Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 9 фев 2017, 11:40, 20006 прочитания

Предприемачи пренасят сблъсъка между разработчици и IT мениджъри в настолна игра

Целта на Developers vs. Managers е да развива и социалните умения на програмистите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Developers vs Managers е първата настолна игра, разработена специално за програмисти и IT мениджъри.
При избора между технологиите и класическия продукт купувачът все по-рядко избира втория. Например до към 2009 г. пазарът на настолни игри в глобален план е в постоянен спад поради набиращите популярност смартфони, онлайн игри и др. Но тази тенденция се променя и в последните седем години броят на продадените настолни игри расте, и то със сериозен темп - между 20 и 40% годишно, сочи проучване на ICv2.

Създателите на първата настолна игра, разработена специално за програмисти и IT мениджъри - Developers vs. Managers, следят и потвърждават този тренд. "Истината е, че интернет помага на настолните игри. Преди десет години например в София е имало един магазин, в който може да си купиш такава, а днес можеш да си поръчаш игра онлайн от всяка точка на света и до няколко дни да ти я доставят. Интернет помага и с ревюта и препоръки", коментира съоснователят Стоимен Илиев. Към момента Стоимен и Тодор Гигилев тестват концепцията на играта в България, но целта им е да я продават в САЩ, където експерти определят големината на пазара между 800 млн. и 1.2 млрд. долара. Предизвикателството обаче е, че повече от половината от него се държи от три големи компании.


Специално за IT-та

"Настолните игри стават все по-популярни, а кой играе най-много такива - IT специалистите", разказва Тодор. Идеята за играта хрумва на двамата предприемачи, които също работят в IT сектора, по време на организирана от приятели board games night (от англ. вечер за настолни игри). Стоимен и Тодор виждат незапълнена ниша, тъй като има игри с всякаква тематика, но не и такава, насочена към основния им таргет клиент - програмистите. Затова скоро след това събиране решават да разработят сюжет, който изправя един срещу друг девелопъри срещу IT мениджъри.

Още в първите тестове на концепцията, когато играчите били именно с такива профили, предприемачите виждат как участниците истински се вживяват в ролите си и сблъсъкът помежду им е съвсем реален. Основателите изтъкват като предимство на играта освен близката до работещите в сектора тематика възможността да се развиват социалните умения на играчите. "Известно е, че голяма част от програмистите не са добри в реалната комуникация извън онлайн пространството. А нашата настолна игра прави именно това - кара ги да комуникират, тъй като, ако не си добър комуникатор, бързо губиш позиции и съответно играта", разказва Тодор. Според Стоимен играещите неизбежно ще пренесат тези качества и в реалния живот.



Задача за предприемачи

Самото създаване на играта се оказва важен урок за двамата младежи. От раждането на идеята през март 2016 г. продуктът търпи много промени. "По-добрия прототип направихме през юли, месец след това вече започнахме да го преработваме многократно. Въпреки че е настолна игра, ние я правим като софтуер - чрез agile мениджмънт (бел. ред. - от англ. гъвкав). Създаваме една версия, печатаме; после правим нова - по-добра, с по-точен дизайн и подбрани шрифтове, и отново печатаме, тоест това е итеративен (търсещ) процес", обяснява Стоимен. При този тип разработване дори малка промяна на един елемент води до цялостното преработване на играта. "Започвали сме всичко отначало поне десет пъти. От идеята, през таблицата за правила и това как изглежда всеки жетон - цялата игра претърпя много промени", казва не на шега предприемачът.

Основната причина да изберат този подход е, че през целия цикъл на изготвяне на продукта се търси мнението на потенциалните клиенти и специалисти, за да може крайният вариант да отговаря на нуждите и интереса. Подходът им към инвестициите е подобен. "Целим каквото инвестираме да има възвращаемост веднага", обяснява Тодор.

е-продажби

Предприемачите избират да продават играта единствено онлайн - през сайта, който са създали. Основната причина е, че таргет клиентите - програмисти, пазаруват основно по този начин. "Освен продажби през нашия сайт планираме и affiliate програма - тоест да си съдействаме с хора и организации, които имат достъп до голяма IT аудитория, да предлагат продукта (с промо код например) и да споделяме с тях част от печалбата", обяснява модела Стоимен.

Интересът към играта не е само от тех средите и сред основните предизвикателства пред основателите е да се фокусират върху потенциално най-успешния сегмент купувачи. Към момента Стоимен и Тодор, които са алумни на Лятната предприемаческа програма (SEP) в САЩ, подготвят версия на продукта, която да продават отвъд океана. "Идентифицирахме, че именно Щатите са пазарът, който търсим - едновременно наситен с програмисти (най-много на човек от населението), и един от най-големите", обясняват предприемачите. Върху картите на американската версия вместо лицата на преекспонираните Бил Гейтс или Марк Зукърбърг ще бъдат изявени лидери в IT бранша, които говорят по конференции, имат YouTube канал и т.н. По този начин играта става по-близка до играчите, които живо се интересуват от новостите и вдъхновяващите личности в сектора.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Българският стартъп Enova спечели 40 хил. долара от състезанието Chivas Venture Българският стартъп Enova спечели 40 хил. долара от състезанието Chivas Venture

Международната надпревара раздели наградния фонд от 1 млн. долара между всички 26 финалисти

3 апр 2020, 2712 прочитания

В София най-слабо засегнат от кризата ще бъде ИКТ секторът 4 В София най-слабо засегнат от кризата ще бъде ИКТ секторът

Брутния вътрешен продукт на столицата може да се свие с 3% през тази година, показва доклад на СОАПИ

28 мар 2020, 5644 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Start Up" Затваряне
Metro и Techstars представиха новата си програма пред български предприемачи

Стартиращите компании, разработващи иновации с приложение в търговията, могат да кандидатстват за нея до 12 март

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10