Иконом за твоя автомобил

Стартиращата фирма "АвтоИконом" се грижи за сервизното обслужване на автомобила вместо собственика

Съдружници в компанията са Тодор Гигилев (вдясно) и Емил Ставрев
Съдружници в компанията са Тодор Гигилев (вдясно) и Емил Ставрев
Съдружници в компанията са Тодор Гигилев (вдясно) и Емил Ставрев    ©  Цветелина Белутова
Съдружници в компанията са Тодор Гигилев (вдясно) и Емил Ставрев    ©  Цветелина Белутова

"Жена ми" – колата – остана много доволна." Мнението е на клиент, който вече е ползвал услугата "грижа за автомобила" на стартиращата фирма "АвтоИконом". "В основата на името е иконом, т.е. доверен човек, на когото може да разчиташ", обясняват съдружниците Емил Ставрев и Тодор Гигилев.

Идеята се ражда преди година и половина. Емил Ставрев е с богат опит в областта на предприемачеството, бизнес развитието и оперативния мениджмънт. Занимава се със софтуерни иновации, социални мрежи и интернет маркетинг, управлява програми и проекти в големи международни компании. Плюс всичко друго обича да шофира. "Автомобилът се нуждае от диагностика и регулярна поддръжка, от ремонтни дейности, от технически преглед. А това изисква време и ресурси. Приятелите ми често ме търсят за помощ и консултация: "Падна ми акумулаторът", "Препоръчай ми сервиз". Реших, че може да се направи бизнес с натрупаните познания и опит", обяснява раждането на идеята Емил Ставрев. Свързал се с Тодор Гигилев, който е софтуерен консултант и предприемач, бакалавър по софтуерно инженерство, магистър по технологично предприемачество и изобретения в информационните технологии и изпълнителен директор на софтуерна фирма.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
8 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    geordgeo avatar :-P
    geordgeo
    • + 10

    Пожалавам успех за бизнеса на тези момчета, дето се вика, за всеки влак си има пътници, нали?...

    Нередност?
  • 2
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 3
    • + 14

    Средностатистическият автоталибан липсва от работа поне 1 ден месечно, защото или е на технически преглед, или ще подновява гражданската, или каското, или ще кара колата в сервиз (с варианти -
    някой го е "ударил отзад", надрал колата с ключове, докато е била паркирана върху тротоара, или паднал в дупка), или ще сменя летни и зимни гуми. Или звъни, че не е могъл да запали и чака брат му да дойде с кабелите, или че някой му е нарязал две гуми едновременно (както се прави в София, за да не може потърпевшият да потегли с резервната - да му държи страх по-дълго). Отделно, ходи редовно да ликвидира някакви щети - протоколи, огледи, оценки... Да не говорим за пазаруването - все някакъв аксесоар или консуматив за колата се е свършил, ще излиза по-рано, да си го купи от промоцията на Европарт или Авточасти Хит.

    С една дума, има доста хляб в услугата. Не е случайно, че първите клиенти били корпоративни и го давали като бонус към заплатата. Автоталибаните използват грижата за колата и за оправдание, че закъсняват за работа или трябва да си тръгнат по-рано. Хубаво е да им кажеш - имаш си го в пакета, утре те чакам по нормално време!

    Нередност?
  • 3
    gost22 avatar :-P
    gost22
    • - 2
    • + 7

    До коментар [#2] от "cinik":
    Забрави да отчетеш, че българина го е страх да не се мине, което ще доведе до:
    "Трябва да си купя една трошка, за да не изтърва безплатния аавтоиконом дето ми се полага."

    Нередност?
  • 4
    cinik avatar :-|
    cinik
    • - 1
    • + 8

    До коментар [#3] от "gost22":

    Така е - предлагането създава търсене. "Преди не ми се тичаше за още една кола, ама сега с безплатния иконом от работодателя взехме по една и на децата! Каско си има, иконом си има - съседите могат да и режат гумите и църкат силиконова пяна в ауспуха колкото си искат!"

    Нередност?
  • 5
    mickmick avatar :-|
    mickmick
    • + 7

    Всичко зависи от цената. Щото имам още един посредник във веригата.

    По принцип - тази услуга трябва да се върши от самите сервизи. Ако са достатъчно големи и държат на името си. Малките сервизи.. надали пък ще участват в иконома.. защото не издават фактури.

    Просто в момента 90% от сервизите са в сивия сектор и не им се маха о т там, щото данъци ще трябва да плащат.

    Нередност?
  • 6
    bai_toz avatar :-P
    Без коз
    • + 8

    ""Жена ми" – колата – остана много доволна." Мнението е на клиент, "
    Бойко ли е клиента,че много бисерно това мнение?

    Нередност?
  • 7
    bai_toz avatar :-|
    Без коз
    • + 2

    До коментар [#5] от "mickmick":

    Аз съм така,Фолксваген сервиз.оставям колата там и след 2-3 часа си я вземам.

    Нередност?
  • 8
    simbad avatar :-|
    simbad

    Доста е идейно, спор няма :) А пък и за богати мацки (или мацки на богати люде) се е от'епало! Успех на момчетата!

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал