С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 21 окт 2017, 12:05, 9482 прочитания

Кои компании спечелиха първия конкурс за иновации за чист въздух в София

Столичната община ще започне тестове и евентуални пилотни инсталации на проектите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Електрически велосипеди, иновативно технологично дърво и водородно гориво са трите проекта победители в първия конкурс за иновативни решения за чист въздух в София – Sofia Urban Challenge, организиран от неправителствената организация Cleantech Bulgaria в партньорство със Столична община.

Конкурсът цели да отличи най-добрите стартиращи компании с проекти в сферата на пречистването на въздуха и подобряване на околната среда в София. Те трябваше да представят решения за справяне със силното замърсяване с фини прахови частици в столицата, чиято концентрация през студените месеци застрашава здравето на жителите на града. За първи път Sofia Urban Challenge беше отворен за стартъпи от територията на Европейския съюз (ЕС).


В надпреварата се включиха общо 15 компании, като до финала стигнаха шест от тях. "Имахме участници с проекти в областта на мониторинга на качеството на въздуха, инфаструктурни решения за монтиране върху сгради за подобряване на средата, шумоизолиращи системи покрай пътя, печки с нисък въглероден отпечатък и филтриращи системи", коментира за "Капитал" Ели Щерева, проектен координатор в Cleantech Bulgaria. Тя допълва, че първото издание на Sofia Urban Challenge е предизвикало интерес сред редица държави от ЕС и до финала са стигнали общо 4 чужди и 2 български проекта. Участниците бяха оценявани от експерти от Столичната община, Climate-KIC и Cleantech Bulgaria.

Победителите в надпреварата

Българската стартираща компания Eljoy bikes разработва електрически велосипеди, които, от една страна, щадят околната среда, а от друга елиминират неудобствата на обикновените велосипеди като изкачването на баири и по-бавното придвижване. Цената им варира между 2 хил. лв и 4 хил. лв. в зависимост от мощността и компонентите по електрическия велосипед, а с едно зареждане на батерията могат да преминат над 200 км. Компанията има офиси във Варна и в София, а паралелно с електрическите велосипеди разработват и умна система за отдаването им под наем.



Екипът на испанския стартъп Discomon разработва иновативно технологично дърво, което пречиства въздуха. Всяка система е с размери 10 кв. метра и се равнява на 90 обикновени дървета. Тя е проектирана така, че да изтласква въздуха от долната част на колоната, преминавайки през различни дезинфектиращи филтри, като накрая излиза през най-горната част на системата. Конструкцията наподобява малки вертикални билбордове и може да се използва и като средство за реклама. Компанията вече има пилотни инсталации в Испания.

Третият победител в състезанието е базираната в Румъния стартираща компания Tresoil Biofuels, която създава водородно гориво с нулев въглероден отпечатък. Екипът използва технологии, чрез които след преработка на маси от сметищни битови отпадъци произвежда чистото гориво. В резултат на използването му, от една страна, се намаляват отпадъците, а, от друга, се произвежда зелено гориво, което може да бъде използвано от мрежата на градския транспорт.

Проектният координатор Ели Щерева, коментира пред "Капитал", че следващата стъпка за победителите е да бъдат тествани проектите им. "От Cleantech Bulgaria заедно със Столичната община търсим начини за пилотни тестове на решенията и ще работим в посока внедряване на проектите в София", добавя още тя.
Sea Harmony беше отличена в конкурса на ClimateLaunchpad
Българската стартираща компания Sea Harmony спечели награда в международния предприемачески конкурс ClimateLaunchpad за зелени бизнес идеи, който се проведе в Кипър. Екипът беше класиран на първо място в тематичната категория "Устойчиви храни" и спечели награда от 5 хил. евро. Стартъпът разработва система от вертикални ферми за миди, възстрановяващи екологичния баланс в крайбрежните води и спомага за населването на т.нар. мъртви зони. В резултат на това се увеличава и производството на черна мида, чието търсене все повече се засилва в Европа.
В надпреварата ClimateLaunchpad се включиха над 105 стартъпа от общо 35 държави. Сред тях бяха и още две български компании, предварително избрани на локалния финал, който се проведе през лятото в София. Това са MicroChar, разработват иновативна технология за биологично пречистване на отпадъчни води, като позволява използването на излишната утайка за екологично чист тор, както и EcoGAF с продукта LAM’ON - иновативен ламинат за хартия, който е напълно биоразградим, подходящ за компостиране и предлага абсолютна алтернатива на съществуващите на пазара не-екосъобразни аналози. Kонкурсът се провежда за четвърта поредна година и е насочен към млади таланти, помагайки им в разработване на пазарните си решения за справяне с неблагоприятните климатични изменения, както и да превърнат своите идеи в бизнес с глобален потенциал.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Aeternity инвестира до 100 хил. долара в четири блокчейн стартъпи Aeternity инвестира до 100 хил. долара в четири блокчейн стартъпи

Второто издание на програмата Starfleet приключи след едномесечен процес на избор

14 апр 2019, 1998 прочитания

Business adviser предлага да поеме бюрокрацията във фирмата ви 5 Business adviser предлага да поеме бюрокрацията във фирмата ви

Стартъпът може да помогне в административните, счетоводните и правните услуги, за да могат предприемачите да се фокусират върху бизнеса си

7 апр 2019, 4183 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

Намалява броят на българските студенти в САЩ

През миналата учебна година в американски университети са учили 826 души от страната

Стажове, стипендии, конкурси (25 февруари – 3 март)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Start Up" Затваряне
Млади компании със зелени идеи могат да участват в надпреварата на БАКБ

Крайният срок за кандидатстване е 20 ноември, а победителят ще получи финансиране от 20 хил. лв.

Как Facebook ни управлява

Алгоритмите в интернет отговарят за това какво виждат и дори говорят милиарди души в целия свят

Комиците в политиката: Без майтап

Украйна е на път да си избере комедиен артист за президент. И съвсем не е единствената, която удря смешен шамар на статуквото

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Млади градски подкасти

"Градски детектив" навлиза във втория си сезон с още легенди и сюжети - не само от София

След Хавел и потоп

Чешкият журналист Даниел Кайзер за кнгите си "Дисидент" и "Президент" и състоянието на журналистиката в Централна и Източна Европа