията и променихме маркетинг модела, за да се вижда колко сме различни от всички други", разказва другият основател Александър Кръстев. "Участието ни позволи да опитаме новия маркетинг модел в България, който беше нашия тестови пазар.

Успяхме да започнем с над 200 хотела тук. Сега основната част от продукта ни е безплатна, така че всеки хотелиер може да се включи и да получи много услуги", обясни пред "Капитал" Александър. Сред функционалностите, които могат да получат хотелите, е и безплатен маркетинг, тъй като Reputize публикувa в Google чрез сключено наскоро партньорство. Платформата започва да има много коментари, които са ценни не само за собствениците на хотели, но и за други фирми, които предлагат услуги като запазване на хотел. В тази връзка е сключено партньорство и за продажба на данните от платформата на фирма, която все още не могат да обявят.

"Капитал" представя и останалите девет проекта на финалистите:

Apparier е софтуерно решение, което помага на изисканите ресторанти да предлагат персонални решения на клиентите си. Сделките се осъществяват преди посещението на гостите при запазването на маса, на по-висока от регулярната цена, като приложението печели процент от увеличението на стойността на всяка поръчка.

"Акслераторската програма ни помогна да определим по-точно таргет клиентите си и по този начин да предложим продукт, който наистина отговаря на търсенето и проблемите, които имат", сподели пред "Капитал" Саймън Коул, COO в Аpparier. Компанията таргетира 2000 ресторанта от най-висок клас в света, а към момента с 20 от тях има сключени договори.
Cheerfy е решение, създадено да ангажира клиентите в ресторантите, за да посетят обекта отново. Приложението помага комуникацията с клиента да бъде персонализирана, което стимулира лоялността и приходите.
Frag Paul е дигитален HR асистент за малки ресторанти. Системата включва управление на служителите, интерактивно управление на смените и отпуските, както и счетоводни функции. Всичко това специално за ресторантьори. "Именно фокусирането върху определена таргет група беше едно от най-ценните неща, които постигнахме по време на програмата", разказа Питър Предер, CTO в стартиращата фирма.
Hoard Spot помага на отдаващите под наем домакини в AirBnB да намерят рецепция, където гостите да могат да взимат и да връщат ключовете на жилищата. Приложението създава "печеливша" локация за домакини и местните магазини. В момента Hoard изпълнява пилотен проект с голяма европейска компания за електронна търговия за съхранение на пратки (с потенциал от 55 млн. пратки годишно).
Hyre е онлайн платформа, създадена в Канада, която поставя революция в търсенето и намирането на обслужващ персонал за събития. Така се дава пълен контрол на организаторите да изберат висококачествена работна ръка и да оценят индивидуално изпълнената работа.
Jagger дава възможност на малки предприятия и предприемачи да автоматизират маркетинговите си кампании. Базирано на анализа на онлайн сайта за продажби на дадения бизнес, приложението автоматично създава и предлага на собственика идеи за постове в социалните медии.
Pantree.co е платформа за сътрудничество в туристическата индустрия. Технологията на стартъпа предлага на клиентите алтернатива на традиционните канали за поръчки като електронна поща, факс и телефон. Pantreeco централизира поръчките и комуникация между купувача и доставчика.
Smunch (Smart Lunch) е програма за обяд за големи корпорации. Платформата улеснява фирмите в осигуряването на обяд на служителите им, като им дава възможност да поръчват предварително разнообразен обяд, без да се налага да инвестират в собствен стол.
tsenso е автоматизирано решение за проследяване и събиране на информация за условията на съхранение на продуктите от произвеждането им във фермата до сервирането им на масата. Системата събира сложни логистични данни и ги обобщава в т.нар. Fresh Index - индикатор за срока на годност на храната в реално време.

Второто издание на стартъп програмата на германската компания Metro съвместно с големия американски акселератор Techstars завърши с представяне на резултатите на 7 декември в Берлин. На така наречения Demo Day десетте международни екипа участници, сред които и българската Reputize, представиха своите иновативни бизнес концепции пред 300 международни инвеститори и експерти.

Инициативата е насочена към стартиращи компании и идеи за технологична оптимизация на хотелския и ресторантьорския бизнес. След трите интензивни месеца в споделено работно пространство в центъра на Берлин, включващи менторинг програма от водещи експерти от индустрията под ръководството на Metro и Techstars, oснователите на стартъпите сега имат за цел да привлекат oще инвеститори за своите бизнес идеи. А като начало освен обучението и контактите получиха и 120 хил. евро финансиране от организаторите.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    pavel_p avatar :-|
    pavel_p

    "Представете си, че се настанявате в хотел. Когато се свържете с wifi, ще видите "......... Първото нещо което трябва да бъде Премахнато от всички хотели е wifi-то. В момента несъществува Хотел или Кафе, което да НЯМА wifi. Тепърва, ще се осъзнае вредата и негативните ефекти от това. Главният негативен ефект на wifi-то в Хотелите е Влошаване качеството на Съня, на ВСИЧКИ гостуващи посетители. wifi-то спира директно синтеза на Хормона за сън:Мелатонин.... Започва усилено отделяне на стресови хормони-Кортизол и т.н. Тялото на човека не може да се отпусне и да заспи в дълбок и пълноценен сън. Чувства се напрежение и прегряване....

  • 2
    m17 avatar :-P
    m17

    До коментар [#1] от "pavel_p":

    Препоръчвам ви персонална защита - фарадеев кафез Вликия и мистичен учен Тесла го препоръчва. Съвсем лесен, почти безплатен и напълно екологичен. А именно взимате една ролка домакинско алуминиево фолио и плътно си омотавате главата с него. После го укрепвате с хартиено тиксо и говото - никакви микровълни няма да ви прегряват мазъка !!!

  • 3
    pavel_p avatar :-|
    pavel_p

    Спокойно, Алуминиевото фолио няма да те спаси.... Начина е доста по лесен,.. просто Укенда напускаш София,, всички малки села и градчета извън София(и др. големи гр.) са със 1 000 000 пъти по нисък микровълнов електромагнитен фон =). Просто запалваш автомобила и тръгваш на някъде,.......


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK