С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 фев 2017, 10:45, 11219 прочитания

Електронни етикети за автентични стоки и в България

Системата на стартиращата компания Recheck предоставя информация за продуктите и ги предпазва от фалшифициране

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Повече от 40 млн. фалшифицирани стоки на стойност близо 650 млн. евро са задържани на външните граници на Европейския съюз през 2015 г. и броят им ежегодно нараства. Това показват данните на Европейската комисия. И докато митническите органи се борят с нарушаването на правата върху интелектуалната собственост, българската стартираща компания Recheck разработва електронни етикети, които предпазват стоките от фалшифициране, предоставяйки подробна информация за тях.

Идеята за Recheck на младите предприемачи Емил Стоянов и Емилиян Енев се ражда преди пет месеца, когато двамата търсели приложение на т.нар. блокчейн технология, станала популярна покрай биткойн криптовалутата, която позволява бързи транзакции без посредници. "Чрез нея потребителите имат възможност да получат достоверна информация за закупените от тях продукти, без да се разчита на централно звено, а данните, веднъж записани, остават гарантирано непроменени", обяснява Енев за "Капитал". Така заедно със софтуерния инженер Емил Стоянов започват работа върху електронните етикети Recheck, финансирайки проекта си изцяло със собствени средства.


Как работи

Електронните етикети са предназначени за производители, които създават оригинални и автентични изделия и търсят възможности да се защитят от фалшифициране и да увеличат стойността на своите продукти. Екипът на стартиращата компания програмира продуктовите данни в етикета, които могат да съдържат информация за марката, състоянието на продукта (нов, закупен, продаден), предоставя връзка към информация в интернет, както и включва възможност за закодиране на данни за гаранция. Всички тези данни са достъпни също за крайния потребител на стоката чрез мобилното приложение на Recheck. "Когато потребителите сканират вградения в етикета NFC (Near Field Communication) чип или QR кода му, те получават актуална информация за състоянието на продукта. След закупуване клиентите могат да "маркират" продуктите като тяхна собственост и да предоставят тази информация на следващия потенциален собственик, в случай че продуктът бъде закупен втора ръка", обяснява Енев, който отговаря за бизнес развитието на Recheck.

На каква цена



Цената на електронните етикети зависи от функциите, областите на приложение и степента на защита, които изпълняват. Базовата версия на системата, която включва QR код и опция за защита на марката, е на цена под 1 лев, а по-скъпият вариант с интегриран NFC чип – около 2 лева. "Освен защита от фалшифициране ние предлагаме на бизнеса няколко допълнителни предимства като получаване на обратна връзка от клиенти, управление на електронна гаранция и изграждане на лоялност", добавя Енев. Според екипа на стартиращата компания до момента на пазара няма подобни електронни етикети, които работят с блокчейн технологията и покриват областите на приложение на Recheck. Все още обаче българската млада компания тества системата с фирми от България.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Стартъпи могат да кандидатстват в програмата на Visa и фонда Eleven 1 Стартъпи могат да кандидатстват в програмата на Visa и фонда Eleven

Участниците могат да получат инвестиция от 100 хил. евро

16 фев 2020, 3259 прочитания

Cleantech Bulgaria отвори три програми за стартиращи компании Cleantech Bulgaria отвори три програми за стартиращи компании

В нея могат да се включат предприемачи със зелени бизнес идеи

6 фев 2020, 2882 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Start Up" Затваряне
Предприемачи пренасят сблъсъка между разработчици и IT мениджъри в настолна игра

Целта на Developers vs. Managers е да развива и социалните умения на програмистите

Още от Капитал
Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10