Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
1 18 окт 2017, 15:42, 7572 прочитания

Предай нататък картите

Новият проект на Dextrophobia предизвиква хората да играят в реална градска среда чрез интерактивните карти Cards2Go

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Млади компании със зелени идеи могат да участват в надпреварата на БАКБ

Крайният срок за кандидатстване е 20 ноември, а победителят ще получи финансиране от 20 хил. лв.

26 окт 2017

Кои компании спечелиха първия конкурс за иновации за чист въздух в София

Столичната община ще започне тестове и евентуални пилотни инсталации на проектите

21 окт 2017

Българската MClimate получи инвестиция от 1 млн. лв.

Kомпанията, която разработва умни устройства, ще използва средствата за разрастване на портфолиото си от продукти

11 окт 2017

Twin Ray e победител в регионалното състезание PowerUp!

Компанията за електрически самолети ще представи България на финала в Будапеща

9 окт 2017
Младата компания Dextrophobia разчупва стереотипите за забавление в съвременния дигитализиран свят. След като екипът преди близо три години въведе за пръв път в България концепцията за стаи-игри, отваряйки нова бизнес ниша на пазара, сега компанията отново предизвиква хората да излязат и да играят в реална градска среда. За целта младите предприемачи създават интерактивните карти Cards2Go, които поставят притежателите им пред различни предизвикателства, а след изпълнението им всяка карта се предава на произволен човек.

Истински преживявания

Според основателите на Dextrophobia новият им проект е логично продължение на бизнеса им, който е насочен към внедряването на активни, иновативни забавления. Така съвсем целенасочено младите предприемачи, паралелно със стаите-игри, започват да проучват проекти, реализирани на други пазари, които биха могли да се адаптират към досегашния профил на клиентите им. "Вниманието ни грабнаха именно тези карти, които видяхме в подобна форма, реализирани в САЩ преди няколко години, но там не са имали голям успех, защото пазарът е пренаситен от иновативни продукти. А за да имат необходимия ефект, трябва да станат масово много популярни сред хората", разказва пред "Капитал" Александър Грозданов, един от съоснователите на Dextrophobia.

Така екипът на компанията привлича с проекта интереса на дизайнери и художници, които измислят дизайна на Cards2Go. Предизвикателствата и заданията на всяка от картите пък от Dextrophobia измислят според профила на потенциалните им потребители. Целевата аудитория на предприемачите е ясна – млади, активни хора, от големите градове в страната, които са любители на игрите и иновативните начини за забавление.

Как се играят



Във всяко тесте Cards2Go има общо 49 карти, разделени в шест категории според типа предизвикателства. В категорията "Опознай" например притежателят на картата е предизвикан по различни начини да общува с нови хора и да създава нови познанства и приятелства. Творческото мислене на хората се провокира през категорията "Създай", а през "Познай" всеки може да зададе или отговори на загадка. Сред видовете карти има още "Развий" за придобиване на нови умения и "Играй" за нетрадиционни игри. Може би обаче категорията, която най-добре характеризира Cards2Go, е "Предай". В нея играчите са предизвикани да правят различни добри постъпки, чрез които биха зарадвали околните.

Във всяко тесте Cards2Go има общо 49 карти, разделени в шест категории според типа предизвикателства

Фотограф: Юлия Лазарова


Играта обаче не приключва само с изпълнението на дадено предизвикателство, защото целта е всеки да предаде картите си, така че те да продължават да се разиграват във времето между хората. "В началото тези предизвикателства са отправени към притежателя на тестето, който след използването на всяка карта я предава на друг човек, който също може да я предаде след изпълняване на задачата, и т.н.", обяснява Александър Грозданов.

В допълнение на играта в реалната офлайн среда всяка от картите на Cards2Go има и интерактивна история. Всеки от собственици на тесте или карти може да проследи пътя им на предаване чрез уникален код, който регистрира в сайта на играта. "Така всеки може да види какъв е бил пътят им, да добави снимка, коментар или друго, когато картата е у него, и да види предишните й собственици. Може да види местоположението й и пътя, който е изминала на картата в сайта ни", обяснява още пред "Капитал" съоснователят на Dextrophobia.

Бизнес с кауза

В периода на предварителни продажби от младата компания са продали общо 100 тестета, всяко на цена от 29.90 лв. По 5% обаче от цената на всяка продажба отиват към неправителствените организации "Заедно в час" и Time Heroes, като клиентите сами решават към кого да насочат дарението си. Двете структури са и партньорите в новия проект на Dextrophobia. Според Грозданов това е начин да бъдат полезни и на други организации, които споделят техните възгледи. В замяна "Заедно в час" и Time Heroes помагат на проекта Cards2Go чрез отразяване и комуникиране и в техните мрежи.

Първоначалната инвестиция на младите предприемачи в проекта е между 20 и 25 хил. лв., осигурени от бизнеса им със стаите-игри. И макар Cards2Go да изглежда като атрактивен канал за спонсорства и реклама, засега бизнес планът на компанията е да развива проекта самостоятелно, захранвайки го през продажбите на тестета. Към момента те могат да бъдат закупени онлайн, както и в стаите на Dextrophobia. Скоро ще се предлагат и в книжарници в страната и специализирани магазини за настолни игри. До края на тази седмица пък официално ще бъде лансирана и онлайн платформата за регистриране и проследяване на картите.

"Целта ни е до края на годината да направим 1000 продажби на тестета, като през този период ще работим и по втората партида от тези карти или по отделни по-малко на брой карти, които да бъдат подходящи за конкретна група хора – за ученици, за предприемачи и др. Сега важното е да видим кой ще си купи продукта, за да преценим към кого да се обърнем и след това", казва в заключение Александър Грозданов.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

2 март 2018г.
Sofia Event Center

capital.bg/emobility

E-mobility and The Future of Urban Transportation Forum



Теми в програмата:
Политики за стимулиране на чист транспорт
Бъдещето на градската мобилност
Дигиталнa трансформация в транспорта и технологични иновации
Каква икономика стои зад новата градска мобилност
Как Мобилността като услуга (MaaS), ще революционизира и промени градовете


Прочетете и това

Transmetrics разработи софтуер за по-ефективни морски контейнерни превози Transmetrics разработи софтуер за по-ефективни морски контейнерни превози

Българската компания привлече за свой клиент холандската NileDutch

18 фев 2018, 2270 прочитания

Nasekomo е българският победител в състезанието Chivas Venture Nasekomo е българският победител в състезанието Chivas Venture

Компанията ще се състезава на международния финал в Амстердам

13 яну 2018, 7545 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Най-важното за данъчните рискове при бизнес пътувания

Запис от уебинара за данъчните, осигурителните и миграционните последици от командироването на служители в страната и чужбина, организиран от EY и Кариери

Поставяйте си ясни цели и ги следвайте

Стойка Зеленгорова, участникът с най-висок финален резултат в програмата на "Капитал" и MDV Professional Education School of Finance and Accounting for Young Professionals, разказва как обучението ще повлияе на бъдещото й кариерно развитие

Стажове, стипендии, конкурси (19 - 25 февруари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

За да бъдете успешни, фокусирайте се върху крайната цел, но я разбийте на по-малки, постижими цели

На гости в рубриката "Пет минути със..." е Манди Хиксън, бивш пилот на Кралските военновъздушни сили, а към настоящия момент - лектор и коуч

Стажове, стипендии, конкурси (22-28 януари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Start Up" Затваряне
Кои компании спечелиха първия конкурс за иновации за чист въздух в София

Столичната община ще започне тестове и евентуални пилотни инсталации на проектите

Защо Келнер купува "Нова"

Най-богатият чех ще комбинира медиен и телеком бизнес в България и региона, който след време може да препродаде

Щастливата история на Елена фон Месинг

Или как Комисията за отнемане на незаконно имущество и Пламен Георгиев се опитаха да подарят 23 млн. лв. на руската мафия

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Реалността според Теодор Ушев

Технология и изкуство се смесват в инсталационната изложба "Като в тъмно огледало"

Календар и домашно кино

Интересните събития през уикенда и следващата седмица

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 8

Капитал

Брой 8 // 24.02.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал"

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 24.02.2018 Прочетете