ClaimCompass спечели стартъп състезанието на DigitalK 2017

Компанията продоставя помощ за издействане на обезщетение до 600 евро при закъснял или отменен полет

Хюсеин Канжи, Адео Реси, Стефан Ганчев и Татяна Миткова, съосновател на компанията победител ClaimCompass
Хюсеин Канжи, Адео Реси, Стефан Ганчев и Татяна Миткова, съосновател на компанията победител ClaimCompass    ©  Цветелина Белутова
Хюсеин Канжи, Адео Реси, Стефан Ганчев и Татяна Миткова, съосновател на компанията победител ClaimCompass
Хюсеин Канжи, Адео Реси, Стефан Ганчев и Татяна Миткова, съосновател на компанията победител ClaimCompass    ©  Цветелина Белутова

Българската стартираща компания ClaimCompass е победител в тазгодишното стартъп състезание, част от програмата на технологичната конференция DigitalK, организирана от "Капитал" в партньорство с NEVEQ и LAUNCHub. Стартъпът, който получи наградата от 10 хил. евро, е специализиран в предоставянето на правна помощ за издействане на обезщетения при закъснели и отменени полети или отказан достъп до борда на самолетите.

Общо три стартиращи компании представиха проектите пред голямата публика на финала на надпреварата, която се проведе в края на събитието DigitalK 2017 в петък. Журито, съставено от инвеститори и експерти, предварително избра трите най-добри и перспективни стартиращи компании между всички 15 полуфиналиста, които презентираха проектите си през първия ден от конференцията. За надпреварата тази година кандидатстваха общо над 200 екипа от цял свят.

Победителят в състезанието

Младата компания ClaimCompass успява да издейства на пътниците средно около 400 евро за период между месец и половина и четири месеца след подаден иск в платформата за проблем с полета. Всичко, което трябва да направят потребителите, е да въведат в сайта информация за полета - номер, дата и летище на кацане и излитане. Към момента стартъпът работи според европейските регулации и именно това е и пазарът, върху който се фокусира екипът. Татяна Миткова, съосновател на ClaimCompass, коментира, че следващите страни, към които ще насочат услугата си, ще бъдат Индия, Бразилия и САЩ. Стартиращата компания работи в партньорство с Microsoft и е получила финансова подкрепа в размер на 200 хил. долара от американския фонд 500 startups.

Подгласниците

До финала на тазгодишното състезание на DigitalK стигнаха още компаниите segmentify и ToolDomains. Стартиращата компания от Турция segmentify предлага SaaS (software as a service) решения и подробни данни за проследяване на поведението на потребителите на даден сайт, без значение дали са се регистрирали или не в него. Системата е подходяща за електронни търговци с малки или средни бизнеси и според основателите успява да повиши средно с 9.6% приходите им, помагайки им да персонализират продуктите, които предлагат на сайта си, според предпочитанията на потребителите.

Стартиращата компания от България ToolDomains представи системата си Eye Domain, която представлява своеобразна търсачка за имена на домейни. Платформата разполага с база данни от над 700 млн. имена на сайтове. Чрез нея потребителите могат да получат информация за всички домейни, с които разполага дадена компания или физическо лице, както и да намерят всички имена на домейни по ключова дума. Към момента екипът на компанията е съставен от повече от 16 служители, а целта на основателите е да разраснат значително екипа си от разработчици, както и да добавят нови услуги към платформата.

Журито на голямата сцена

Всеки от финалистите разполагаше с точно 3 минути, за да обясни пред публиката и журито как работи проектът му, към кои потребители и пазари е насочен и какви са основите на бизнес модела му. След представянето на компаниите си младите предприемачи трябваше да отговорят на редица провокативни въпроси, задавани им от трима специалисти в сферата на технологиите и стартиращите компании. Това бяха Адео Реси, създател на акселератора The Founders Institute, Хюсеин Канжи от фонда Hoxton Ventures и Стефан Ганчев, партньор във фонда LAUNCHub.