Предприемачи със социални бизнеси могат отново да участват в Chivas Venture
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Предприемачи със социални бизнеси могат отново да участват в Chivas Venture

Големият победител в конкурса за 2017 г. беше стартиращата компания Siam Organic.

Предприемачи със социални бизнеси могат отново да участват в Chivas Venture

Общият награден фонд е 1 млн. долара, а крайният срок за кандидатстване e 30 октомври

7614 прочитания

Големият победител в конкурса за 2017 г. беше стартиращата компания Siam Organic.

© Chivas Venture


За четвърта поредна година български стартиращи компании със социално отговорни бизнеси могат да кандидатстват в международния конкурс Chivas Venture, организиран от уиски бранда Chivas Regal. Глобалната инициатива с общ награден фонд от 1 млн. долара има за цел да отличи и подкрепи идеите, които имат потенциала да въздействат към положителна промяна, подобрявайки живота на хората. Социалните предприемачи, желаещи да се включат, могат да кандидатстват на сайта на надпреварата най-късно до 30 октомври.

Етапите на състезанието

В четвъртото издание на Chivas Venture ще се включат общо 29 държави, като всяка от тях на локално ниво ще излъчи най-добрия социален бизнес проект, който да продължи напред към следващите етапи на състезанието. Сред условията за участие е кандидатите да имат навършени 25 години и да владеят на достатъчно добро ниво английски език, както и да имат регистрирана в България компания.

На локалния финал на Chivas Venture жури ще определи българския финалист. Екипът на избраната стартираща компания ще участва и в международната акселераторска програма заедно с останалите 28 финалисти от цял свят.

Малко преди финала на Chivas Venture ще се проведе и официално онлайн гласуване, на базата на което 200 хил. долара от общия награден фонд ще бъдат разпредели между всички финалисти. Колкото повече гласове събере даден проект, толкова по-голям дял от финансирането ще получи. На големия финал на състезанието през юли 2017 г. международното жури ще определи между кои финалисти ще се разпределят останалите 800 хил. долара.

Разгърната инициатива

Тази година в България конкурсът за пръв път се провежда под мотото "Успелите спят по-малко" в отговор на времето и усилията, които предприемачите инвестират с цел да развият бизнесите си, често, жертвайки съня си.

В продължение на инициативата в София ще се организират серия от вечерни събития, наречени "Бизнес по тъмно". Те ще се проведат на 14 септември, 5 и 19 октомври в Sbar, където български предприемачи и бизнес лидери ще разкажат за препятствията, които са срещали и пътя на разрастване от стартъп до печеливша компания. Обявените лектори към момента са Борис Колев, управляващ директор в DigiMark, Любомир Бабуров, управляващ директор в Ozone.bg, архитектът и ръководител на екипа на проекта "Визия за София" Любомир Георгиев, съоснователят на стартиращата компания Tickey Димитър Димитров, основателят на Bee Smart Technologies – компанията, финалист във второто издание на Chivas Venture, Сергей Петров и Атанас Райков – генерален мениджър на Viber за Централна и Източна Европа.

Българското участие в надпреварата

Стартиращата компания Sea Harmony, която представи България в последното издание на Chivas Venture, разработва система от вертикални ферми за миди, възстановяващи екологичния баланс в крайбрежните води, и спомага за населването на т.нар. мъртви зони. Предприемачите преминаха през едноседмичен тренировъчен лагер в Центъра за социално предприемачество "Скол" към Оксфордския университет, но не стигнаха до финалната петица, която представи проектите си на големия финал в Лос Анджелис.

Големият победител

За всичките три издания на Chivas Venture до момента в надпреварата са взели участие над 6 хил. социални предприемачи от цял свят. Големият победител в конкурса за 2017 г. беше стартиращата компания Siam Organic, която получи финансиране в размер на 400 хил. долара. Младата компания цели да даде достъп на малки фермери до глобалния пазар на биопродукти, предоставяйки им специални оризови семена и обучавайки ги на биоземеделие. Проблемът, който компанията се стреми да разреши, е бедността във фермерските райони, където според основателя Пийтачай Дежкрейсак фермерите печелят по 40 цента на ден. Специалният лилав биоориз е богат на повече антиоксиданти, отколкото боровинката, заради което и цената му е с пъти по-висока, отколкото на обикновения ориз. Именно отглеждайки скъпата продукция, фермерите ще увеличат приходите си, които според компанията могат да нараснат до 14 пъти.

За четвърта поредна година български стартиращи компании със социално отговорни бизнеси могат да кандидатстват в международния конкурс Chivas Venture, организиран от уиски бранда Chivas Regal. Глобалната инициатива с общ награден фонд от 1 млн. долара има за цел да отличи и подкрепи идеите, които имат потенциала да въздействат към положителна промяна, подобрявайки живота на хората. Социалните предприемачи, желаещи да се включат, могат да кандидатстват на сайта на надпреварата най-късно до 30 октомври.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK